VGA kaart is gekrashed, of mobo kaduk??

Pagina: 1
Acties:

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een ASUS Radeon 9600XT videokaart gekocht, dat ding draait nu een week en nix geen problemen. Nu geeft ie plots de volgende melding:

VGA's voltage is out of bound. Motherboard doesn't supply reliable 3.3 voltage.

Ik heb voor zover ik weet niet veranderd aan m'n bios of aan de installingen van de videokaart. Hoe kan het nu dat ik deze melding krijg. Het moederbord levert nu 1,50 Volt (AGP Vddq)

Moederbord type: MSI KT3 Ultra, volgende specificaties staan in het mobo boekje:
AGP 4X
ONe AGP slot
- AGP specification compliant
- Supports AGP 2.0 1x/2x/4x
Five 32-bit PCI bus slots (support 3,3v/5v PCI bus interface)

Heeft dit er misschien iets mee te maken???

Verwijderd

Zit er toevallig niet dat extra powerkabeltje los?

• Timo002
  • Niet online
zitten die erop dan.

ik zal is ff m'n kast los halen.

Ik heb net in de bios de AGP Voltage niet op auto gezet maar handmatig. Maar kan hier maar maximaal 1,8 V voor kiezen, terwijl de videokaart om 3,3 V vraagt??

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12
Overbodig |:(

[ Voor 94% gewijzigd door Irby op 20-01-2004 22:21 ]

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Irby
I.R. Butcher schreef op 20 januari 2004 @ 22:19:
De Asus kaart heeft geen powerconnector. Als het goed is is je kaartje een agp 8x kaart, en heeft dus een voltage van 1,5 volt, dus het zou moeten werken.

Heb je de oude videokaart nog, en doet die het nog wel?
Edit:

Ik zou je voltage niet zo opschroeven, dat is niet zo goed voor de videokaart, dat is een 1,5 kaart, en geen 3,3v kaart. Probeer eens een biosreset of -update.

• Timo002
  • Niet online
M'n oude videokaart doet het nog wel, tenminste toen ik hem er vorige week uithaalde. Maar die was 4x AGP.

Maar als ie maar 1,5 V nodig heeft, en hij krijg 1,8 waarom zeurt de videokaart dan dat de spanning te laag ligt, omdat ie maar op 4x draait?

Verwijderd

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 22:16:
zitten die erop dan.

ik zal is ff m'n kast los halen.

Ik heb net in de bios de AGP Voltage niet op auto gezet maar handmatig. Maar kan hier maar maximaal 1,8 V voor kiezen, terwijl de videokaart om 3,3 V vraagt??
nee de vga die jij hebt vraagt 1.5 volt. {correct me if i'm wrong!?}
kijk in de bios naar de 3.3 voltlijn als deze teveel afwijkt dat ligt het dus aan je voeding.\

post hier maar ff je voltlijnen. ;)

• Timo002
  • Niet online
Voltlijnen die in het mobo boekje staan. Of die er werkelijk op staan??

• Irby
Als je oude videokaart het zonder problemen doet betekend dat 2 dingen:
- of je mobo kan je videokaart niet aan (qua stroom)
- of je voeding kan het niet aan

Check je voltlijnen eens in je bios zoals Recom al zei. (niet in het boekje)

[ Voor 5% gewijzigd door Irby op 20-01-2004 22:23 ]

Verwijderd

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 22:22:
Voltlijnen die in het mobo boekje staan. Of die er werkelijk op staan??
werkelijke voltlijnen lijkt me 8)7
je kan dit zien in de bios onder system health ofzo iets.

Verwijderd

volgens my is hij er nie meer.
of zijn pc is overleden :X

• Timo002
  • Niet online
Nou, m'n pc is bijna overleden jah :(

Hij blijft maar fouten geven over m'n videokaart, en geeft nu ook aan dat de VPU recovery niet meer werkt!!!!!

Ik snaper echt helemaal nix meer van.

