Toon posts:

HD kapt ineens in Windows, testen op rotheid lukt niet *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb per ongeluk de mijn 2e harde schijf in windows verkenner verwijderd. En tot overmaat van ramp geeft mijn Partition Magic ook nog eens een 702 error. Die kan ik dus ook niet gebruiken. Al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar werkt niet.
De 2e harde schijf ook al uit de hardware verwijderd en bij het opstarten ziet hij hem dan wel, maar niet in de software.
Hoe krijg ik die 2e harde schijf nou weer zichtbaar in mijn windows verkenner?
Ik heb win xp prof.

Verwijderd

Rechter muisknop op deze computer, kies beheren.

klik op disk management.

staat de 2e schijf er bij ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb ik allemaal al uitgezocht; hij staat er niet meer bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels Paragon Partition Magic geprobeerd. Daar zie ik de 2e schijf wel staan, maar als ik hem wil formatteren of een drive letter wil geven zegt hij: I/O Fault en doet dan niets.
Het is een maxtor 120 gb 8 mb cache en 2 weken oud. Zou hij al kapot kunnen zijn of wat is dat een I/O Fault?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22
Sinds wanneer is het mogelijk in Windows verkenner een harde schijf te verwijderen? Inderdaad, niet dus. Dus je hebt of iets anders gedaan, of je moet eens kijken of alles nog in orde zit, dat kan zowel softwarematig als hardwarematig (IDE kabel) zijn.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 22:55:
Ik heb inmiddels Paragon Partition Magic geprobeerd. Daar zie ik de 2e schijf wel staan, maar als ik hem wil formatteren of een drive letter wil geven zegt hij: I/O Fault en doet dan niets.
Het is een maxtor 120 gb 8 mb cache en 2 weken oud. Zou hij al kapot kunnen zijn of wat is dat een I/O Fault?
I/O = input Output = Of je IDE controller is kaduuk, of je HD, probeer hem eens aan een andere poort, of met MaxBlast (te vinden op: www.maxtor.com)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Illegal_Alien schreef op 20 januari 2004 @ 22:59:
[...]

I/O = input Output = Of je IDE controller is kaduuk, of je HD, probeer hem eens aan een andere poort, of met MaxBlast (te vinden op: www.maxtor.com)
hummmm.....
Special Notice to Windows XP and Windows 2000 Users: MaxBlast Plus v1.27s
and MaxBlast Plus II (v1.00) do not currently support Windows XP or Windows
2000 and should not be used to setup a new hard drive if Windows XP or 2000
are to be installed. If your system's BIOS cannot support the drive's full
capacity, it is recommended that you obtain a BIOS upgrade from your system
or motherboard manufacturer. If a BIOS upgrade for your system is not
available, then you may want to consider purchasing a PCI ATA controller
such as Maxtor's Ultra ATA card available at Maxtor Direct.

If your system BIOS is capable of supporting the drive's full capacity, it
is recommended that you perform a standard installation of Windows 2000 / XP
without the MaxBlast software to partition and format the hard drive.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-02 21:07
als het een maxtor schijf is kun je ook gewoon powermax downloaden.
Die maakt er gewoon een bootdisk van.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Denk dat je powermax bedoelt. Deze is wel gewoon geschikt hoor :P

edit: /laat :/ moest site er nog ff bij zoeken

edit2: partitionmagic heeft een hele lijst met oplossingen bij bepaalde foutmeldingen. Je kunt met een of andere switch ook meer info bij je foutmeldingen in een log krijgen
zie site.

[ Voor 54% gewijzigd door SilentStorm op 20-01-2004 23:38 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Kan er ook iets in windows niet goed meer functioneren? Ik was namelijk iets aan het verwijderen op die 2e harde schijf en toen deed mijn pc raar. Hij liep vast en later zag ik dat die 2e harde schijf er dus niet meer bij stond.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 23:34:
Kan er ook iets in windows niet goed meer functioneren? Ik was namelijk iets aan het verwijderen op die 2e harde schijf en toen deed mijn pc raar. Hij liep vast en later zag ik dat die 2e harde schijf er dus niet meer bij stond.
Nou wordt het helemaal een vaag verhaal; vertel even duidelijk:

• wat was je aan het doen?
• wat gebeurde er toen je dat deed?

