Toon posts:

Subwoofer doordreunen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hier al een pak topics over gemaakt zijn maar bij mij reageert mijn subwoofer wel vrij raar...

Ik heb een betonnen vloer met daarop parket. Ik heb gelezen dat 3 knikkers onder je subwoofer leggen het doordreunen zou verminderen maar dat is helaas niet zo. Een handdoek hielp echter wel, en enkele balonnen zelfs nog meer. Maar nu staat hij wel niet erg stabiel op die drietal balonnen, wat zou een goed vervangmiddel daarvoor zijn? En zijn er nog betere oplossingen want als ik het echt luid zet hoor je de subwoofer zoemen.

Bedankt.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Squashballetjes? Wat moet ik me bij je balonnen voorstellen trouwens? :D

Edit: Wat weegt je subwoofer, of welke heb je?

[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 20-01-2004 22:37 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45
Waren het niet van die Puntige dingen die doordreunen verminderen?

Verwijderd

een handoek, of een vloermatje helpt redelijk goed
en zal de onderburen ook plezier bezorgen!
dat ballonnen helpen heb ik nog nooit gehoort :?
Hoe krijg het zoiezo onder een subwoofer stopt,
zo groot is zo'n woofer toch niet?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Dure geluidsisolatie helpt uitstekend omdat het allerlei frequenties dempt.
Het kost iets van 20-30 euro per pak van 2 vierkante meter bij de bouwmarkt. Dat zijn heel wat subwoofertjes. :)

Het ziet eruit alsof je een schuimmatras van 40 soorten kleurtjes hebben gemaakt. Allemaal van die kleine kleurige vlokjes.

Zelfs mijn wasmachine is vrijwel onhoorbaar geworden met 1 laagje (4 cm). Meerdere lagen dempt vrijwel alles denk ik.

Senile! Senile Oekaki

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Het zijn lang niet altijd de contactgeluiden die het dreunen veroorzaken. Vooral bij de niet al te goed ontworpen/gebouwde boemkasten moet de bass vooral uit resonanties komen. Resonanties die je zonder contact tussen de speakerkast en de vloer ook hoort.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• pb_floris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo,

Balonnen??? Wat voor soort balonnen??
Mijn sub is mischien een van de zwaardere subs maar op balonnen daar heb ik nog niet van gehoord. Mijn sub wecht ruim 70 kg.
Ik heb een rubber deur mat gekocht ( met van die gaten ) en van iemand 2 tegels van 25 kg per stuk gekregen en dan daar op spikes en dan je sub. Mijn vloer is van hout dus dat wil wel met door dreunen. Maar mijn huisgenoten klagen alleen als ik echt hard aan het spelen ben.

Mischien heb je hier iets aan. Veel suc6

Pb

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Probeer ut eens op www.conrad.nl. Kun je bijv. deze kopen:

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3400/3420/3421/342130_BB_00_FB.EPS.jpg
Euro 13.95
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3400/3420/3421/342157_AB_00_FB.EPS.jpg
Euro 24.95

Je kunt er ook dempingmateriaal onder leggen:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3400/3420/3428/342815_BB_00_FB.EPS.jpg

Suc6

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat je ook kan doen zijn rubberen voetjes onder je sub zetten.
Monacor heeft ze in het assortiment.

Wise enough to play the fool

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb ook een houten vloer en een sub van 50Kg.

Wat ik heb gedaan, is bij de bouwmarkt van die rubberen blokjes gekocht, die je normaal gesproken op een vuistje (hamer) doet om bijvoorbeeld stoeptegels te leggen.

Dat betekend dat ze niet massief zijn, maar wel een centimeter of 5 hoog, met een wanddikte van 1.5 centimeter ofzo. Bij mij doen ze goed dempend werk. :)

Ik heb ze gehaald bij de Praxis, voor 5€ het blokje ofzoiets.

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-01-2004 23:43 ]

Aannames zijn fataal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12 19:09

voodooless

Sound is no voodoo!

Een autoband help misschien ook wel :)

Misschien wel een leuk idee, een traktorband met een woofer erin :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JWO
  • Laatst online: 00:30

JWO

deepspace schreef op 21 januari 2004 @ 00:00:
Een autoband help misschien ook wel :)

Misschien wel een leuk idee, een traktorband met een woofer erin :P
grote woofer wordt dat :P

Verwijderd

heel simpel

zuip eerst 4 flessen wijn leeg, en wat je met die kurken moet
doen snap je zelf ook wel :P .... wel doen als je weer nuchter bent :+

Verwijderd

Ik heb de mijne(s) op spikes (met tegel eronder ) staan, volgens mij helpt dat super...