Hier komen de spanningen die ik in m'n bios kan vinden:
Vcore: 1.744V
+5,0V: 4.975V
+12V: 11.923V
-5,0V: -4.976V
12V: -11.661V
Battery 3,344V
+5V: 4.87

• Timo002
  • Niet online
Oh jah, dit bericht stuur ik nu via een andere PC

Verwijderd

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 22:40:

Hier komen de spanningen die ik in m'n bios kan vinden:
Vcore: 1.744V
+5,0V: 4.975V
+12V: 11.923V
-5,0V: -4.976V
12V: -11.661V
Battery 3,344V
+5V: 4.87
deze waarden zijn tog nie zo ernstig om te zeggen dat je voedig brak is,wel aan vervangen toe.
geeft hij die foutmelding in de bios al aan,of in windows?

• Timo002
  • Niet online
In Windows,

Is een programma van ASUS dat die melding geeft, ik heb net de instellingen van de videokaart in windows ook allemaal weer op standaard gezet, maar nu blijft de pc hangen bij het WELKOM scherm. Nou, hartelijk welkom jah!!!

Volgens mij is m'n voeding ook maar 250 W, is al enkele jaren oud.

• Timo002
  • Niet online
OH nee, 300 Watt

Verwijderd

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 22:47:
In Windows,

Is een programma van ASUS dat die melding geeft, ik heb net de instellingen van de videokaart in windows ook allemaal weer op standaard gezet, maar nu blijft de pc hangen bij het WELKOM scherm. Nou, hartelijk welkom jah!!!

Volgens mij is m'n voeding ook maar 250 W, is al enkele jaren oud.
probeer eens een zwaardere voeding{400W ofzo, min 350W.
de cpu die jij hebt trekt veel stroom,.al het andere valt wel mee,..maar alles by elkaar te veel voor je psu. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 22:50 ]

Verwijderd

kun jeje specs een X posten?

heb je al een X een reboot gehad tijdens een zwaar progje ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 22:51 ]

• Timo002
  • Niet online
Welke Specs wil je hebben, van de PC. Zal deze er ff opzetten. Komt er zo an

Verwijderd

ik ben over 15 min terug

• Timo002
  • Niet online
* MSI KT3 Ultra VIA KT333 chipset
* AMD Athlon 2100+
* 1024 MB DDR RAM
* 40 Gig Maxtor 7200 rpm
* 60 Gig Maxtor 7200 rpm
* Soundblaser Live 1024!
* ASUS Readon 9600XT 128 MB DDR.
* 300Watt voeding

Verwijderd

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 22:58:
* MSI KT3 Ultra VIA KT333 chipset
* AMD Athlon 2100+
* 1024 MB DDR RAM
* 40 Gig Maxtor 7200 rpm
* 60 Gig Maxtor 7200 rpm
* Soundblaser Live 1024!
* ASUS Readon 9600XT 128 MB DDR.
* 300Watt voeding
ja probeer maar zwaardere voeding
daar ligt het aan ;)

• Timo002
  • Niet online
Dus ik hoef niet m'n bios te gaan flashen, daar kan het sowiezo niet meer te maken hebben???

Wat is een goede voeding dan, 400Watt???

En ik kan zekers beter m'n oude videokaart weer zolang installeren??

Verwijderd

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 23:13:
Dus ik hoef niet m'n bios te gaan flashen, daar kan het sowiezo niet meer te maken hebben???

Wat is een goede voeding dan, 400Watt???

En ik kan zekers beter m'n oude videokaart weer zolang installeren??
ja probeer eerst nog maar ff de oude kaart erin te steken,.
heb je nog garantie op de asus kaart?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 23:17 ]

• Timo002
  • Niet online
Die asus kaart wel jah, is nog maar'n week oud.

Of wil je zeggen dat die waarschijnlijk naar de terig is???

