[Arcserve] zie alleen maar 10'000 files per sessie

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ik zit hier met een Arcserve probleem.
Sinds de restore van een tijdje terug (raid-controller was dood) hebben we een aantal backup-problemen gehad, maar hier kom ik toch echt niet uit.

Situatieschets:
Novell5 server (P3 1 GHz met 1280 MB RAM, RAID-1 opslag en DDS3 streamer) met Arcserve 7.
Wanneer je kijkt met de Arcserve manager bij de database, dan zie je op de verschillende tapejes max 10'000 files.
Er verschijnt ook een pop-up met de text "You can see only 10,000 files & directories per session".
Op de tape in de novell-sessie (de andere sessies zijn de NDS-tree en de arcserve DB) staan ruim 100'000 files, backup en verify zijn goed gegaan.
Ik loop al geruime tijd te zoeken hier op GoT en in de FAQ's bij CA.com, maar kan nergens vinden waar ik dat aan kan passen.

Het lijkt erop dat d'r ook niet meer files in de DB staan, daar deze vrij klein is (+/- 80 MB), al geeft de progressbar (bij het bekijken van de files per media) wel aan dat er nog ongeveer 9x zoveel in de dir-structuur zou moeten staan.

Kortom, wie weet waar ik dat aan zou kunnen passen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ArcServe op Netware vereist vaak aanpassingen aan bti.cfg voor btrieve.

Zie voor meer info:
http://support.ca.com/techbases/as61/10133.html
http://support.ca.com/techbases/as61/10135.html

Ik kan je geen sluitend voorbeeld geven, maar bovenstaande links zouden je wel verder moeten helpen.

• TD-er
Ik had daar ook al gekeken, maar ik heb geen flauw idee wat dit veroorzaakt.
Is het het maximum aantal open files? (kan nergens iets van 10000 vinden)
Heeft het iets te maken met een gereserveerde hoeveelheid geheugen, wat heel toevallig precies op 10000 files neerkomt? zo ja, is de ruimte om de boel te sorteren te krap, of de cache of iets anders?
Of is het een combinatie van #workerthreads * #communicationthreads? (100*100 bijv, heb niet gekeken of die waarden op 100 staan)
Ik wil namelijk niet zomaar dingen gaan aanpassen, om te proberen. Ik weet nu dat de files wel op de tape staan, maar dat het terughalen wel eens wat moeilijker zou kunnen worden. Ik weet niet als ik iets verkeerds aanpas of de backup eigenlijk wel verder gaat en dan ben ik nog verder van huis.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Volgens mij zit dit gewoon in de manager, als je via query zou zoeken, krijg je wel alle files goed terug.

• TD-er
Ik zit nu niet op m'n werk (en remote desktop werkt (nog) niet) maar sinds de herinstallatie van Arcserve is dit probleem er dus en de manager op de windowsbak is niets aan veranderd.
* TD-er snapt ook niet echt waarom je bij het terugzetten van de backup niet alle instellingen van Arcserve ook weer terug kunt zetten. (aldus die man die de novell-server weer opnieuw geinstalleerd heeft)

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik begrijp uit je vorige post dat niet alleen ArcServe geherinstalleerd, maar de hele server.

Vaak liggen dit soort problemen aan de database-engine, btrieve van Pervasive in dit geval. Kijk dus sowieso naar je bti.cfg, hier wil onder nw51 nog wel eens e.e.a mis mee zijn, zoals verdwenen parameters. Bij Novell is een voorbeeld te vinden.

edit:
hmm, ik begin bij het opnieuw lezen van je eerste post toch te twijfelen.

[ Voor 13% gewijzigd door wouter93 op 22-01-2004 18:20 ]

• TD-er
Klopt, blijkbaar kon er niet van tape oid geboot worden dus die man (iemand van de server-leverancier) heeft eerst Novell er opnieuw opgezet, servicepack geinstalleerd en arcserve en toen de backup terug gezet.
Mijn indruk was dat die man zelf een tikkeltje slordig te werk ging. Zo heeft hij voor de zekerheid een nieuwe backup gemaakt, toen ik een van de raid-schijven aan de gewone controller novell kon laten booten, maar heeft daar een tape uit de backup-cycle voor gebruikt en deze niet opnieuw gelabeled ofzo en de writeprotect eraf gehaald na afloop, waardoor er ergens midden in de week een backup niet lukte omdat de tijdelijk gebruikte tape dus nog write protected was en na een hele dag terugzetten werkte bijvoorbeeld de printers nog niet, dus moest 'ie daar de volgende dag voor terug komen.
Het is jammer dat ik echt niets van Novell weet, want dan zou ik kunnen beoordelen waar het probleem kan zitten (en of die man nou gewoon slordig was, of dat dat een vrij vervelende eigenschap van Novell is)

Maar goed, ik heb dus geen idee wat er mis kan zijn. Ik zal van de week nog kijken naar die btrieve-dingen en proberen of ik er met gezond verstand iets kan vinden wat die beperking van 10'000 files kan veroorzaken.
Toch wel raar dat zo'n uitgebreid pakket de mogelijkheid biedt om minder dan 100'000 files als max in te stellen.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik ondertussen al erg dankbaar ben voor de reacties tot nu toe en ik echt hoop dat het bij iemand bekend voorkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 22-01-2004 18:46 ]

• Arfman
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

Plaats dit eens als SYS:SYSTEM/BTI.CFG op je server:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
;*************************************************************************
;*
;*  Copyright 1982-1997 Pervasive Software Inc. All Rights Reserved
;*
;*  Pervasive Software product initialization file for NetWare
;*
;*************************************************************************

[Database Names]
DBNamesDirectory=SYS:/SYSTEM

[MicroKernel]
MaxFiles=250
MaxCursors=120
BalancedTrees=NO
ForceFileVersion=0700
SystemData=YES
MaxDatabases=10
Logging=NO
CacheSize=16384
CompressedBufferSize=1
ExtendedBufferSize=16
MergeSortBufferSize=0
MaxRecSize=16
CachePartitioning=NO
TransDurability=YES
TransLogBufferSize=64
TransLogFileSize=512
SysTransBundleLimit=1000
SysTransTimeLimit=1000
MaxClients=120
BackgroundThreads=25
WaitLockTimeout=30
TransLogDirectory=SYS:/SYSTEM/MKDE/LOG
WorkDirectory=
Trace=NO
TraceFile=SYS:/SYSTEM\MKDE.TRA
TraceDataBufferLength=32
TraceKeyBufferLength=32
TraceOpsList=ALL
LoadRouter=NO
RouterCommBufferSize=16
RuntimeServerSupportMode=0000

Use FileIO Mutex=NO
[Btrieve Communications Manager]
MaxWorkerThreads=25
MaxRecSize=16384
MaxClients=120
MaxReceivePacketSize=1500
Use SAP=AUTODETECT
TCP/IP Port Number=3351
Supported Protocols=SPX,TCPIP

[Btrieve Interface]
Embedded Spaces=NO

Komt van een NW5.1 SP6 server met ArcServe 7, zou dus moeten werken.
EDIT:
Wel even de server rebooten als je dit gedaan hebt :).

EDIT2:
Zie http://support.novell.com...archtid.cgi?/10089096.htm voor meer info over de BTI.CFG.

[ Voor 7% gewijzigd door Arfman op 23-01-2004 10:42 . Reden: BTI.CFG info toegevoegd. ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1