Toon posts:

[Retro] Oude gameboy classic doet raar met batterijen

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eeej,

Ik dacht laat ik mijn oude gameboy classic (je weet wel, die grijze) is uit een stoffige doos pakken. Helaas kan ik de adapter niet meer gebruiken, want daar zit een breuk in het draadje. Dus ik pak mijn GP 1800 batterijen doe ze er in, en jawel, de gameboy doet het niet.

Toen herrinerde ik mij weer waarom ik een GBA had gekocht, (GBA is natuurlijk veel beter, dat ook, maar ook omdat) je moest aan de batterijen "draaien" zodat hij aanging. Ik deed dat hij ging aan, maar toen ik midden in een spel zat, drukte ik op het kapje waar de batterijen onderzitten en toen ging hij weer uit. Ik zit dus steeds te kloten om hem aan te krijgen, en tijdens het spelen moet ik heel voorzichtig zijn. Waar de batterijen inzitten ziet er goed, mijns inziens maken ze allemaal contact. Zou het kunnen liggen aan iets IN de gameboy of heeft het toch te maken op de manier waarop de batterijen contact maken? Ik ben van plan om het open te maken, om te kijken of er niet iets los zit in de buurt van de batterijen, heeft iemand daar ervaring in? Wat kan ik verwachten als ik de GB openmaak?

Alvast bedankt,

Roy

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 19:06

BHQ

Hmm, contactjes vuil?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je kan hem wel openmaken, maar je moet alles wel netjes neerleggen, anders ben je strakjes alles kwijt....

in principe vind je veel printplaatjes :P