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 20 januari 2004 @ 22:36:
Wat moet ik me bij je balonnen voorstellen trouwens? :D
:P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.be/sf15139/sub.jpg

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Vote +1 origineelste oplossing ooit :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

LOL!

Ik heb btw van die spike's van 24 eur bij me eronder liggen...

Ik moet zeggen... helpt toch niet zo goed hoor :/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• JWO
  • Laatst online: 00:30

JWO

hmm 'k heb hier spikes onder me sub zitten die er standaard bij zaten (magnat) dreunt nagenoeg niet door ..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... ik heb net gemerkt dat het irritantste geluid van mijn houten kast komt die er vlak naast staat, maar ik kan onmogelijk de sobwoofer noch de kast verplaatsen... Hoe kan ik de kast doen stoppen met trillen? Als ik met mijn hand tegen de houten wand van de kast duw zodat die niet kan bewegen is er al veel minder lawaai.

Ik heb ook eens de sub van dichtbij opgenomen met één van m'n andere gadgets (de iHP-120 jukebox) en dan klinkt het pas echt goor... oordeel zelf.

http://members.chello.be/sf15139/sub.MP3

Edit: URL werkte niet

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 17:31 ]

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Misschien niet zo creatief als sommige anderen hier :P , maar is het misschien wat om je subwoofer een beetje beter af te stellen. Als je toevlucht tot zulke middelen moet er volgens mij toch iets mis zijn. Anders misschien een subwoofer kopen waar een beetje fatsoenlijk en af te regelen geluid uit komt. Wat voor merk en type sub hebben we het trouwens over.

edit:

Lees nu pas goed bovenstaande bericht, maar wellicht is het het proberen waard om hem een keer uit de hoek te halen waar die staat. Dit versterkt de bas misschien teveel.
Als het niet permanent kan toch ff proberen om te weten of dat idd het probleem is.

[ Voor 28% gewijzigd door mlevd op 21-01-2004 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 21 januari 2004 @ 17:36:
Misschien niet zo creatief als sommige anderen hier :P , maar is het misschien wat om je subwoofer een beetje beter af te stellen. Als je toevlucht tot zulke middelen moet er volgens mij toch iets mis zijn. Anders misschien een subwoofer kopen waar een beetje fatsoenlijk en af te regelen geluid uit komt. Wat voor merk en type sub hebben we het trouwens over.
Logitech Z680, zeer bekend en hoog aangeschreven...

• mlevd
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:39:
[...]

Logitech Z680, zeer bekend en hoog aangeschreven...
zie edit

Verwijderd

Staat het level niet te hoog ? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:45:
Staat het level niet te hoog ? :?
staat nauwelijks in de helft :-\

• AteZ
  • Laatst online: 13-12 14:57
De meeste goedkopere subs zijn ook gemaakt van waaibomenhout.
(spaanplaat, etc) en vaak zonder interne verstevigingen.
of een slecht getunede basreflex.
Je kunt dan veel last hebben van resonanties.

Ook een een goedkope woofer met te splappe demping of te zwakke versterker kan een bas minder schoon laten klinken.

wat je ook nog kan proberen is de kantelfrequentie van het filter veranderen hierdoor zal je bastoon ook schoner worden.

wat je ook nog kan proberen is je basrelfex poort langer te maken of in te korten, of zelfs vol te stoppen met watten

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• mlevd
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:47:
[...]

staat nauwelijks in de helft :-\
Ook dat kan te hoog zijn hoor.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 17:30:
Hmmm... ik heb net gemerkt dat het irritantste geluid van mijn houten kast komt die er vlak naast staat, maar ik kan onmogelijk de sobwoofer noch de kast verplaatsen... Hoe kan ik de kast doen stoppen met trillen? Als ik met mijn hand tegen de houten wand van de kast duw zodat die niet kan bewegen is er al veel minder lawaai.
Wat dan helpt is iets zwaars aan de wand vastmaken (binnenkant kast uiteraard en niet je sub hiervoor gebruiken :P ) of over de hele breedte van de kast spullen tegen elkaar aan klemmen zodat ze strak tussen de zijwanden zitten geklemd (is het trouwens wel de zijkant die trilt?). Bij speakerfabrikanten plakken ze nog wel eens lood aan de wanden.

