Ik heb laatst 40 Princo DVD-R's gebrand op mijn NEC1300A en dat was geen enkel probleem. Geen enkele keer een uitvaller of iets dergelijks. Nu heb ik deze week weer 50 Princo DVD-R's gehaald maar ik kan blij zijn als van een hele spindel er 2 DVD'tjes werken. Heb nu al 15 DVD'tjes weg kunnen gooien en 5 werkten er. Elke keer valt hij uit tijdens het branden op willekeurige %'ten. Hoe kan het nu dat er zo een grote verschillen in de kwaliteit zitten. Als ik bijvoorbeeld Platinum brand heb ik nergens last van. Iemand misschien een oplossing (behalve geen Princo's meer kopen)?
Verwijderd
al op 2.4 speed geprobeerd? Sommige doen het hier namelijk wel perfect. Ik heb zelf ook vaak verrotte dvd's dat hij zomaar uitvalt. DIt al gehad bij traxdata en arita's. K moet ook mn koe uitzetten voordat ik ga branden, anders weet ik zeker dat hij mislukt. En ook dat hij opeens stopt op een x aantal procent.
K ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
K ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
Zijn dat de rode?
Die moet je op 2x branden, dan gaat het meestal wel goed.
Dit verschilt per spindel.
En volgende keer aub Princo laten liggen!
Die moet je op 2x branden, dan gaat het meestal wel goed.
Dit verschilt per spindel.
En volgende keer aub Princo laten liggen!
[ Voor 3% gewijzigd door Gman op 21-01-2004 12:28 ]
Verwijderd
Ik heb net 35 datawrite princo 4x DVD-R in de prullenbak gemieterd... Ik had er zo'n 15 gebrand en daarvan zou er misschien 1 het helemaal goed gedaan hebben... Oftewel: TROEP. Ik heb zelf een Pioneer DVD-A05 en een collega welke ook nog een aantal heeft geprobeerd een NEC 1300A.
Hier ook niet zulke goede ervaringen met Princo. Een tijdje terug 5 spindels DVD-R/4X gekocht (10 per spindel), branden gaat meestal wel goed (Plextor PX708A), maar lezen is erg wisselend. Sommigen doen het goed, anderen haperen en sommigen zijn helemaal niet leesbaar. Ik gebruik ze alleen nog voor onbelangrijke dingen.
Verder gebruik ik nu Traxdata DVD+R/4X. Die zijn een stuk beter, maar nog steeds niet 100%. Vooral in losse DVD spelers of home-cinema sets zijn ze soms moeilijk leesbaar.
De enige DVD's die nog niet moeilijk hebben gedaan zijn die van Verbatim, maar die zijn dan ook vrij duur. Binnenkort komen hier wel 8X schijfjes van uit, dan denk ik dat ik daar maar een spindeltje van aanschaf. Liever duurdere DVD's die het goed (blijven) doen, dan goedkope waarvan je de helft kunt wegmikken (en de andere helft waarschijnlijk over een jaar).
Verder gebruik ik nu Traxdata DVD+R/4X. Die zijn een stuk beter, maar nog steeds niet 100%. Vooral in losse DVD spelers of home-cinema sets zijn ze soms moeilijk leesbaar.
De enige DVD's die nog niet moeilijk hebben gedaan zijn die van Verbatim, maar die zijn dan ook vrij duur. Binnenkort komen hier wel 8X schijfjes van uit, dan denk ik dat ik daar maar een spindeltje van aanschaf. Liever duurdere DVD's die het goed (blijven) doen, dan goedkope waarvan je de helft kunt wegmikken (en de andere helft waarschijnlijk over een jaar).
TraxData + Princo = cheapass dirtSander Prinsen schreef op 21 januari 2004 @ 13:02:
Hier ook niet zulke goede ervaringen met Princo. Een tijdje terug 5 spindels DVD-R/4X gekocht (10 per spindel), branden gaat meestal wel goed (Plextor PX708A), maar lezen is erg wisselend. Sommigen doen het goed, anderen haperen en sommigen zijn helemaal niet leesbaar. Ik gebruik ze alleen nog voor onbelangrijke dingen.
TraxData DVD-R geeft hoge errorrates bij mij (wat de slechte leesbaarheid verklaart). Ik heb nu zelf 150 stuks TY besteld uit de VS. Die zijn 100% OK. Maar ook andere goedkope schijfjes zoals MAM-E geven hier prima resultaten!
webOS all the way!
Ik had juist goede ervaringen gelezen met TraxData DVD+R(Ricoh A-Grade), maar het valt me dus toch tegen. TY gebruik ik voor mijn CD-R's, misschien moet ik die ook voor DVD gaan gebruiken. De DVD+R's van Plextor zijn ook TY, die zijn in Nederland wel verkrijgbaar.
Een groot deel van de Traxdata's hebben een Ritek G03 dye...en die is zeer zeker niet slecht hoorHermanvh schreef op 21 januari 2004 @ 21:25:
[...]
TraxData + Princo = cheapass dirtPrinco is heel erg wisselend, soms heb je een batch goede, maar de volgende batch kan
zijn
TraxData DVD-R geeft hoge errorrates bij mij (wat de slechte leesbaarheid verklaart). Ik heb nu zelf 150 stuks TY besteld uit de VS. Die zijn 100% OK. Maar ook andere goedkope schijfjes zoals MAM-E geven hier prima resultaten!
Kennelijk komt die slechte spindel van een andere batch. Moet je even de mediacode checken, dikke kans dat dit inderdaad anders is.
Maar dit loopt in de lijn met deze topic: [rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit (deel 2)[/rml]
Gaarne doornemen en/of daar verder gaan
Maar dit loopt in de lijn met deze topic: [rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit (deel 2)[/rml]
Gaarne doornemen en/of daar verder gaan
[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 22-01-2004 07:13 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()