• wat heb je daarna gedaan?
• resultaat hiervan?

• wat wil je nu?

Dan kunnen wij ook wat meer :)

HENG HENG

Verwijderd

heb ie al een systeemherstel gedaan?

probeer dat eerst eens.

daarna de resque disks van partitionmagic er in.

misschien staat je 2e disk wel "hidden" door partition magic.

bekijk de errorlogs van partition magic eens goed en doe dan eens een google daar mee, had daar laatst een verbluffend resultaat mee, jaja alles werkte weer gewoon.

suc6:)

Verwijderd

Topicstarter
Dit allemaal al gedaan:
-Systeemherstel zegt dat de G schijf( dat is dus die 2e harde schijf) niet teruggehaald kan worden.
-De rescue disks van partition magic werken ook niet goed, net als het programma zelf.
-Die 702 error die ik bij het programma kreeg heb ik opgezocht, maar krijg ik dus ook niet opgelost.
-Ik heb powermax geprobeerd, maar na het opstarten blijft de a prompt op het scherm staan en gaat niet verder met het programma.
-Paragon Partition magic ziet nog steeds de G schijf, maar gewoon als Maxtor schijf. Verder staat er niets bij
-IDE kabel vervangen, maar situatie blijft hetzelfde.
-Ik was gewoon wat van de G schijf aan het verwijderen, toen het dus fout ging.
Begin steeds meer te geloven, dat er iets is met die G-schijf dus.

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Probeer het eens met GetDataBack (http://www.runtime.org/ ) voor NTFS (als het een NTFS disk is :) ) en ook met File Scavenger werkt het(http://www.quetek.com/prod02.htm)

GetDataBack werkte voor mij super!! Mijn RAID0 configuratie was maximaal aan gort (met Windows XP PRo erop). Ander HDD gepakt, Windows erop, GetDataBack heeft echte alle bestanden teruggevonden en zonder corruptie erin kon ik ze terughalen!!

(een RAID0 crash hoeft dus zeker niet tot dataverlies te leiden zoals hier vaak wordt beweerd)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

OK, je hebt dus niet in je verkenner je HD verwijderd, maar er ging wat mis tijdens het verwijderen van files van die disk.

Dat veranderd de zaak wel enigzinds...

Ik denk dat die schijf gewoon brak is.
Dat moet je kunnen testen met powermax, maar als power max niet goed start moet je even andere dingen proberen:
- weet zeker dat je een goede floppy gebruikt voor die powermax diskette (en een lege)
- gooi zoveel mogelijk hardware eruit en hou alleen even die kapotte disk erin en boot met die powermax flop

Dat moet werken...

Verder niet echt meer Windows Operated Systems related, dus >> Opslagmedia & I/O Controllers + titel edit ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Systeemherstel zegt dat de G schijf( dat is dus die 2e harde schijf) niet teruggehaald kan worden.

De bestanden op de G schijf dan toch?? of ben ik nu dom???

HENG HENG

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Nu heb ik géén XP, en ik weet niet zeker of dit klopt, maar..
Zou je de PC kunnen starten met een opstartdisk (=MaxBlast ?!), en dán MaxBlast kunnen draaien ?
Je gaat MaxBlast dus niet gebruiken om de installatie voor te bereiden, maar alleen om de schijf te controleren, En volgens mij moet dat lukken. (tenzij Maxblast NTFS of XP schijfindeling niet kan controleren).

[ Voor 12% gewijzigd door Brothar op 21-01-2004 01:18 ]

eagle

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

ook Ranish partitioner al geprobeerd?

Oh ja joh!!!

Pagina: 1