Verwijderd

kijk anders bij een doe het zelf zaak zoals praxis en kijk voor voetjes voor onder een wasmachine, die helpen ze zelf tegen het lawaai van wasmachine ;) en kosten wat goedkoper dan die dingen van conrad zien er bijna hetzelfde uit

Verwijderd

die spikes helpen inderdaad niet. had ik ook al geprobeert.

ik had hetzelfde probleem.

maar heb nu 2 lagen van dat demp-schuim onder de sub vast gemaakt. het dreunen is wel met 70% verminderd maar bij goede films en muziek blijf je altijd nog een beetje dreun overhouden.

zelfs met de sub in mijn handen en op bed staan helpt niet. het dreunen blijft want ik hoor het raampje boven de deur in mijn kamer nog steeds beetje trillen.

dus dat demp-schuim / geluidswerende schuim helpt wel goed als je dat in 2 lagen onder je sub doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 17:58 ]

• AteZ
  • Laatst online: 13-12 14:57
zo aan die foto te zien heb je die sub in een hoek staan tegen een muur.

hierdoor versterkt de bas heel erg, en krijg je veel boembassen.

probeer eens de sub in het midden van de kamer te plaatsen

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Verwijderd

Exirion schreef op 20 januari 2004 @ 22:45:
Het zijn lang niet altijd de contactgeluiden die het dreunen veroorzaken. Vooral bij de niet al te goed ontworpen/gebouwde boemkasten moet de bass vooral uit resonanties komen. Resonanties die je zonder contact tussen de speakerkast en de vloer ook hoort.
Dit heb ik daarom staat de speakers en luchthoorn (om hem zo maar ff te noemen weet de officiele naam niet) naar de grond toe gericht en op pootes van ik gok 4cm hoog, ik heb ook wel is zitten denken geluidsdempende... eronder te leggen maar ik ben bang voor geluids kwaliteits verlies weet jij hier meer van ?

Verwijderd

Ik heb nu ook te veel bass met de logitech speakerset.
Vorige week had ik dat niet , toen had ik nog een shuttle sn45g . Die had een mooie nvidia chip er op zitten . Daar kon ik de bass mooi mee regelen i.c.m optical. Nou is dat niet het geval , het voordeel is nou wel dat ik met optical kan instellen wel effect ik wil hebben. Liefst zou ik ook nog de subwoofer wat zachter willen zitten. Maar staat nu op het laagste streepje, als ik nou nog 1 verder ga staat hij uit :(. Heb trouwens ook vrij dure spikes onder liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
AteZ schreef op 21 januari 2004 @ 18:12:
zo aan die foto te zien heb je die sub in een hoek staan tegen een muur.

hierdoor versterkt de bas heel erg, en krijg je veel boembassen.

probeer eens de sub in het midden van de kamer te plaatsen
Waar? Onder mijn bed dan misschien? Zoals ik reeds zei is het niet mogelijk de sub ergens anders te plaatsen... Zou het een goed idee zijn om van de dempende matten aan de muur te hangen ofzo?

Verwijderd

of je doet er waterbalonnen onder, zijn wat steviger maar als ze knappen en je hebt vloerbedeking ben je wel het bokkie

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-12 10:31
spikes om te koppelen
wasmachine dempers of vibra-pods om te ontkoppelen

een oplossing zal dus zijn wasmachine dempers op het laminaat hierop een stoeptegel en daarop je sub met spikes

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12 20:50

FlyEragon

Alien Monkeys

Is het misschien niet een idee om iets met veren te doen?
Bijvoorbeeld spikes combineren met veren ?
vangen de veren dan de geluidsdruk(trillingen wel genoeg op )

• flipm0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 17:45
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 21:29:
of je doet er waterbalonnen onder, zijn wat steviger maar als ze knappen en je hebt vloerbedeking ben je wel het bokkie
Of je doet waterbalonnen icm spikes :+

Als het alleen je kast is die trilt, moet je zorgen dat de constructie stijver wordt, bijvoorbeeld door de wanden te verstevigen met harde houten platen. Als je last hebt van ruimteresonanties, zal er niet veel anders op zitten dan OF ermee te leren leven OF een andere plaats voor je sub te zoeken/je kamer opnieuw in te richten

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Ik heb hier een REL sub met daaronder spikes en deze staan weer op 4x 5 eurocentmuntjes. Werkt errug ok.

Verwijderd

b-gone schreef op 22 januari 2004 @ 02:49:
Ik heb hier een REL sub met daaronder spikes en deze staan weer op 4x 5 eurocentmuntjes. Werkt errug ok.
dit is idd een goeie oplossing, heb ik zelf ook, alleen staan de mijne op 2 eurocent munten :D

die ballonnen foto rocked trouwens _0_

Verwijderd

Probleem is niet aleen de vloer alswel de subwoofer zelf. Nu heb ik zelf ook de Z-680 van Logitech. Probleem is alleen dat ik het systeem direct aan mijn Playstation 2 heb gekoppeld, geen mogelijkheden dus om mijn geluidskaart aan te passen.

