Toon posts:

frameloss Sony digital8 met USB op de PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb flink wat topics doorgespit, maar heb toch niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Ik heb een Sony Digital8 camera die ik dmv een USB kabeltje op de pc aansluit. Met het standaard Sony programmaatje heb ik last van frameverlies tijdens het capturen. Ik heb ook al Virtualdub en VCRrecording geprobeerd maar blijf last houden van frameloss. DMA staat aan trouwens. Heb een XP1800 met 516MB DDR266 en een 40GB schijf.

Als iemand een idee heeft waarmee hij me verder kan helpen... graag ;) Want die frameloss is echt zonde zo.

Zou Firewire beter gaan dan USB? Die mogelijkheid zit namelijk ook nog op de camera, maar dat kabeltje zit er niet standaard bij.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:00
Heb je maar 1 hd ?
Dan zou een tweede HD eventueel kunnen helpen.

Anders zou je je huidige HD zeker eens heel goed moeten defragmenteren en het nog eens proberen.

Aan je processor of geheugen zal het niet direct liggen.
Op een celeron lukte het me nog om zonder frameloss te capturen. Ook van een Digital 8 camera. Wel via firewire.

[ Voor 35% gewijzigd door rvrbtcpt op 21-01-2004 12:55 ]

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:46

e1f

USB 1 is te traag om de info aan te kunnen en daarom heb je frameverlies. Via firewire moet het wel goed gaan. Dus gewoon een firewire kaartje kopen (als dat nog niet op je pc zit), erin pluggen en capturen maar.

[ Voor 32% gewijzigd door e1f op 21-01-2004 14:30 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Gebruik je USB om je tapes over te zetten?
Da's namelijk helemaal niet de bedoeling, daarvoor moet je firewire gebruiken.
Waarschijnlijk capture je dan zelfs ook niet in de echte DV-resolutie van 720*576...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik gebruik USB om wat op de Hi8 tape staat op de pc te zetten. Mn moederbord ondersteund wel USB 2.0 maar de Sony camera waarschijnlijk niet.

Dan ga ik toch maar mooi een Firewire kabeltje bestellen.

Bedankt voor de tips mensen!!!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 14:35
De USB is meestal bedoeld voor de webcam functie en om eventuele foto's (als je camera ook een fotofunctie heeft) over te zetten naar de PC. De DV moet via FireWire zoals Fire69 ook zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus daarom zit die USB er dus op. Want voor video overzetten naar pc heb je er niks aan in ieder geval.
Pagina: 1