Toon posts:

[msn messenger] OE e.d. traag na installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom vertraagt msn messenger bij een nieuwe installatie, bij sommige toestellen, het openen van Outlook Express (soms wel, soms niet).

Onlangs installeerde ik een nieuw toestel met Windows XP Pro, alles liep vlot, ook OE. Na het installeren van msn duurt het opstarten van OE ongeveer 1,5 min.

Enige reden?

PS. Het verwijderen van msn zet dit niet terug.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Hoi Geraldootje, welkom bij GoT.

met toestel bedoel je PC neem ik aan.
MSN zit op de een of andere manier aan Outlook Express gekoppeld, hoe precies weet ik ook niet.
Hier duurt het nu ook ongeveer 1,5 Minuut op OE te starten :(

offtopic:
ow ja, neem eens een kijkje in de FAQ van GoT. Heel belangrijk.
vooral het gedeelte Forumgedrag en dan met name over De TopicTitel
maar ik zie dat een Mod het al aangepast heeft :+

[ Voor 42% gewijzigd door KompjoeFriek op 21-01-2004 02:02 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ey Geraldootje,

Welkom op GoT :)
Je topic staat eigenlijk fout - het hoort in Software Algemeen te staan - MSN messenger is namelijk geen Windows Operating System, maar is een apart programma.

Verder voldoet je topic niet helemaal aan de manier waarop we het graag zien op GoT, kort samengevat:
  • Kies een goede topic titel - msn messenger geeft wel aan welk programma, maar niet je probleem ;)
  • Geef aan wat je zelf al gevonden hebt, en gelezen hebt. Heb je bv. de Software Algemeen FAQ al eens doorgelezen hierover ?
  • Omschrijf je probleem duidelijk - dat doe je goed genoeg
Probeer de oplossing die in de Software Algemeen faq staat eens:
MSN Messenger is traag misschien dat die ook voor jouw situatie geldt :)

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 08:05
Toestel vind ik een belediging voor het systeem dat PC mag heten! :X

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Toestel is volgens mij een term die in Belgie vrij veel gebruikt wordt voor PC en dergelijke - niet op letten dus :)

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Ik anders heel even het idee dat het over een telefoon ging met Windows CE whatever.. Maar goed het is onderhand ook 2 uur geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Toestel, PC, whatever... Om het even hoe je het beestje ook noemt, ik heb graag dat alles vlot verloopt. En dit is voor het ogenblik niet echt het geval.

Dus, laat de woordenkwestie vallen, en geef mij een goede oplossing in de plaats.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bij mij heeft msn6 zelf ook soms wat moeite normaal op te starten, maar dan gaat het om een paar seconde. Mischien staat dit gelinkt aan het feit dat in outlook Express de msn lijst weer wordt ingeladen.

Probeer (indien mogelijk) outlook 97/2k/xp te installeren, of dit hier wel beter werkt?

ik kan me nl. wel herrineren dat ik door die tijdelijke hanger ben overgegaan naar Office.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even...

Heb thuis netwerkje met drie PC's. Twee hebben geen last van dit probleem, het andere wel. Toch hebben ze alle drie dezelfde installatie.

Geraldootje

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Sorry dat ik dit topic na 2 dagen nog eens Kick, maar ik had het zelfde probleem, dat OE zo traag start als dikke str*nt :P
nu heb ik Windows Messenger 4.7 en MSN Messenger 6.1 geïnstalleerd, en OE start op eens meteen ipv 1 1/2 minuten het splashscreen te tonen :D

Ik weet niet precies wat de oplossing is, maar misschien help ik hier wel iemand mee verder.

Succes Geraldootje,
Ik zou zeggen, speel er wat mee, dan moet het wel lukken.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
typische search-vraag... maar goed, ik ben in een goed humeur:

Start => Uitvoeren => typ het volgende in (of ctrl-c ctrl-v das makkelijker):

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

en druk Enter of klik OK.

[ Voor 11% gewijzigd door HyperioN op 23-01-2004 13:37 ]

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sometimes removing or disabling Windows (or MSN) Messenger causes OE to open slowly. This will shown by an entry in the system error log: The server {FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541} did not register with DCOM within the required timeout. To fix this, open Regedit and navigate to this key:

HKEY_CLASSES_ROOT
\CLSID
\{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
\InProcServer32

In the right-hand pane, double-click on the (Default) value and delete whatever is entered there, leaving it blank. Click OK. Now perform exactly the same step with the key directly underneath, namely

HKEY_CLASSES_ROOT
\CLSID
\{FB7199AB-79BF-11d2-8D94-0000F875C541}
\LocalServer32

Hobbymatige blowerdoortest enthousiast (Retrotec) 💨. Interessant voor jouw huis? DM me maar!

Pagina: 1