Vreemd cd-rom probleem

Pagina: 1
Acties:

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57
Ik zit hier op mijn stage en nu kwam er net een medewerker naar mij toe. die thuis (prive) een nieuwe pc heeft gekocht.
Ik weet geen merken en snelheden maar ik denk ook niet dat dit nodig is voor dit ptobleem. Het is namelijk zo, hij stop een cdtje in zijn cd-rom maakt niet uit wat voor hij heeft alles al geprbeerd maar dan krijgt hij geen enkele mogelijkheid om de cd-rom te benaderen.
"plaats een cd in de cd-rom speler"
Maar als hij dan de cd erin laten zitten en hij reboot het spul dan kan ie perfect met de cd-rom werken. Totdat het laatje weer een keer open moet dan is het weer ellende.
Ikzelf denk gewoon dat er een nieuwe in moet maar het is wel een vaag probleem. Dus ik dacht ik laat het licht van andere tweakers er even over schijnen.
Ik ben benieuwd of iemand dit ook al eens heeft meegemaakt en hoe diegene dat dan heeft opgelost!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:57
*KICK*

Verwijderd

Initialisatieproblemen (hardware) al uitgesloten?
Autoplay disabled (services.msc) al uitgesloten?
Drive al in andere PC gehad?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 20:26 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Cd-laatje proberen aan te duwen??? Misschien dat hij niet goed genoeg dicht gaat en als hij reset wel???

Welke achtergrondprogjes / virusscanners draaien er??? ivbm het bezet van de cd-romspeler.

Welk OS is het ???

Alle kabels zijn gecontroleerd en voor de zekerheid ff aangedrukt???

Probeer eens iets met knoppix ofzo. Kan je zien of het een software fout cq hardware fout is ( Persoonlijk denk ik software )

Autoplay staat uit???

Wat doet het ledje van de cd-speler als je de lade dichtdoet??? gaat het dan branden of niet ???

Ikzelf denk niet dat een andere cd-romspeler zal helpen. Vermoed eerdder dat het een softwareprobleem is. Laat hem anders eens de cd-romspeler in zijn os verwijderen en opnieuw installeren.

Verwijderd

lijkt me niet dat de drive kaduuk is, aangezien hij het gewoon wel doet na een reboot.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Dit klinkt mij juist als een hardware-probleem.
Iets in de combinatie CD-ROM tot controller "vergeet" het signaal door te geven dat de drive geopend en gesloten is geweest, en alleen dat zal het OS ertoe verleiden te kijken wat er in de drive zit. Bij het booten wordt die controle so-wie-so gedaan.
Het kan de drive zelf zijn (zoals gezegd, het schakelaartje dat detecteert dat de lade geheel gesloten is), of de bekabeling tussen drive en controller.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Probeer het eens dmv rechtsklikken op de cdrom-speler, en dan 'eject' kiezen ipv te openen met het knopje op de voorkant.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Sommige oude (DOS) drivers (die ook soms door windows gebruikt worden) willen eerst een CD-ROM in de drive hebben gezien bij de boot, anders doen ze idd raar. Maar het gaat hierbij wel om heeeeeel oude drives (a la 2 speed).

Senile! Senile Oekaki

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> OM :)
Pagina: 1