Toon posts:

HX08 Casemod tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus zo'n geweldige HX08, maar wil um gaan modden. Voornaamste doel: KOELER!! Dus een zooi extra fans, maar heeft iemand hier nog tips?

Post dus hier je HX08 casemods plz! :)

Verwijderd

www.virtualhideout.net

HX-08's zat. Zet een 220 volt 12 CM van onderin :)

Verwijderd

ik heb de roostertjes van voor de fans weggezaagd en er 3 70mm deltas ingestopt :)

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Als je er flink wat koelers in gaat zetten moet je onder andere het volgende doen om de airflow te stimuleren.

- Roosters bij koelingen uitzagen en vervangen door fingerguards. (zowel achterboven als vooronder op de kast)
- Het luchtgat aan de onderzijde van je kastfrontje vergroten.. is standaard erg klein voor een 8x8 koeler die er boven zit.
- Het gat waardoor je ide-kabels lopen vergroten. je kunt hem een stuk naar de buitenkant toe uitzagen
zie ook dit plaatje van mijn case:
supercars.ifn.cx/case/intern_cablehole.jpg

Verder kun je natuurlijk uit het zijpaneel ook een aantal gaten zagen voor wat koelers.

Al met al helpt dit bij mij om de temperatuur van mijn proc (stressed) te laten zakken van 45 naar 30 graden.

Verwijderd

Errm... misschien stel ik nu iets heel doms voor ofzo... So please don't shoot me :)
Maar als ik zo dat plaatje van jouw cableduct bekijk is dat precies hetzelfde als bij mij, en dat is dus dat de CD-Rom tot het einde van het originele gat komt...

Kun jij mij dan ff uitleggen wat het nut is om het gat richting de CD-Rom groter te maken, als dat toch weer overdekt wordt door de CD-Rom? :?

• Coyote
Ik heb het gat niet in de richting van de cdromspeler groter gemaakt, maar dwars op de kast a.h.w.
Tussen het gat en het grote zijpaneel zit normaalgesproken een aardig stuk metaal. Hier heb ik dus een stuk tussenuit gehaald.
Als ik straks thuis ben zal ik ff proberen om een tekening te maken.

• Coyote
ik heb zojuist ff dat plaatje aangepast:
Afbeeldingslocatie: http://supercars.ifn.cx/case/marked.jpg

het geel-gemarkeerde gebied heb ik dus verwijderd.
Pagina: 1