Ik heb een Cellie 1200, 256MB SD133, 10GB, MX400 XFX en een LG 16x48x. Ik draai PowerDVD en DVDregionfree. Als ik een DVD-R met film (Nashua
) erin stop dan loopt ie willekeurig vast. Errug irritant. In een stand-alone draait ie zonder problemen. In een ouwere LG 16x48x doet ie helemaal geen ruk, leest binnen Windhoos XP helemaal niets. DMA staat aan, laatste drivers van alles gedowned (VIA en Deton.) maar het probleem blijft. Kan het zijn dat de DVD te snel is gebrand(4x)?? Ik heb het vermoeden namelijk maar nog niet getest. Ik word er een beetje moedeloos van, iemand een ideetje? //\\//\\azz
Je kan eens proberen om tijdens/na het branden data verificatie aan te zetten. Je weet dan direct of je drive de dvd wel of niet goed kan terug lezen.
Mocht alles goed gaan in je brander dan weet je tenminste zeker dat de data die erop staat correct is. Het kan dan alsnog zijn dat je LG er problemen mee heeft en dus kan je nog proberen een dvd op 2,4 speed te branden of bijvoorbeeld eens een ander merk dvd te gebruiken. Heb overigens ook wel eens meegemaakt dat de film zelf niet helemaal lekker was, liep op de ene speler vast en op de andere niet probeer, dus probeer eventueel ook eens een andere film te branden (lag echt puur aan de film en niet aan de brandsnelheid en/of gebruikte media).
Mocht alles goed gaan in je brander dan weet je tenminste zeker dat de data die erop staat correct is. Het kan dan alsnog zijn dat je LG er problemen mee heeft en dus kan je nog proberen een dvd op 2,4 speed te branden of bijvoorbeeld eens een ander merk dvd te gebruiken. Heb overigens ook wel eens meegemaakt dat de film zelf niet helemaal lekker was, liep op de ene speler vast en op de andere niet probeer, dus probeer eventueel ook eens een andere film te branden (lag echt puur aan de film en niet aan de brandsnelheid en/of gebruikte media).
Ik heb nu vier films, niet zelf gebrand, en ze hebben alle vier hetzelfde probleem. Het is ook vreemd dat ie niet steeds op de zelfde plek vastloopt. Het is random. Kan het een instelling van de videokaart zijn ofzo -> hardware acceleration? Ik heb trouwens ook twee films die het wel doen, die zijn gecopieerd van een gecopieerde DVD. De andere zijn namelijk van origineel gefikt.
Verwijderd
Bij een gehele vastloper zou je er aan kunnen denken om de drivers van het mobo opnieuw te installeren (na het verwijderen van de videokaartdrivers) om te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 11:24 ]
Bij mij was dat ook
maar toen ik dat hardware acceleration uitzette, werkte het prima
ook kan je proberen dat CLEV of CLP uit te zetten
dat scheelt ook wel
maar toen ik dat hardware acceleration uitzette, werkte het prima
ook kan je proberen dat CLEV of CLP uit te zetten
dat scheelt ook wel
Probeers anders eens een ander DVD-proggie, bijvoorbeeld PowerDVD 4 (XP), WinDVD of Media Player Classic. Dan kan je kijken of het echt aan de DVD's ligt of aan de software. PowerDVD 5 is trouwens naar mijn mening nogal brak..
They made me do it.
Het lijkt erop dat windows ook vastloopt omdat ik niets meer kan doen zodra het beeld bevroren is. Zodra ik op eject van de DVD speler druk komt de dvd eruit en kan ik wel weer gewoon in windows en powerDVD enz. Ik ga even andere proggramma's uit proberen om te kijken of ie dan wel doorgaat met spelen. Ook ga ik even proberen om de hardware acc uit te zetten. Wat ook vreemd is is dat af en toe, ook tijdens Divx films, de DVD versneld afspeelt op sommige stukken. Net of ie even wat moet inhalen ofzo. Erg vaag dus, zelf denk ik aan de vidoekaart ofzo of idd de hardware acc.....
Ik heb nieuwe codecs geprobeerd om mijn sneller te laten draaien. Ik heb de laatste Divx codec gedowned en de rest de oude gelaten (Xvis en Nimo). Nu werkt het echt perfect. Ik kreeg in de taakbalk elke keer nog een icoontje dat eruit ziet als een tros druiven met een vage codec voor geluid erbij. Die is nu weg en hij draait als een tiet. Ik ga nu een oudere PowerDvd installeren of dat mijn problemen met DVD's verhelpt. Ze slaan nog steeds een beetje door af en toe en de gebrande naaien nog steeds vast. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen. Het ligt in ieder geval niet aan: Drivers (VIA, Detonator, SBLive!, DMA, LG 16x48x) zover was ik al
Dat videolan progje werkte wel maar dan was mijn geluid weer minder. Ik heb nu de oplossing... WinDVD! Masterlijk, alles werkt nu en met afstandsbediening. Ik heb namelijk in een oude CDI speler een pc ingebouwd en fungeert dus nu als DivX en DVD-speler. Niets hapert meer! De gecopieerde DVD's op DVD-R werken nog niet maar waarschijnlijk zijn ze verkeerd gebrand ofzo, dat kan niets anders. Ik vind het wel vremd dat ze op een stand-alone wel draaien? Je zou toch zeggen dat een pc veel beter moeten draaien dan een stand-alone. Bedankt voor de reactie en de //\\//\\ azz...
Jep, ze zijn verkeerd gefikt
Met de verkeerde verkeerde progjes waardoor je clinische redonancie zooi krijgt. Clone DVD en AnyDvd zijn de oplossing en zeker niet snel fikken! Ik ben geheel content at the moment... zeker omdat me overnet nu eindelijk met + 200kb/s werkt!
Pagina: 1