Beste mensen,
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het uitzoeken van een nieuwe computer en ben tot de volgende keuzes gekomen.
Hiernaast heb ik natuurlijk ook de behuizing en de benodige invoerapparatuur.
Voor de processor, het moederbord en het geheugen heb ik +/- 400 euro te besteden en ik heb hierbij de volgende keuze's gemaakt:
Ik heb echter nog een paar vragen:
1) Ik heb geen idee welk moederbord ik nodig ben (in ieder geval Socket A, (correct me if i'm wrong).
2) Daarnaast vraag ik mij af of de AMD Athlon 3000+ zijn meerprijs (+/- 60) waard is.
3) Ik las op tweakers.net dat je een harde schijf zowel via SATA als PATA kunt aansluiten, welke is sneller? aangezien het slecht 10 euro prijsverschil inhoud.
Al vast bedankt
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het uitzoeken van een nieuwe computer en ben tot de volgende keuzes gekomen.
code:
1
2
3
4
5
| 1 * DVD Brander - NEC ND-1300A 1 * Videokaart - ATi Radeon 9600 Pro 256MB 1 * Harde schijf - Maxtor 120 GB, Toeren: 7200 RPM, Cache: 8 MB 1 * TFT Scherm - Acer AL1511 15" 1 * Fototoestel - Canon PowerShot A60 |
Hiernaast heb ik natuurlijk ook de behuizing en de benodige invoerapparatuur.
Voor de processor, het moederbord en het geheugen heb ik +/- 400 euro te besteden en ik heb hierbij de volgende keuze's gemaakt:
code:
1
2
3
| 1 * Processor - AMD Athlon 2800+ of 3000+ 149 of 211 euro 2 * Geheugen - 512MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) 128 euro 1 * Moederbord - ??? |
Ik heb echter nog een paar vragen:
1) Ik heb geen idee welk moederbord ik nodig ben (in ieder geval Socket A, (correct me if i'm wrong).
2) Daarnaast vraag ik mij af of de AMD Athlon 3000+ zijn meerprijs (+/- 60) waard is.
3) Ik las op tweakers.net dat je een harde schijf zowel via SATA als PATA kunt aansluiten, welke is sneller? aangezien het slecht 10 euro prijsverschil inhoud.
Al vast bedankt