Toon posts:

[VB in Access] Velden in een rapport verbergen

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Op een factuur (die als basis een query heeft) staat een veld korting op elke factuurregel. Nu ziet het niet netjes uit dat als er op geen een regel korting wordt gegeven de korting (0%) en de bijbehorende labels worden weergegeven.

Nu is het dus mijn bedoeling om met visualbasic binnen access dit te realiseren. Dus bijvoorbeeld een IIf statement wat controleert op de 0 waarde in een van de factuurregels en als dit zo is dan enkele labels en enkele tekstvlakken visible op false zetten.

Hoe kan ik dit doen, als dit uberhaupt kan want ik heb al wat zoekwerk verricht in de help en op internet maar ik kan niets vinden. Ook van de help van Access/VB wordt ik niet veel wijzer van.

Ik ben vrij nieuw met VB dus zal misschien niet alles meteen snappen...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is geen VB, maar VBA wat wordt gebruikt binnen Access. Daarnaast zijn er mogelijkheden om code uit te voeren, zodra het rapport wordt gestart. Ben je al achter hoe je daar code toevoegt? Daarnaast kan je in je rapportage gewoon velden controleren en dus de labels / velden (via je label- / veldnaam) niet zichtbaar maken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inderdaad achter waar ik de code in moet voeren. Toch kom ik er niet uit hoe ik dit probleem moet oplossen.

Voor de duidelijkheid, er moeten 2 tekstvlakken en 1 label verborgen worden. Dit zou dus gewoon moeten kunnen? Kun je me vertellen hoe? Of wat een goede site is voor dit soort ondersteuning?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is me ondertussen gelukt om velden te verbergen maar nu loop ik tegen een volgend en eigenlijk ook wel logisch probleem aan. De onderstaande code heb ik neergezet bij het Onformat event in het detail deel van het rapport:

code:
1
2
3
4
5
Private Sub Detail_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
If factuurregelkorting = 0 Then
factuurregelkorting.Visible = False
End If
End Sub

Maar nu verbert hij dus op het moment dat er in een van de factuurregels een 0 voorkomt alle kortingen, en dat is niet de bedoeling. Iemand een oplossing voor?