Toon posts:

Linksys BEFSX41 en BEFSR41

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al heel veel topics over de linksys routers te vinden zijn maar ik heb toch nog een vraag.

Ik heb aardig wat problemen met bovenstaande types. Ze raken vrij geregeld de internetverbinding kwijt zowel bij kpnadsl (pptp) en casema wanadoo (l2tp, BEFSR41).

Nu kan ik nergens de juiste instellingen vinden van de volgende opties;

Connect on Demand: Max Idle Time Min.
Keep Alive: Redial Period Sec.

Zou iemand met bovenstaande router eens kunnen kijk hoe hij het heeft ingesteld (alleen als het werkt) en dit hier even neer willen zetten.

ps ik wil NIET mijn speedtouch home modem tweaken!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 09:31 . Reden: signature uit ]

Verwijderd

Ondanks dat ik niet de SX41 en SR41 heb, maar de BEFW11S4 (v4), weet ik iig dat deze apparaten niet zondermeer aan de praat te krijgen zijn met KPN adsl zonder correcte firmware, voor mijn apparaat bestaat die sowieso niet.

Ik wilde ook de tweak niet doen, maar omdat er dus geen andere mogelijk bestaat moest ik wel. Dit draait nu als een tierelier, de tweak duurt 10 minuten en scheelt een hoop gezeik ook voor future routers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 09:53:
Ondanks dat ik niet de SX41 en SR41 heb, maar de BEFW11S4 (v4), weet ik iig dat deze apparaten niet zondermeer aan de praat te krijgen zijn met KPN adsl zonder correcte firmware, voor mijn apparaat bestaat die sowieso niet.

Ik wilde ook de tweak niet doen, maar omdat er dus geen andere mogelijk bestaat moest ik wel. Dit draait nu als een tierelier, de tweak duurt 10 minuten en scheelt een hoop gezeik ook voor future routers.
We hebben deze router juist uitgekozen omdat ie KPN Adsl, Casema, Chello zou moeten kunnen zonder gekke aanpassingen. Op als ik dan bij mensen thuis modems moet gaan tweaken schiet deze router volledig zijn doel voorbij.

Tweaken is dus echt geen optie voor ons. (Jammer genoeg) :'(

Verwijderd

Wat je nu aan het instellen bent is het zgn. Dial on Demand. Dit betekent dat de router automatisch de verbinding herstelt als er data nodig is en na een bepaalde tijd (de Max Idle Time) de verbinding verbreekt. Handig als je per minuut/seconde betaalt, maar met een vaste verbinding niet ;)

Oftewel: zet dit allemaal uit door 0 in te vullen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 16:11:
Wat je nu aan het instellen bent is het zgn. Dial on Demand. Dit betekent dat de router automatisch de verbinding herstelt als er data nodig is en na een bepaalde tijd (de Max Idle Time) de verbinding verbreekt. Handig als je per minuut/seconde betaalt, maar met een vaste verbinding niet ;)

Oftewel: zet dit allemaal uit door 0 in te vullen :)
Als ik Connect on Demand: Max Idle Time Min. op 0 zet krijg ik helemaal geen verbinding. En Keep Alive: Redial Period Sec. kan alleen maar worden ingesteld op iets tussen 20 en 180? :S

Als ik de bovenste entry op -1 (net als bij draytek) zet dan veranderd ie het zelf in iets van 65535. Als ik em dan met deze settings aan de praat heb en zeker weet dat er dataverkeer overgaat (ping www.linksys.com -t) verbreekt ie toch nog regelmatig de verbinding.