Het zou wel gemakkelijk zijn als ik een zwaarder voeding kon lenen van iemand, strax ligt het niet aan de voeding, koop ik zo'n ding voor nix.
Ben nu aan't kijken naar voedingen, die gaan al tot 550W, of is dat alleen voor de super experts. Denk toch dat ik het met 400 wel kan voldoen.

Of zeg je dan toch neem een 550??

Verwijderd

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 23:20:

Het zou wel gemakkelijk zijn als ik een zwaarder voeding kon lenen van iemand, strax ligt het niet aan de voeding, koop ik zo'n ding voor nix.
Ben nu aan't kijken naar voedingen, die gaan al tot 550W, of is dat alleen voor de super experts. Denk toch dat ik het met 400 wel kan voldoen.

ik zou voor de zekerheid tog een nieuwe kaart halen{ruilen}
voor dat je een voeding haald waar het idd niet aan ligt..anders voel jeje best genaaid,..dus ruilen,.als het probleem zich nogsteeds voordoet nieuwe voeding halen,.. ik draai zelf met een Qtec 550W{beste en stabielste serie van Qtec}en kost 50 euri,.kun je weer mee vooruit!
let op:
de Qtec 550 is een piekvermogen.het trekt ongeveer 430W
alle Qtec's gebruiken piek vermogen-aanduiding om de klanten te misleiden.
als je een echte goede voeding wil en dus veel geld kan en wil uitgeven. koop dan een enermax en antec,.ook zijn de zalman en chieftec voedingen erg goed en stabiel.

• Timo002
  • Niet online
Ik heb nu ff een paar PCI sloten vrij gemaakt, ik had er nog een ongebruikt modem inzitten en een TV kaart die ik niet gebruikte.

Verder heb ik wel 3 geheugen modulle's in m'n PC (2x 256 2x 512 :|). Dus het zou best wel is aan de voeding kunnen liggen. Ga proberen of ik er 1 kan lenen zolang om te kijken of het daar echt aan ligt

Verwijderd

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 23:29:
Ik heb nu ff een paar PCI sloten vrij gemaakt, ik had er nog een ongebruikt modem inzitten en een TV kaart die ik niet gebruikte.

Verder heb ik wel 3 geheugen modulle's in m'n PC (2x 256 2x 512 :|). Dus het zou best wel is aan de voeding kunnen liggen. Ga proberen of ik er 1 kan lenen zolang om te kijken of het daar echt aan ligt
perfect,. laat wel ff horen of het de oplossing is,..anders probeer met een nieuwe kaart ff een clean install van windows. :)

• Timo002
  • Niet online
Euh, wat is een clean install???

Ik zal m'n best doen om te laten weten of het me gelukt is en op welke manier. Maar ben bang dat dat nog wel ff gaat duren. Heb er deze week namelijk geen tijd meer voor dus word het volgende week.

Er word nog van mij gehoord!!!

Verwijderd

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 23:41:
Euh, wat is een clean install???

Ik zal m'n best doen om te laten weten of het me gelukt is en op welke manier. Maar ben bang dat dat nog wel ff gaat duren. Heb er deze week namelijk geen tijd meer voor dus word het volgende week.

Er word nog van mij gehoord!!!
een clean install in een nieuwe instal van windows dus een formatatie van je hardeschijf,..ok,.dan spreek ik je volgende week wel weer. ik hoop voor je dat dat het probleem is anders is het tog weer je vga :|

• Idsert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-10-2024

Idsert

Bla

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 23:20:

Ik gebruik nog een 235 Watt voeding :D Maar geen ATI Radeon.. die heeft volgens mij minstens 250 Watt nodig. Ben niet erg op de hoogte van wat je moederbord gebruikt. Maar mij lijkt 400 meer dan ZAT.

[ Voor 8% gewijzigd door Idsert op 21-01-2004 01:31 ]

Bla

Verwijderd

Idsert schreef op 21 januari 2004 @ 01:30:
[...]