Wanneer ik de bas nu minimaal heb staan en de surroundspeakers (2 of 4 x voor stereo geluid) niet harder kan zetten denken de buren nog steeds dat ook in Den Haag aardbevingen voorkomen. Leuk voor films en games, maar een normale CD draaien lukt niet.

Ik heb al doeken in het luchtkanaal gepropt en de bas naar de muur gedraaid. Nog steeds komt er meer bas uit dan de 10" sub in mijn auto.

De kast is helaas hermetisch gesloten en dacht zelf aan het tussenbouwen van een potmeter, maar dan alleen een die 400 Watt kan remmen......

Heeft iemand een nette oplossing (of de electische schema's van de Z=680)?

Verwijderd

Topicstarter
heb nu schokdempers en kussentjes gekocht in de gamma. Morgen haal ik wel ergens een straattegel uit de grond :D

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.be/sf15139/temp.jpg

Dus... als ik het goed begrijp moet ik dan die schokdempers vanonder aan de tegel plakken en die op de grond zetten. Dan daarop de subwoofer optioneel met spikes?

Is wel een beetje raar maar ja, alles is beter dan doordreunende bassen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 19:42 ]

Verwijderd

Je kunt ook diy dempers maken met dezelfde veerkracht als die ballonnen :D Men neme een ijsblokjesbakje. smeer een klein beetje in met kogellagervet of iets dergelijks. spuit ze daarna vol met siliconen. Daarna strijk je ze glad met een natte vinger en na een droogperiode van een kleine week heb je perfecte audiofiele dempers. Als je grotere wilt kun je andere mallen gebruiken.

Zo'n demper met spikes is ook een oplossing maar ik zou eerder proberen om de kastresonanties van die sub wat te beperken door hem wat zwaarder te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 20:04 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Zo'n ding valt qua SPL meestal wel tegen maar er zit een enorme bult in de response in het gebied waar de meeste materialen gaan resoneren, zo kan ik ook wel druk halen...

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 20:16

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Om niet een nieuw topic aan te maken, kick ik deze even omhoog.

Over subwoofers en doordreunen is al heel veel geschreven.
Spikes zijn veel genoemd, evenals rubbertjes. Maar het is een beetje getouwtrek tussen beiden oplossingen vanuit users. De 1 vind het wel werken, de ander niet.

In mijn geval heb ik een Z-5500 van logitech.
Ik woon in een appartement met een onderbuur(vrouw). Nu klaagt ze nooit over muziek of wat dan ook, ook niet als ik hem op redelijk volume zet.
Maar laatst was ik een film aan het kijken met wat ontploffingen e.d, naja je begrijp het wel....ding-dong (hallo met de onderbuurvrouw, uw subwoofer is nogal te horen :9)
Ze gaf heel duidelijk aan dat ze geen muziek of geluid hoorde, slechts de subwoofer(trillingen).

Kortom, de isolatie is goed, maar ik moet mijn subwoofer even los krijgen van mijn vloer (laminaat met groene tegel onderlaag).

Hoe kan ik dit het beste doen, de subwoofer weegt volgens mij wel 25kg ofzo.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

spikes of masterbase. ligt er aan of je wilt koppelen of juist ontkoppelen. Voor een sub zou ik in jou situatie een keer masterbase proberen. Die zet een groot deel van de energie om.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Geluidsklank e.d. zit ik niet heel erg over in eigenlijk, het is vooral dat ik wil voorkomen dat mijn buurvrouw bovenkomt omdat ze geluidsoverlast heeft.

Rubber blokjes gebruiken vind ik ook prima als dat voldoende is?....het geluid moet niet heel erg aangetast worden en het moet wel voorkomen dat het via de vloer bij mijn buurvrouw terecht komt.

