Toon posts:

_Simpel_ programma om CD's te rippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb al een beetje gezocht (op GoT) naar programma's om CD's te rippen.
Daaruit kon ik opmaken dat je LAME moet gebruiken wil je goede kwaliteit hebben.

Nu wil ik bij een vriend van mij (die net een mp3-speler heeft) software installeren om de CD's die hij heeft om te zetten naar mp3'tjes.
Hij is niet zo heel erg handig met PC's, dus verzoek aan iedereen om je te verplaatsen in iemand die niet veel verstand heeft van computers...

Welke software is voor zo iemand het beste? Eenvoud is belangrijker dan kwaliteit!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CDex

Next best thing na EAC + LAME.

They made me do it.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:46

samo

yo/wassup

Windows Media Player, als zn mp3 speler tenminste wma* support....

[ Voor 3% gewijzigd door samo op 21-01-2004 12:50 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iTunes: CD erin, vijf minuten wachten en klaar. Inclusief ID3-tags.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 08:50

The Bad Seed

Chaotic since 1983

samo-arne schreef op 21 januari 2004 @ 12:32:
Windows Media Player, als zn mp3 speler tenminste wmv support....
wma ;)
wmv is video...

Als je Exact Audio copy nu voor hem al configureert om lame te gebruiken moet ie straks alleen maar EAC starten, cdtje erin en met een paar keer klikken heeft ie zijn mp3'tjes (1 keer op het cd icoontje om de titels op te halen van het internet, 1 keer op de mp3 knop en de plaats kiezen waar ie ze wil opslaan)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:01

Zoefff

❤ 

Ik gebruik zelf al jaren de dBpowerAMP converter, werkt prima en snel. Als je het installeert, word het meteen geintegreerd in je rechtermuisknopmenu, dwz, als je op een bestand klikt, kan je meteen kiezen om hem om te zetten. Handiger/simpeler kan toch niet? :P

Download m @ http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Exact Audio Copy samen met de LAME mp3-encoder natuurlijk. Accept no substitutes :)

Als je de Exact Audio Copy & LAME Snelstart Handleiding volgt, dan kun je EAC en LAME in een goeie 10 minuten correct geconfigureerd hebben. Dat is het grote nadeel aan EAC; het programma moet correct geconfigureerd worden of de resultaten zijn niet betrouwbaar. Vroeger was dat een trial and error proces, tegenwoordig dankzij de wizzard in EAC en de snelstart handleiding gewoon een kwestie van wat instellingetjes verzetten.

Is die persoon echt een totale computerleek, configureer EAC dan voor hem. EAC gebruiken kan nauwelijks makkelijker gemaakt worden. Cd erin, EAC kijkt op Internet om automatisch de titels in te vullen, selecteer de gewenste tracks en druk op de Extract knop of functietoets F5. Tijdje wachten, en tadaah... High quality mp3's.

En voor de prijs moet je het niet laten, want zowel EAC als LAME zijn gratis (alhoewel de EAC auteur het wel apprecieert dat je een ansichtkaartje stuurt :)).

[ Voor 10% gewijzigd door satcp op 21-01-2004 13:58 . Reden: Duracell had al iets gelijkaardig gezegd :) ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
EAC heeft slechts 1 minor side effect. Als hij bij een freedb een dubbele entry vind gaat eac op zijn muil.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ikzelf gebruikte altijd AudioGrabber voor dit truukje, omdat het gewoon rete-eenvoudig is, je vinkt aan wat je wilt aan tracks, kies de bitrate en drukt op 'grab' :)

• satcp
  • Niet online
ge-flopt schreef op 21 januari 2004 @ 13:18:
EAC heeft slechts 1 minor side effect. Als hij bij een freedb een dubbele entry vind gaat eac op zijn muil.
Dan geeft EAC een keuzevenster waarin je kan kiezen welke entry je wil gebruiken. Dat kun je toch niet "op zijn muil gaan" noemen?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tom S. schreef op 21 januari 2004 @ 12:32:
CDex

Next best thing na EAC + LAME.
Gebruik ik ook altijd, dankzij de makkelijke interface. En een belangrijk pluspunt dat beveiligde cd's ook gewoon kunnen worden geript.
Ik heb ook de plugin voor mp3's van WMP, die is op zich nog net iets simpeler, daar moet iedereen mee overweg kunnen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Audiograbber is imho een van de simpelste programma's. Wel moet jij dan even lame instaleren en dan kan hij er zo mee aan de slag.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Zelf rip ik nauwelijks meer cd's, maar als ik het toch doe, gebruik ik de ingebouwde ripper van musicmatch. Gewoon een kwestie van bitrate aangeven, en het programma verder zn werk laten doen.

System Specs

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
SatCP schreef op 21 januari 2004 @ 13:20:
[...]
Dan geeft EAC een keuzevenster waarin je kan kiezen welke entry je wil gebruiken. Dat kun je toch niet "op zijn muil gaan" noemen?
Als je dan 1 van die entries selecteerd dan klapt hij bij mij eruit. Heb dit uitgezocht en het blijkt dat er meerdere mensen last van hebben.

Verwijderd

Freerip (http://www.mgshareware.com/frmmain.shtml) doet het rippen van CD's ook perfect.

• satcp
  • Niet online
ge-flopt schreef op 21 januari 2004 @ 13:31:
Als je dan 1 van die entries selecteerd dan klapt hij bij mij eruit. Heb dit uitgezocht en het blijkt dat er meerdere mensen last van hebben.
Nou, ik kan niet zeggen dat ik die bug al ooit ben tegengekomen. Ik heb eventjes de EAC mailinglist bekeken en ben nergens een vergelijkbare situatie tegengekomen. Als je dat probleem kunt reproduceren denk ik dat je het best eens voorlegt op de EAC mailinglist.

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:16

Ryceck

Constants and Variables

I'm with stupid ^^^^^^^^

FreeRip is het gewoon :) gratis, gemakkelijk en werkt perfect :) maakte zelfs gebruik van LAME geloof ik :)
Kan zelf de bitrate en alles instellen, hoop functionaliteiten voor een klein gratis handig proggel. :Y)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:49

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik heb even Freerip bekeken, maar de interface van eac staat mij meer aan, die is zelfs iets eenvoudiger vind ik (grote knop met 'mp3' erop, simpeler kan niet ;))
Nadeel is misschien dat het configureren even kost, dat komt omdat je veel opties hebt. Voordeel is dat je het wel krijgt zoals jij het wilt :)
En configureren doe je maar 1 keer, dan heb je ook wat :)

Saved by the buoyancy of citrus

• satcp
  • Niet online
Cyphax schreef op 21 januari 2004 @ 16:40:
Voordeel is dat je het wel krijgt zoals jij het wilt :)
Een nog groter voordeel is dat EAC de kwaliteit van de uitgelezen audiodata can garanderen dankzij de geavanceerde leesmethode met foutdetectie en -correctie terwijl je bij andere programma's zoals FreeRip en AudioGrabber maar moet hopen dat er geen fouten in de uitgelezen data zitten.
Pagina: 1