Ik gebruik nog een 235 Watt voeding :D Maar geen ATI Radeon.. die heeft volgens mij minstens 250 Watt nodig. Ben niet erg op de hoogte van wat je moederbord gebruikt. Maar mij lijkt 400 meer dan ZAT.
een goede enermax van 400 is idd ook genoeg,..alleen betaal je dan wel 100 euri.
kan hij beter een 550W Qtec halen,.die in normale omstandigheden ook stabiel is.
en dat 430W power kan leveren.
en dan voor 50 euri ;)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 10:05:
[...]

EDIT:
als je een Radeon hebt moet je igg gewoon een 300W voeding hebben minimaal,.350 is egt genoeg 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 10:08 ]

• Irby
Ik ga me er maar weer mee bemoeien (Dat werk ook :P), voor die 9600XT zou ik toch echt minimaal een 350W voeding kopen hoor, een 300W trekt het misschien net, maar nooit voor lang, zeker als ik zie dat je er verder ook geen simpel pctje aan hebt hangen, zou ik voor een 350W gaan (enermax: rond de 60/70 euro).

offtopic:
Timo002: je hebt ook een editknopje rechtsboven bij elke post (da's dat kladblokje met potlood), gebruik dat ipv steeds weer opnieuw te posten achter elkaar, dat leest niet prettig

Verwijderd

I.R. Butcher schreef op 21 januari 2004 @ 19:28:
Ik ga me er maar weer mee bemoeien (Dat werk ook :P), voor die 9600XT zou ik toch echt minimaal een 350W voeding kopen hoor, een 300W trekt het misschien net, maar nooit voor lang, zeker als ik zie dat je er verder ook geen simpel pctje aan hebt hangen, zou ik voor een 350W gaan (enermax: rond de 60/70 euro).

offtopic:
Timo002: je hebt ook een editknopje rechtsboven bij elke post (da's dat kladblokje met potlood), gebruik dat ipv steeds weer opnieuw te posten achter elkaar, dat leest niet prettig
dat had ik ook al voorgesteld :9
alleen dan een Qtec 550W wat tog wel stabiel is. en dat voor 50 euri is tog wat beter dan een 300W van enermax wat tog ook wle goed is hoor daar nie van. ;)

• Timo002
  • Niet online
Hey, ik had niet in de gaten dat er nog gereageerd werd. Maar ik ga morgen ff een andere voeding regelen, denk ik. Eerst ff opnieuw installeren de boel, en als het dan nog niet goed is haal ik een andere voeding.

Maar die Qtec heeft 2 fans en die maken nogal aardig wat herrie heb ik gehoord. Of in iedergeval meer dan een andere voeding. En als ik ergens een hekel aan heb is het een PC die veel lawaai maakt. Dus dan ga ik liever voor een iets minder zware voeding (400W) ofzo, en dat ie dan weinig geluid maakt.

• Irby
Voor zover ik weet zijn zowel de qtec als de enermax fancontrolled. Alleen ik kan met de enermax uit ervaring spreken: die is stil. :)

Verwijderd

I.R. Butcher schreef op 22 januari 2004 @ 15:24:
Voor zover ik weet zijn zowel de qtec als de enermax fancontrolled. Alleen ik kan met de enermax uit ervaring spreken: die is stil. :)
de Qtec is niet te besturen dat weet ik zeker,..de enermax daartegen wel.
{de Qtechology is wel te besturen,dit is geeen qtec!.}

en de 400w van Qtec is de meest brakke voeding uit de serie! en word nie kouder dan de 550W dus als ik jou was hda ik gewoon 550W en een paar paps fans gekocht en die erin zetten. of als je geld genoeg hebt gewoon een Enermax halen met controller })

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 16:22 ]

• Irby
Als je geld overhebt voor papst koelers, kun je er net zo goed een enermax voeding in zetten, die is kwalitatief toch wel een stukske beter dan de qtec. ;)

• Timo002
  • Niet online
Het is misschien heel raar, maar ik heb m'n videokaart weer opnieuw in de PC gezet en opnieuw geinstalleerd. Nieuwe drivers van de ATI site gehaald (drivers zijn 3 dagen oud, dus behoorlijk nieuw) en de kaart draait weer zonder gemekker. :*)

Ik snap er verder helemaal nix van want ook nu staat er 1,5V op het AGP slot en nu begint de ASUS SmartDoctor (Utilie van ASUS) niet te zeuren dat de spanning te laag is.