Verwijderd

Dat het nog wel eens verschilt per persoon of spikes helpen of juist rubberen blokjes ligt gewoon aan het volgende. Spikes koppelen, en dat is gewenst als je een betonnen vloer hebt. De trillingen van de houten subbehuizing worden dan door het veel zwaardere beton gedempt.
Bij een houten vloer wil je absoluut niet koppelen omdat je houten vloer dan mee gaat trillen. Daarom zijn rubberen blokjes oid aan te raden. Wat wel kan bij een houten vloer is de sub via spikes koppelen aan een zware tegel, en de tegel ontkoppelen van de houten vloer met rubber.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ok duidelijk.

in mijn geval: beton met daarop 1cm dik groene isolatie tegel en daarbovenop laminaat.
subwoofer op houten vloer.
--> koop wat rubberen blokjes

Verwijderd

Je zou ook kunnen doen

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

Nomad schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:15:
Geluidsklank e.d. zit ik niet heel erg over in eigenlijk, het is vooral dat ik wil voorkomen dat mijn buurvrouw bovenkomt omdat ze geluidsoverlast heeft.

Rubber blokjes gebruiken vind ik ook prima als dat voldoende is?....het geluid moet niet heel erg aangetast worden en het moet wel voorkomen dat het via de vloer bij mijn buurvrouw terecht komt.
dus is masterbase een prima oplossing. Ik heb het ook onder speakers gehad omdat ze de ramen er uit lieten trillen. Na het plaatsen van de blokjes was een groot deel van die laag energie weg en dreunde de vloer niet meer als een wilde.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Kun je niet gewoon op zoek gaan naar de frequentie die het meest resoneerd en die er uitfilteren met een equallizer ? Als je dempings materiaal gaat gebruiken demp je alles.. terwijl het vaak maar om een klein gebied gaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Schaf een Auralex Gramma aan :) (even googlen ;))

Heb hem sinds een 2tal maandjes ook liggen onder mijn SVS, en tot nu toe geen klachten gehad van de onderburen. (Draai dan wel op normaal volume, en heel af en toe iets harder ;))

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Gewoon een stuk rubber ondertapijt, van parade ofzo. Werkt perfect hier :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Verwijderd

mijn sub (logitech x230) dreunt ook behoorlijk door, hij staat via het draaiknopje helemaal uit (via de equalizer van winamp ist goed te regelen) tevens staat hij op een deken die enkele lagen dik is(opgevouwen 2 persoons deken) en nog steeds dreunt hij door, hij staat verder nergens tegenaan ofzo...
Ik heb geen houten vloer, gewoon vloerbedekking

weet iemand hoe ik het beter kan terugbrengen, ik heb zelf geen last van de trillingen, maar je hoort het verder bijna door het hele huis en de buren horen het soms ook als ik hem wat harder zet..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:35

DukeBox

loves wheat smoothies

@The_Maxx Misschien een set waar je apparte middentoon speakers hebt. Dan kun je de sub 'bijna' uitzetten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Auralex Gramma ben ik naar aan het kijken, setje van 4 stuks kost zo'n 50 euro van wat ik zag vanmiddag.
Iemand die een lokatie in nederland weet? En die auralex dingen leg je er gewoon onder, want gevoelsmatig moet er nog rubber ofzo tussen, maar dat hoeft dus niet?

Verwijderd

Bij een goede speaker zit een handleiding bij, waarin verteld wordt hoeveel liter de baskist gepoort en ongepoort moet hebben. Zo heeft een 12" speaker al snel een kist nodig van 60 liter. Maak je 'm te klein dan gaat de boel 'proppen' en krijg je nare bijgeluiden als het bekende naklappen ("umph-uhh" geluid.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

tyberium, ik snap je post niet helemaal. Is er iets waar ik op moet letten met aanschaf van auralex of soortgelijke dingen?

Verwijderd

Een vriend van me gebruikt deze dingen: http://www.dijkmanmuziek....th=37_72&products_id=1811 Werkt perfect, ga ze zelf ook aanschaffen.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sapporo, zorgen ze voor helderder geluid, of voorkomen ze het dreunen naar beneden naar de buren, want dat laatste gaat het mij vooral om :)

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-12 07:42
Volgens mij komt het helderder geluid door een strakkere (dus minder dreunende bas). Heeft hetzelfde effect dus.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je zou om te beginnen eens de boel op spikes kunnen zetten. Daaronder een zwaaaaare tegel.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ze voorkomen dat het oppervlak waar de speakers opstaan mee gaat trillen waardoor alles gaat resoneren. Hij heeft twee KRK monitoren op z'n bureau staan met die dingen eronder. Zonder trillen zelfs de muren maar als ze daarop staan trilt het bureau nauwelijks.

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ok ik weet genoeg, ik ga idd spikes eronder zetten. Dat is de oplossing die ik het meest ben tegen gekomen. Als mijn buurvrouw daar niet blij van wordt, dan probeer ik misschien dedicated blokjes van auralex

Pagina: 1