Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ATA en SATA, kan da?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Hallo,

ik heb een MSI KT6 Delta moederbord met daarop 2 IDE harddisk aanlsuitingen en een SATA aansluiting. Nu nog heb ik allebei mijn harddisks op de IDE aansluiting, maar ik ben van plan om een nieuwe harddisk te kopen.
De vraag is: gaat een harddisk die via IDE aangesloten is goed naast een harddisk die via SATA aangesloten is? Levert deze mix snelheidsverslies op? Ervaringen a.u.b. ! (ik weet niet of hier al een topic van bestond. Kon het zo niet vinden).

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:15
Juist snelheid winst omdat iedere disk een eigen kabel heeft, en dus de kapaciteit niet hoeft te delen..

(En verkeerd forum)

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 12:57
Ja, dat kan zonder problemen.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit hoort in Opslagmedia & I/O Controllers niet in CME.

Verder is "ATA en SATA, kan da?" natuurlijk niet echt een goede topictitel, en ik vraag me af of je Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) wel hebt gelezen. Zou je me een plezier willen doen en die FAQ alsmede de policy en FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers doorlezen en dan daar een topic openen als je nog niet uit je vraag komt? Thanks. :)

Dit topic is gesloten.