Weet iemand trouwens welke spanning er op het AGP slot moet staan, m'n mobo is 4x AGP en m'n videokaart ondersteunt ook 4x AGP.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:26

TiMMieJ

PSN: Orixez

Neem gewoon een goede merk voeding van bijvoorbeeld antec of enermax.
Kosten een paar centen maar die gaan ook nog wel een tijdje mee dan !

Verwijderd

1.5 V op agp slot{dacht ik}

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De qtec 550watt is niet temp controlled en maakt een ongelovelijke herrie. Maar de voeding wordt niet zo warm dat de fans op 12volt moeten blijven lopen. Mijn 550w kosste in totaal €40. Daar krijg je geen betere voor. Fans op 7volt maakt hem ook nog lekker stil. De fans zitten gewoon met stekkers in de psu, en zij dus makkelijk op 7volt te modden.
De voeding trekt een 2500+@2400mhz TI4200 2*256MB 2HD's enz... met gemak. Mijn mobo staat erom bekend voltages iets te laag weer te geven, maar onder de 4,82 is de 5volt (voor mij de belangrijkste) nog niet geweest, wat toch zeer acceptabel is voor de prijs die het je kost.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 22:40:
Nou, m'n pc is bijna overleden jah :(

Hij blijft maar fouten geven over m'n videokaart, en geeft nu ook aan dat de VPU recovery niet meer werkt!!!!!

Ik snaper echt helemaal nix meer van.

blah,blah!
Heb ik dus ook gehad!

Zeker ook blauwe schermen, vage foutmeldingen enz. er ook nog bij gehad? vlak na installeren begint de ellende. (paar uur tot dagen)

Fast write uitgezet in de bios en de boel doet weer normaal.

mcb1

Verwijderd

Timo002 schreef op 20 januari 2004 @ 22:03:
Hoi,

Ik heb een ASUS Radeon 9600XT videokaart gekocht, dat ding draait nu een week en nix geen problemen. Nu geeft ie plots de volgende melding:

VGA's voltage is out of bound. Motherboard doesn't supply reliable 3.3 voltage.

Ik heb voor zover ik weet niet veranderd aan m'n bios of aan de installingen van de videokaart. Hoe kan het nu dat ik deze melding krijg. Het moederbord levert nu 1,50 Volt (AGP Vddq)

Moederbord type: MSI KT3 Ultra, volgende specificaties staan in het mobo boekje:
AGP 4X
ONe AGP slot
- AGP specification compliant
- Supports AGP 2.0 1x/2x/4x
Five 32-bit PCI bus slots (support 3,3v/5v PCI bus interface)

Heeft dit er misschien iets mee te maken???
Ever since I got rid of the Asus SmartAssDoctor and other Asus drivers and went strictly to the ATI Cat drivers with the latest update, the card is just fine.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 10:31:
[...]

Ever since I got rid of the Asus SmartAssDoctor and other Asus drivers and went strictly to the ATI Cat drivers with the latest update, the card is just fine.
Gast, waarom schop je alle topics met Smartdoctor problemen omhoog? Dit is al de zoveelste

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

hantheman.tk schreef op 08 maart 2004 @ 10:34:
[...]

Gast, waarom schop je alle topics met Smartdoctor problemen omhoog? Dit is al de zoveelste
excuses, ik had het bij een moeten laten...
maar goed, probleem schijnt opgelost te zijn met smartdoctor 4.2. en anders gewoon niet meer gebruiken.
Pagina: 1