Hallo Tweakers,
Ik heb het volgende probleem
Vanuit een vb6 applicatie laat ik een excel sheet vullen met data uit een database. Dit werkt uistekend en Excel lijkt ook te sluiten maar hij blijft bij processen staan. Ik heb al aardig gegoogled en op got gekeken maar nergens een oplossing kunnen vinden
Het probleem zit in de volgende regel code want als ik deze regel weglaat werkt het wel. Van deze regel zijn er ongeveer 20
Wie o wie weet de oplossing ?
Ik heb het volgende probleem
Vanuit een vb6 applicatie laat ik een excel sheet vullen met data uit een database. Dit werkt uistekend en Excel lijkt ook te sluiten maar hij blijft bij processen staan. Ik heb al aardig gegoogled en op got gekeken maar nergens een oplossing kunnen vinden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| Private Sub maak_excel_sheet()
'globale declaraties
Dim moExcel As Excel.Application
Dim moReportFile As Excel.Workbook
Dim moSheet As Excel.Worksheet
Set moExcel = New Excel.Application
'Set moExcel = CreateObject("Excel.Application")
moExcel.Visible = False
moExcel.DisplayAlerts = False
moExcel.ScreenUpdating = False
'template openen: empty.xls
Set moReportFile = moExcel.Workbooks.Open(path_kopiedocumenten_templates & "leveranciers.xls")
Set moSheet = moReportFile.Worksheets("blad1")
txt = rsleveranciers!lev_naam
moReportFile.Sheets("blad1").Cells.Find(What:="lev_naam", After:=ActiveCell).Value = (Trim(txt))
moReportFile.SaveAs ("c:\bestand.xls")
moReportFile.Saved = True
moReportFile.Close
moExcel.Quit
Set moExcel = Nothing
Unload Me
End Sub |
Het probleem zit in de volgende regel code want als ik deze regel weglaat werkt het wel. Van deze regel zijn er ongeveer 20
code:
1
| moReportFile.Sheets("blad1").Cells.Find(What:="lev_naam", After:=ActiveCell).Value = (Trim(txt)) |
Wie o wie weet de oplossing ?
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 23:00 . Reden: op versturen gedrukt ipv bekijken ]