Toon posts:

drivers Asus v8460

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Mijn PC:
Chaintech KT400 moederboard,
AMD Athlon 2400 xp processor,
1G interngeheugen
Asus v8460 agp kaart
80 gig seagate HD

Ik heb nogal wat geexperimeteerd met drivers voor de Asus v8460 kaart.
Ik draai nu op nieuwste nvidia drivers, maar heb eigenlijk, zelf na al dat geexperimenteer geen goed beeld of het nu optimaal is.

met 3dmark2001 haal ik een score van 9800, ik lees dat er 12000 gehaald zou moeten kunnen worden. Nu dat lukt mij echt niet.
Ik vind de metingen ook niet echt stabiel er zitten soms verschillen van 1000 in, ook als ik de 3dmark01 test achter elkaar herhaal, zonder instellingen te wijzigen.

In flight simulator 2004 haal ik met een druk bebouwde aarde ca. 20 FPS maar het beeld schokt echter wel. Ik snap dat niet helemaal.

Heeft iemand hier ervaring met de v8460 en welke drivers werken het best?

Loe

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet helemaal het OS te noemen.
Windows XP sp1
Excuus

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

hier ook een asus v8460 ultra deluxe, met nvidia nieuwste forceware, haal ruim 13000 punten hoor, met barton'2500+ oc'd naar 2312 mhz, en de gpu draait op 345/765 core/mem...

de hamvraag: staat FSAA/AF niet aan op 2x/4x? dit verlaagt te score drastisch! verder zou ik als ik jou was even de standaard dingen doorlopen in de
FAQ :)

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Crazy_Mark
Bedankt voor je reactie,
Ik heb FFA en AA uitstaan, heb de laatste drivers van Asus erop gezet 45.23, loopt hij wel iets sneller mee. Ik heb 3dmark01 nog eens gedraaid en kom nu 9810 punten. Krijg hem echt niet hoger.
Welke Bios instellingen heb jij op je moederboard? AgP drive enzo.

Ik heb ook de asus tweak utility eens aangezet en de zaak overclocked. 311 mhz en 694 mhz. Merk er weinig van. De 3Dmark score wordt er niet beter van.

Verder heb de jou aanbevolen topics bekeken maar wordt daar niet veel wijzer van, dat wil zeggen het meeste heb ik al ondernomen.

Zou iets de kaart in de weg zitten?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:27:
Hoi Crazy_Mark
Bedankt voor je reactie,
Ik heb FFA en AA uitstaan, heb de laatste drivers van Asus erop gezet 45.23, loopt hij wel iets sneller mee. Ik heb 3dmark01 nog eens gedraaid en kom nu 9810 punten. Krijg hem echt niet hoger.
Welke Bios instellingen heb jij op je moederboard? AgP drive enzo.
gewoon 4x, de max van de kaart en mijn mobo (asus a7v333), trouwens zou ik als ik jou was geen Asus maar NVidia drivers gebruiken, zogenaamde Foreware, moet je even op www.nvidia.com kijken.
Ik heb ook de asus tweak utility eens aangezet en de zaak overclocked. 311 mhz en 694 mhz. Merk er weinig van. De 3Dmark score wordt er niet beter van.
gebruik voor het oc'en van je videokaart geen smartdoctor oid, gewoon powerstrip of rivatuner (ff googlen) werkt veel beter.
Verder heb de jou aanbevolen topics bekeken maar wordt daar niet veel wijzer van, dat wil zeggen het meeste heb ik al ondernomen.
aha :)
Zou iets de kaart in de weg zitten?
heb je misschien direct onder je agp slot in je 1e PCI slot een kaart zitten? het is algemeen bekend dat het AGP en dat PCI slot de bandbreedte deelt met elkaar :)

iig suc6 :) _/-\o_

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nu, ik heb riva tuner erop gezet en het overclocken lijkt wel te lukken, ik zie echter geen toename in de FPS, blijft maar hangen tussen 8800 met 3dmark01.
Als ik de clock te ver opvoer dan slaat hij vast.

Soms gaat hij wel hoger in FSP's, zo was hij vanmorgen nog 9800. Ik snap niet waarom dat niet stabiel is. Ik heb nu de forceware 53.03 driver van nvidia geinstalleerd maar dat maakt ook niets uit.

het PCI slot direct naast de AGP is leeg, dat had ik al gedaan, mede i.v.m. de koeling.

Ik heb ook de via driver geupgrade.

Het blijft lastig om dit probleem te slechten!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Begin met overklokken eens opnieuw en doe dat dan in stapjes( mijn XFX kaart liep beter als ik hem wat terug klokte van de hoogst mogelijke oc)

Mijn asus Ti4200 haalt 11000 nog wat, maar dan is wel me hele PC overklokt en dat is ook wat de meeste doen met het halen van hoge scores.

Verder is het belangrijk welk soort geheugen je gebruikt en je moederbord vind ik zelf( heb zelf de 9bjd nog wat) nou niet de beste met prestaties.

Ook staat er in de FAQ alhier genoeg over je probleem en het is geen wet dat de 1 hoog haalt de ander het ook doet.

Nu een 9600 pro er in en die kan niet verder getest worden aangezien me +5V lijn te ver terug valt( in rust al op 4.80) en zodoende ik te weinig sap kan trekken en zodoende is me bench niet veel hoger dan de Asus kaart ;) ....je snapt wat ik dus bedoel!

[ Voor 20% gewijzigd door Flame17 op 22-01-2004 07:46 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
ja, Flame17 ik begrijp wat je bedoelt. Er kunnen veel factoren invloed hebben op de score. In het begin haalde ik wel eens 10.050 en als ik 10 minuten daarna weer teste kwam ik niet verder 8900. Waarom is het zo instabiel?? Dat snap ik niet. Nu lukt het mij niet meer om boven de 9000 uit te komen.

Ik lees net in het asus boekje dat de AGP bus spanning 3,3 volt gestabiliseerd moet zijn. Mij moerdboard geeft slechts 3 volt af. Ik meet 2,98 volt. Als er echt 3,3 volt op moet staan dan hebben we dus volgens mij wel een probleem te pakken.

Hoe hoog is die spanning bij jou??

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

lol, Asus kwaaltje? de mijne zegt ook maar dat hij 2.98 krijgt ipv 3.3 .. heb noname 300 watt voeding, ligt het niet aan.. met 1 hdd en zonder pci kaarten en 5,25 drives geeft hij het nog aan.. dus ik ga er niet vanuit dat het aan mijn voeding ligt.

www.google.nl

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Enige afwijkende volts is bij mij nu de +5V lijn, de rest is allemaal binnen de marge.

Asus kaart is in andere systeem, hier draait nu een Sapphire Radeon 9600 pro.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
T. is wel interessant om te weten welke spanning die Asus kaart echt moet hebben.
Of is het echt gewoon een asus kwaaltje dat hij de verkeerde spanning aangeeft.

Loe

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 11:51:
T. is wel interessant om te weten welke spanning die Asus kaart echt moet hebben.
Of is het echt gewoon een asus kwaaltje dat hij de verkeerde spanning aangeeft.

Loe
als we dat eens wisten, ik ondervindt iig geen enkel mankement ook al geeft ie aan dat hij maar 2.98v krijgt.

offtopic:
hij's op dieet :D

www.google.nl

Pagina: 1