Toon posts:

Blokkerig beeld op VCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een Mpeg film op cd zet als VCD en deze in mijn dvd speler (op tv) afspeel krijg ik een blokkerig beeld, alsof er veel fouten in de file zitten. Deze Mpeg film ziet er op mijn PC wel goed uit.

Waar kan dit aan liggen?

Ik gebruik Lifetec cd's (aldi), een HP9500 writer en een Finlux dvd speler.

Verwijderd

Speel je dan de VCD af vanaf CD op je PC, of gebruik je de MPG bronfile?
Is de file recompressed voor het branden? Welke brandprogramma?

Sowieso is het moeilijk vergelijken, een DVD speler aan TV @ 25fps met een véél lagere resolutie, hardware decompressie en misschien zelfs een brakke kabel - of een PC met software decompressie, subpixel rendering en filters, hoge resolutie en ultra scherpe monitor @ >100fps (Dat zal best een reden kunnen zijn dat appels ronder zijn dan peren)...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om te branden gebruik ik Nero. De VCD is op mijn PC goed te bekijken zonder storingen.

De files die ik brand zijn Mpeg files.

Mijn DVD speler (Finlux 510) is via een nieuwe scart kabel aangesloten op mijn tv.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankjewel!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je weet zeker dat Nero ze niet re-encoded en dat ze min of meer aan de VCD standaard voldoen? Heb je de mpg's zelf gemaakt of zijn het krijgertjes?

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Het kan liggen aan het merk media die je gebruikt.
Mijn oude Cyberhome DVD speler kon wel mijn zelfgebakken (S)VCD's afspelen, maar er zaten erg veel 'fouten' in tijdens weergave (blokken, zo nu en dan stilstaande beelden en gedeelte van het beeld dat niet correct mee loopt).
Branden op CDR gaf beter resultaat dan op CDRW en het ene merk gaf meer problemen dan de andere.
Mijn huidige Pioneer speler slikt wel alles. De oude (S)VCD's spelen prima af !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ervaring met twee Finlux DVD-spelers die beiden niet of nauwelijks met CD-RW's om konden gaan. CD-R's heb ik niet geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat ook die een probleem kunnen vormen voor die apparaten. Met de DVD-speler die soms nog iets van een SVCD kon maken, kreeg ik ook veel blokken in beeld. Waardeloze apparaten, dan vind ik mijn eigen Pioneer DVD-speler tien keer beter.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
1. de snelheid van branden is belangrijk, hoge snelheid betekend een minder 'mooi' spoor en dus meer foutcorrectie voor de dvd speler. dit resulteert in 'blokken' op het scherm

2. goedkope/slechte merken cd-r's zijn minder goed leesbaar voor sommige dvd-spelers. probeer eens wat merken uit.
Pagina: 1