Ik weet dat het niet zo zou moeten horen, maar ik heb een ISA-server met 100 clients en een router in dezelfde IP-range.
Ik zal het even wat verduidelijken: (ip-adressen clients in werkelijkheid een gereserveerde C-klasse, dus niet te veranderen)
IP-adressen clients: 192.168.0.10-110
IP-adres ISA: 192.168.0.250
IP-adres router: 192.168.0.254
Via DHCP krijgen clients gateway naar .250 en worden dus eigenlijk in zelfde range gerouteerd.
Het werkt wel, zei het niet stabiel en met een massa aan fouten op de ISA-server.
Ik heb er al een hoop over gelezen, en dan blijkt natuurlijk dat je 2 verschillende ranges moet draaien, maar dat is hier echt geen oplossing!
De router is door een extern partij geconfigureerd, achter een Cisco PIX Firewall, hier ligt dus ook geen mogelijkheid om de range te wijzigen...
Microsoft Web Proxy Fout Geen 14120 ISA
The ISA Server services cannot create a packet filter <<ip address>>.
This event occurs when there is a conflict between the Local Address Table (LAT)
configuration and the Windows 2000 routing table.
Check the routing table and the LAT to find the source of the conflict.
Wie o wie heeft een idee, ik ben wel aardig uitgezocht... *zucht*....
Ik zal het even wat verduidelijken: (ip-adressen clients in werkelijkheid een gereserveerde C-klasse, dus niet te veranderen)
IP-adressen clients: 192.168.0.10-110
IP-adres ISA: 192.168.0.250
IP-adres router: 192.168.0.254
Via DHCP krijgen clients gateway naar .250 en worden dus eigenlijk in zelfde range gerouteerd.
Het werkt wel, zei het niet stabiel en met een massa aan fouten op de ISA-server.
Ik heb er al een hoop over gelezen, en dan blijkt natuurlijk dat je 2 verschillende ranges moet draaien, maar dat is hier echt geen oplossing!
De router is door een extern partij geconfigureerd, achter een Cisco PIX Firewall, hier ligt dus ook geen mogelijkheid om de range te wijzigen...
Microsoft Web Proxy Fout Geen 14120 ISA
The ISA Server services cannot create a packet filter <<ip address>>.
This event occurs when there is a conflict between the Local Address Table (LAT)
configuration and the Windows 2000 routing table.
Check the routing table and the LAT to find the source of the conflict.
Wie o wie heeft een idee, ik ben wel aardig uitgezocht... *zucht*....