Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb hier dus een creative jukebox 3 20 GB. Hij is van mijn vader, nu ging hij de firmware flashen en toen wilde ie dus nie opstarten. In plaats van dat hij m naar creative stuurde of probeerde in de 'rescue mode' te komen, heeft hij m open geschroefd en het batterijtje (knoopcell geloof ik) wat erin zit losgewrikt.

Nu heb ik het batterijtje weer terug gesoldeerd en hoopte ik hem opnieuw te flashen en zo weer aan de praat te krijgen, maar helaas...

batterijtje zit naar mijn idee goed, en als ik de USB aansluit, herkent windows een nieuw apparaat (je hoort ook t toontje van windows) maar kan niet connecten. Nieuwe firmware erop gaat dus ook niet omdat windows m dan eerst moet herkennen...

Ik hoop dat jullie ideeen hebben, waardoor ik m misschien nog kan redden !

Alle hulp is welkom

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Dat je vader het batterijtje er af wil halen kan ik begrijpen, omdat zo de instellingen gewist worden, toch?

Maar waarom "sloopt" hij het batterijtje er dan af?

Probeer 'm eens aan te sluiten met de power-button ingedrukt (5 of 10 sec. of zo).
werkt op m'n USB-stick ook :P
offtopic:
KompjoeFriek moet zich er eigenlijk niet mee bemoeien wat hij heeft er de ballen verstand van :X

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Strider
  • Laatst online: 16:46
Je moet in dat opstart menu komen en dan je jukebox formateren, ik heb dit probleem namelijk ook gehad, ik rukte de stekker eruit zonder hem te verwijderen in windows.

Hoe dat precies moet weet ik niet meer, gewoon ff creative opbellen heb ik toen ook gedaan.

En post dan ff hoe datook al weer moest, want ik wil dat ook nog een keertje doen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Strider op 21-01-2004 10:23 ]

BlaBlaBla

• MenaceD
  • Niet online
KompjoeFriek schreef op 21 januari 2004 @ 02:40:
Dat je vader het batterijtje er af wil halen kan ik begrijpen, omdat zo de instellingen gewist worden, toch?

Maar waarom "sloopt" hij het batterijtje er dan af?

Probeer 'm eens aan te sluiten met de power-button ingedrukt (5 of 10 sec. of zo).
werkt op m'n USB-stick ook :P
offtopic:
KompjoeFriek moet zich er eigenlijk niet mee bemoeien wat hij heeft er de ballen verstand van :X
Ja als ik dat wist... :) Het zat vast gesoldeerd en dat zag ie denk ik niet
Strider schreef op 21 januari 2004 @ 10:13:
Je moet in dat opstart menu komen en dan je jukebox formateren, ik heb dit probleem namelijk ook gehad, ik rukte de stekker eruit zonder hem te verwijderen in windows.

Hoe dat precies moet weet ik niet meer, gewoon ff creative opbellen heb ik toen ook gedaan.

En post dan ff hoe datook al weer moest, want ik wil dat ook nog een keertje doen :)
Hey wat jij bedoelt heb ik denk ik gisteren al geprobeerd. Ik zal de methode ff posten, kan je je jukebox weer opschonen:

Creative Jukebox 2 and Jukebox 3 Maintenance options:

Remove the battery.

Insert the battery while holding down the Stop button.

As soon as the Creative logo appears on the screen during the boot sequence, release the Stop button.

Immediately press (holding down for about 1 second) and then release the play button.

The unit should boot to a Diagnostics mode with several recovery options as shown below:
Clean Up (Player organizes files on the hard drive, and fixes any file problems that may have developed)
Format All (Formats the Hard Disk and removes all contents of your Hard disk)
Reload OS (Reloads the Operating System on the Jukebox. Note: Reloading your OS will not affect the contents of the files stored on your Jukebox 2/3)
Reboot (Restarts Jukebox 2/3 and allows you to exit Rescue Mode).

(van Creative.com)

Maar nu terug naar mijn probleem: mijn jukebox doet dus helemaal niets, ik kan dus ook niet in de 'safe-mode' scherm komen ! Iemand nog een idee ??!?!!?!

• MenaceD
  • Niet online
Mag ik m ff een schopje geven ?

Update: ondertussen mail aan creative gestuurd met uitleg van situatie en eerlijk verteld over open schroeven... Hoop dat ze nog iets kunnen/willen doen. Responsetijd stond op 1 werkdag, nog niets gehoord

Is er nog iemand die ideetjes heeft, voor als creative geen support meer wil bieden ? (Misschien dat de trouwe bezoekers van electronica-fora zich even willen melden ? )

• Strider
MenaceD schreef op 21 januari 2004 @ 11:04:
[...]

