Toon posts:

Toshiba SD-M1612 geen gekopierde dvd's

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Als ik in mijn Toshiba SD-M1612 een gekopierde dvd wil afspelen (staat alleen data op) en ik open hem in verkenner. Krijg ik een foutmelding dat de schijf niet geformateerd is of de schijf niet compitabel is met winXP. Legale dvd's en cd-roms werken wel gewoon. Op internet stond dat de toshiba compitabel is met DVD+R. Zoals de gekopierde dvd is:).
Ook met andere programma's kan hij de dvd niet openen.
Iemand enig idee wat er fout is en wat de oplossing daarvoor is:D?

Verwijderd

Hmmm, en in je brander leest hij hem wel gewoon? Kun je hem ergens anders testen... of een dvd op lagere snelheid branden en kijken of die wel gelezen kan worden. Is hij redelijk nieuw (die Toshiba) of kan het ook slijtage zijn... schoonmaken van de lens ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
de toshiba is nog geen jaar oud, ik heb hem ook getest op een andere pc, en die dvd-rom (philips) is ouder en daar werkt het wel.

Verwijderd

Heb je de site van toshiba al geprpobeerd.
http://sdd.toshiba.com/ma...7000000010000659800000001

Daar staan de spec. van de SD-M1712 en die van de SD-M1912.
Als ik die site mag geloven dan zou de SD-M1712 ook geen ondeersteuning voor DVD+R en DVD+RW en ik den dat de SD-M1612 een iets ouder model is dan de SD-M1712.
Misschien is dit wel mogelijk met een firmware-update?
De SD-M1912 heeft overigens wel ondersteuning voor +R en +RW.

PS: Ik ben zelf ook op zoek naar een goede DVD-Rom speler.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Reactie na EEN JAAR is misschien wat aan de late kant??? ;)

public void ik()

Verwijderd

Daantjuh schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:24:
Reactie na EEN JAAR is misschien wat aan de late kant??? ;)
Ik ben sinds een week op zoek naar een dvd-rom en ben bij toeval op dit forum terrecht gekomen.
Doe net twee dagen mee met deze manier van discuseren.
Beter laat dan nooit, toch?

• .daan

.daan

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:16:
[...]
Doe net twee dagen mee met deze manier van discuseren.
Beter laat dan nooit, toch?
In dat geval: welkom op GoT :)

En om dan toch ook maar een zinnige reactie te geven: wil je puur een dvd speler hebben? Voor een paar tientjes meer heb je al een goeie dvd brander...en de meeste dvd branders lezen de meeste soorten dvd's zonder problemen.

public void ik()

Verwijderd

Daantjuh schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:05:
[...]

In dat geval: welkom op GoT :)

En om dan toch ook maar een zinnige reactie te geven: wil je puur een dvd speler hebben? Voor een paar tientjes meer heb je al een goeie dvd brander...en de meeste dvd branders lezen de meeste soorten dvd's zonder problemen.
Dankje wel,

Mijn bedoeling is om on-the-fly te copieren vandaar mijn speurtocht naar een goede (en stille) DVD-Rom. Ik heb ook wel stil gestaan om eerst een image op de harde schijf te zetten maar ik denk dat het sneller gaat om een-op-een te branden. Heb jij misschien een surgestie voor een goede combinatie?

• .daan

.daan

On the fly branden kan zeker bij dvd's een stuk sneller gaan dan via de harde schijf. Let bij het zoeken naar een dvd-drive vooral op de benaderingstijd van een disc, en bijvoorbeeld ook de laadtijd. Volgens de specificaties is een nieuwe drive van Plextor vrij snel, en Samsung schijnt stil te zijn...maar over het algemeen zullen de verschillen tussen de a-merken niet zo groot zijn denk ik.
Als je on the fly gaat branden, denk er dan wel aan dat je nooit 16x zal halen (ook als je brander dat ondersteund), omdat dvd's nou eenmaal niet sneller gelezen kunnen worden. Zorg in ieder geval dat je de brander aan een andere ide-kabel hangt dan de lezer (zie daarvoor ook de FAQ).

Succes!

public void ik()

Verwijderd

Bedankt voor je info.
Ik zal het meenemen in mijn overweging.

Gegroet en misschien ontmoeten wij elkaar in een ander topic weer.
Pagina: 1