Ik ben bezig in C#.NET om een adresboek te maken. Maar nu wil ik dat als je met de linker muis knop op een cel in een datagrid klikt dat de hele rij geselecteerd wordt.
Ik heb nu al wel voor elkaar dat als je met de recht muisknop er op klikt dat de hele rij geselecteerd word. Maar met de linker knop wordt de huidige cel geselecteerd. Ik het de datagrid al wel op read-only gezet, maar nog steeds wordt dan alleen de huidige cel geselecteerd.
Weet iemand hoe je dit selecteren van een cel dus kan uitschakelen? Ik kwam in de search wel dit topic tegen:[.NET]Hoe kolom in DataGrid onselecteerbaar maken? maar daar werk ik niet echt wijs uit. En op google kon ik ook niet iets vinden waar ik wat aan had.
Ik heb nu al wel voor elkaar dat als je met de recht muisknop er op klikt dat de hele rij geselecteerd word. Maar met de linker knop wordt de huidige cel geselecteerd. Ik het de datagrid al wel op read-only gezet, maar nog steeds wordt dan alleen de huidige cel geselecteerd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| private System.Windows.Forms.DataGrid.HitTestInfo hti;
private int current_row;
private void datagrid_MouseDown(object sender, System.Windows.Forms.MouseEventArgs e)
{
DataGrid datagrid = (DataGrid) sender;
hti = datagrid.HitTest(e.X, e.Y);
if(hti.Type == System.Windows.Forms.DataGrid.HitTestType.Cell)
{
current_row = hti.Row;
}
datagrid.UnSelect(datagrid.CurrentRowIndex);
datagrid.Select(current_row);
}
private void datagrid_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
datagrid.UnSelect(datagrid.CurrentRowIndex);
datagrid.Select(current_row);
} |
Weet iemand hoe je dit selecteren van een cel dus kan uitschakelen? Ik kwam in de search wel dit topic tegen:[.NET]Hoe kolom in DataGrid onselecteerbaar maken? maar daar werk ik niet echt wijs uit. En op google kon ik ook niet iets vinden waar ik wat aan had.