Ja als ik dat wist... :) Het zat vast gesoldeerd en dat zag ie denk ik niet

[...]

Hey wat jij bedoelt heb ik denk ik gisteren al geprobeerd. Ik zal de methode ff posten, kan je je jukebox weer opschonen:

Creative Jukebox 2 and Jukebox 3 Maintenance options:

Remove the battery.

Insert the battery while holding down the Stop button.

As soon as the Creative logo appears on the screen during the boot sequence, release the Stop button.

Immediately press (holding down for about 1 second) and then release the play button.

The unit should boot to a Diagnostics mode with several recovery options as shown below:
Clean Up (Player organizes files on the hard drive, and fixes any file problems that may have developed)
Format All (Formats the Hard Disk and removes all contents of your Hard disk)
Reload OS (Reloads the Operating System on the Jukebox. Note: Reloading your OS will not affect the contents of the files stored on your Jukebox 2/3)
Reboot (Restarts Jukebox 2/3 and allows you to exit Rescue Mode).

(van Creative.com)

Maar nu terug naar mijn probleem: mijn jukebox doet dus helemaal niets, ik kan dus ook niet in de 'safe-mode' scherm komen ! Iemand nog een idee ??!?!!?!
Hier moet je wel inkomen, het is echt een gekut voordat dat lukt.

Ik heb precies hetzelfde gehad, gewoon ff 100 keer proberen!

BlaBlaBla

• MenaceD
  • Niet online
Strider schreef op 22 januari 2004 @ 10:31:
[...]

Hier moet je wel inkomen, het is echt een gekut voordat dat lukt.

Ik heb precies hetzelfde gehad, gewoon ff 100 keer proberen!
Vertel !!! Had jij dan wel beeld? Ik krijg namelijk helemaal geen beeld op het lcd schermpje ? had jij dat wel, of ook niet ?

• Strider
ow, heb je helemaal geen beeld omg.

Ik had dan nog wel beeld, maar ik kwam gewoon niet in het play menu zeg maar.

Ik denk dat die van jouw dan echt goed verneukt is :|

BlaBlaBla

• MenaceD
  • Niet online
Strider schreef op 23 januari 2004 @ 11:04:
ow, heb je helemaal geen beeld omg.

Ik had dan nog wel beeld, maar ik kwam gewoon niet in het play menu zeg maar.

Ik denk dat die van jouw dan echt goed verneukt is :|
Strider, das niet het antwoord dat ik wilde.... :(

Verwijderd

ik vrees dat je speler voor eeuwig dood is. Waarschijnlijk heeft je pa iets vitaals gemold. Als hij helemaal geen beeld meer geeft, is er weinig hoop.

Als ik jou was zou ik creative bellen, niet e-mailen maar bellen en de situatie uitleggen. Als zei je niet willen helpen, denk ik dat je een nieuwe speler zult moeten aanschaffen.

• MenaceD
  • Niet online
Update: heb mailtje terug van creative...

Kan tegen vergoeding gemaakt worden, weet nog niet of dat een optie is, dus nu gaan we het probleem verleggen: Als de jukebox niet gemaakt wordt, dan moet de muziek die er op staat er af als dat kan. In de jukebox zit een laptop-schijfje van 40 GB. Iemand die een idee heeft ? Ik wil liever niet mijn laptop open gooien om de schijf er in te doen en denk ook niet dat t mogelijk is. Want er kan maar 1 schijf in en de schijf uit de jukebox bevat natuurlijk geen OS bestanden...

Wie o wie ?

Verwijderd

you zou kunnen proberen om zo'n usb houder voor HDD's te kopen. die zijn er ook voor die kleine laptop hdd's, kosten rond de 30 euro geloof ik.
hiermee kun je wel backuppen denk ik, zo heb ik ook al eens 80 gig's aan legale films gebackuped. was wel een week bezig opsow via ubs 1.1 :9
dit zou denk ik wel moetten werken. als dit niet werkt, is denk ik je hdd kapot

• Strider
Hoe heeft jouw vader dat ding uit elkaar gehaald?

Die van mij is nu ook stuk, de koptelefoon connector zit niet meer goed vast heb ik het gevoel, dus ik wil hem eventjes uit elkaar halen maar dat wil niet echt vlotten :/

BlaBlaBla

Pagina: 1