Hallo,
Nadat ik het hele forum heb nagesearched en verschillende andere forums heb doorgezocht kan ik mijn "vreemde" probleem niet oplossen. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Allereerst het systeem:
Asus A7N8X Deluxe 1.07
AMD XP 2600+ Barton @ 2074 mhz
standaard 1x512mb PC3200 400 mhzDDR RAM
Asus Geforce fx5200
350 Watt power
Maxtor 6Y120P0 (120,1GB) 7200 rpm 8mb
Maxtor 6Y080L0 (80,0GB) 7200 rpm 2mb
Maxtor 33073H3 (30,0GB) 5400 rpm
cpu 1.75 volt
mem 2.7 volt
agp VDDQ 1.5 volt
Systeem inelkaar gedraaid en daarna natuurlijk even gebenchmarked met 3dmark2003 en performancetest 5.0. Prima resultaten en stabiel systeem.
Alle tests (ook de disktest) zijn gedaan op C schijf en dat is natuurlijk de snelste (de 120 gig). deze schijf is opgedeeld in een C en D partitutie.
Vervolgens heb ik de D partitutie verwijderd en als NTFS aangemaakt.
Toen kwam ik erachter dat de hardeschijven te heet werden, wel 60 tot 65 graden
dus toen ook koelers erop knald, een op elke 7200 rpm. prima temps nu 15 graden.
Ik dacht, tijd voor een benchmark en JA HOOR, mijn schijf loopt 2/3 trager dan mijn eerste paar benchmarks, WHAT THE HELL dacht ik. de rest zoals cpu en vid en mem lopen als een trein en scoorden gelijk aan mijn eerste benchmark. Even diep nadenken en nagaan wat ik in die tussentijd veranderd had. (dat is dus het verhaal hiervoor). Vervolgens heb ik de D partitutie verwijderd en weer als FAT32 aangemaakt, maar helaas. Geen performance winst.
Koelers dan? en ja hoor, als ik de koelers loskoppel krijg ik een snelheid winst van bijna tot bijna het oude niveau. beetje vreemd. Iemand vertelde mij dat het kon komen doordat de koelers een piekvermogen voor de schijf weghalen en dat het wel eens kon helpen om de coolers op losse stekkers te zetten. Klonk leuk maar mocht niet baten.
Daarna een 550 Watt voeding erin geknald, iets meer performance, maar nog steeds geen 2/3 winst op mijn disk benchmark en heb em weer terug gebracht. dus nu weer 350 watt
Nu ben ik helemaal hopeloos. Heb echt alles geprobeerd.
CPU MEM EN VID lopen als een tiet, alleen mijn disks niet.
en 2/3 snelheid kwijt in disk sequential write, read en random seek is namelijk nogal wat.
Powermax kan ik niet draaien omdat die niet compatible is met nforce chipset.
Ik hoop dat dit een volledige vraag is en dat jullie er iets mee kunnen.
Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?
JTtotheB
Nadat ik het hele forum heb nagesearched en verschillende andere forums heb doorgezocht kan ik mijn "vreemde" probleem niet oplossen. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Allereerst het systeem:
Asus A7N8X Deluxe 1.07
AMD XP 2600+ Barton @ 2074 mhz
standaard 1x512mb PC3200 400 mhzDDR RAM
Asus Geforce fx5200
350 Watt power
Maxtor 6Y120P0 (120,1GB) 7200 rpm 8mb
Maxtor 6Y080L0 (80,0GB) 7200 rpm 2mb
Maxtor 33073H3 (30,0GB) 5400 rpm
cpu 1.75 volt
mem 2.7 volt
agp VDDQ 1.5 volt
Systeem inelkaar gedraaid en daarna natuurlijk even gebenchmarked met 3dmark2003 en performancetest 5.0. Prima resultaten en stabiel systeem.
Alle tests (ook de disktest) zijn gedaan op C schijf en dat is natuurlijk de snelste (de 120 gig). deze schijf is opgedeeld in een C en D partitutie.
Vervolgens heb ik de D partitutie verwijderd en als NTFS aangemaakt.
Toen kwam ik erachter dat de hardeschijven te heet werden, wel 60 tot 65 graden
Ik dacht, tijd voor een benchmark en JA HOOR, mijn schijf loopt 2/3 trager dan mijn eerste paar benchmarks, WHAT THE HELL dacht ik. de rest zoals cpu en vid en mem lopen als een trein en scoorden gelijk aan mijn eerste benchmark. Even diep nadenken en nagaan wat ik in die tussentijd veranderd had. (dat is dus het verhaal hiervoor). Vervolgens heb ik de D partitutie verwijderd en weer als FAT32 aangemaakt, maar helaas. Geen performance winst.
Koelers dan? en ja hoor, als ik de koelers loskoppel krijg ik een snelheid winst van bijna tot bijna het oude niveau. beetje vreemd. Iemand vertelde mij dat het kon komen doordat de koelers een piekvermogen voor de schijf weghalen en dat het wel eens kon helpen om de coolers op losse stekkers te zetten. Klonk leuk maar mocht niet baten.
Daarna een 550 Watt voeding erin geknald, iets meer performance, maar nog steeds geen 2/3 winst op mijn disk benchmark en heb em weer terug gebracht. dus nu weer 350 watt
Nu ben ik helemaal hopeloos. Heb echt alles geprobeerd.
CPU MEM EN VID lopen als een tiet, alleen mijn disks niet.
en 2/3 snelheid kwijt in disk sequential write, read en random seek is namelijk nogal wat.
Powermax kan ik niet draaien omdat die niet compatible is met nforce chipset.
Ik hoop dat dit een volledige vraag is en dat jullie er iets mee kunnen.
Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?
JTtotheB