Toon posts:

[Apache/PHP/MySQL] Webserver moeite met grote data-requests

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Apache 2.0.45 , PHP 4.3.1 en MySQL 4.0.12 op een Windows XP Pro machine draaien.

Als ik nu en pagina maak met een aantal MySQL requests dan is er geen probleem, dit werkt goed en snel. Als ik nu grote hoeveelheid data uit mijn database opvraag, komen er rare dingen te staan zoals:

- data komt niet mooi in tabellen te staan, de cellen worden omgegooid;
- soms zie ik een stukje html code staan en daarna staan er allemaal rare tekens;
- ik krijg bijvoorbeeld bij het Admin menu van vBulletin heel vaak de melding: The page cannot be displayed (hier staat een grote hoeveelheid data uit de database);

Ik merkte dit toen ik een upload script op mn server had gezet, zodat ik vanaf bijv school op mn harde schijf kon komen en bestanden up zou kunnen loaden. Dit werkte alleen als er weinig bestanden in een directory staan, 10 max o.i.d. Als er meer stonden kreeg ik een brakke layout van de pagina met een hele hoop rare tekens zoals een hoop vierkantjes.

Ik heb al gezocht op GoT, google maar ik kon niets helpends vinden.

Het lijkt alsof er een hele korte tijd is waarbinnen het resultaat binnen moet zijn ofzo, een soort van max search time ofzo??

Ik heb geen idee wat ik hier aan kan doen!! Help

ps: k weet niet of het hier goed staat, zo niet verplaats dan maar!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 22:13 ]

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Hmmm, beetje vreemd.. Het lijkt mis te gaan maar je kunt er schijnbaar niet je vinger op leggen hoe en wanneer precies?

Misschien moet je eens een paar test programmatjes schrijven en dan opzoeken wat de grenzen van het systeem zijn. Lees in een loop 10 bestanden uit een directory en verhoog langzaam maar zeker het aantal bestanden tot het mis gaat. Probeer verschillende bestandsnamen, lengten enz..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, dan weet ik het limiet, maar dat is toch niet goed. Hij zou veel meer aan moeten kunnen neem ik aan!

En dat van die directories uitlezen was maar een voorbeeld. Het probleem is dat ie met veel data tegelijkertijd over zn nek gaat!

Ik wil weten hoe ik dit oplos.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 01:31 ]

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Standaard heeft PHP een max run-time van 30 seconden, misschien dat het daaraan ligt?

Dan kan je het veranderen door set_time_limit(0); bovenaan je scriptjes te zetten.

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... ff proberen....

Denk alleen niet dat t werkt, hij gaat al over de zeik na zo'n 1 a 2 secondes...

Nee helpt niet :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 02:25 . Reden: testen... ]

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
staat er nog wat interessants in de apache error_log?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Wat voor machine is het? Misschien loop je wel tegen de grenzen van de hardware aan.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

ps: k weet niet of het hier goed staat, zo niet verplaats dan maar!!
psst lees dit eens door, geldt in principe hetzelfde voor 'ik pleur het hier maar neer en move maar als het ergens anders hoort :) Een mailtje/ICQ'tje is zo beantwoord (pwmods(at)tweakers(dot)net doet wonderen)

En dit is een softwareprobleem, geen progprobleem: ergo Software Algemeen ;)

Professionele website nodig?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Boogie schreef op 21 januari 2004 @ 09:51:
Wat voor machine is het? Misschien loop je wel tegen de grenzen van de hardware aan.
met een simpel databaseje als dat van vBulletin zal dat wel meevallen :)

TS: wat staat er in je php.ini als timeout-limiet? wellicht helpt het ook om output_buffering aan te zetten :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

G33rt schreef op 21 januari 2004 @ 10:37:
[...]

met een simpel databaseje als dat van vBulletin zal dat wel meevallen :)

TS: wat staat er in je php.ini als timeout-limiet? wellicht helpt het ook om output_buffering aan te zetten :)
Dat weet je natuurlijk nooit zeker ;) Wat voor hardware gebruikt de TS eigenlijk?

Heb je voor de rest nog bijzondere modules aangezet in je apache of php configuratie? Zet de error_reporting van je PHP eens op E_ALL en kijk of je rare berichten ziet voorbijkomen....

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23

Super_ik

haklust!

ander groot data verkeer gaat wel goed? vb veel grote bestanden over samba heen pompen ofzo?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Woei wat een reacties!!

FF alles uitproberen!

Aan de hardware zal t zeker niet liggen: AMD athlon 1200@1452, 512 DDR, 60 Gb HDD.

Verwijderd

Topicstarter
twiekert schreef op 21 januari 2004 @ 09:47:
staat er nog wat interessants in de apache error_log?
Nope

PHP.INI:
code:
1
2
mysql.connect_timeout = -1 (dus geen limit)
pfpro.defaulttimeout = 30
Spider.007 schreef op 21 januari 2004 @ 10:57:
[...]

Dat weet je natuurlijk nooit zeker ;) Wat voor hardware gebruikt de TS eigenlijk?

Heb je voor de rest nog bijzondere modules aangezet in je apache of php configuratie? Zet de error_reporting van je PHP eens op E_ALL en kijk of je rare berichten ziet voorbijkomen....
Ook hier wordt ik niets wijzer van...
Super_ik schreef op 21 januari 2004 @ 11:08:
ander groot data verkeer gaat wel goed? vb veel grote bestanden over samba heen pompen ofzo?
Dat is allemaal geen probleem (welliswaar niet over samba: geen Linux)

Dit mocht allemaal niet helpen helaas

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties / idee???

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 05:19:
Iemand nog suggesties / idee???
Het eerste wat ik dacht: "Zou hij z'n CPU hebben overgeclocked?"

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
ik zou anders eens proberen om te upgraden naar apache 2.0.48 / php 4.3.3 / mysql 4.0.17

Verwijderd

Topicstarter
twiekert schreef op 23 januari 2004 @ 15:28:
ik zou anders eens proberen om te upgraden naar apache 2.0.48 / php 4.3.3 / mysql 4.0.17
Dat zou ik ff kunnen proberen ja :)

En overclocken O-) neu.... doe ik niet aan :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even de phpinfo neergezet: http://213.10.55.16/info.php

Als je die niet goed te zien krijgt moet je maar een paar keer de F5 toets gebruiken, kan je meteen mijn probleem zien!!

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST!!!!

Ik heb i.p.v. apache nu IIS 5.1 draaien!

Werkt goed, alleen ietsjes langzamer!!

Thx voor de hulp!
Pagina: 1