Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bluetrek G2 of Logitech Bluetooth headset

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben (weer) op zoek naar een bluetooth headset voor in de auto. Nu ben ik op de volgende twee gekomen:

De Bluetrek G2
Afbeeldingslocatie: http://www.bluetrek.com/image/BlueTrekG2_b.gif

Specificaties

Functions (3 buttons):
• Switch on/off
• Pairing (in headset or hands free profile), multi pairing (at least 2)
• Activation of voice recognition on the mobile phone
• Reconnection request (after switch off/on sequence)
• Volume adjustment
• Dual color LED (red and blue) to state the charge, end of charge, low battery, stand-by, communication
• Take a call, end a call, switch the communication on the phone, switch the communication from the phone to the headset,
• Additional features with the hands free profile : reject a call, second call waiting
• Dedicated sound in the speaker for low battery, switch on, switch off, pairing, volume adjustment, voice activation, reconnection request, waiting call….

Electronic features :
• Battery : lithium polymer, capacity = around 150mA, can be recharged in less than 2 hours when empty
• Charging circuit : protection against overheat and short-circuit, charge controller
• Power management : special design to control the current consumption
• transmission auto adaptative according to the distance of the mobile, deep sleep implemented, HV1,HV2 and HV3 (very low power consumption) depending the mobile phone
• Standby time : Up to 400 hours
• Talk time : 6h in HV1 / 7h30 in HV2 (most common use) / 9h in HV3
• speaker = 16/32 ohms, diameter 11mm
• microphone = omnidirectional microphone, 4.5mm (dia.) x 1.8mm (H)
• Hardware : CSR’s single chip solution BC02 Audio, 4 layers PCB with double side layout, optimized printed antenna designed by Innovi
• Current consumption: from 15mA to 30mA at full power; 0.35mA in standby.
• Software : stack from CSR, upper layers from Innovi optimized for power saving (blank detection).

PRIJS €69,-

en de

Logitech® Mobile Bluetooth® Headset
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2283.jpg

Specificaties

-Bluetooth v1.1-volgzaam
-Full-duplex (bidirectionele communicatie), digitale overdracht
-Oplaadbare lithiumionbatterij
-Ultralicht - slechts 30 gram
-Uitzendbereik van 10 meter
-Gesprekstijd tot 7 uur
-Standby-tijd van 1 maand
-Veilige digitale Bluetooth-transmissie

Pakketinhoud:
-Draadloze Bluetooth-headset
-Duurzaam draagdoosje/oplaadstation
-Wisselstroomadapter
-Gebruikersgids
-2 jaar garantie

PRIJS €67,-

Ik zit te twijfelen tussen deze twee.

Heeft iemand ervaring met één van deze twee headsets?? Waar ik hem voor ga gebruiken is hoofdzakelijk in de auto (ook snelweg dus). Misschien ook thuis of op het werk, maar vooral dus in de auto.

klein schopje @ 21-01-2004, time 19.50 pm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 19:50 ]

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:46

Hero

Duck power!

Nog maar even een kickje. Vooral de Bluetrek G2 heeft een goede value for the money. Misschien iemand die het ding al heeft en zijn/haar ervaringen wil delen?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 10:53
Ik zou toch zeker weten voor de Bluetrek G2 gaan.

PS: Waar kan je hem voor 69,- aanschaffen dan?

• Hero

Hero

Duck power!

greenlizzard schreef op 31 januari 2004 @ 22:11:
Ik zou toch zeker weten voor de Bluetrek G2 gaan.

PS: Waar kan je hem voor 69,- aanschaffen dan?
Bluetrek G2 in de T.net Pricewatch

Waarom zou jij voor de Bluetrek G2 gaan? Heb je er ervaring mee of ken je iemand dit het ding heeft?

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• greenlizzard
De vorige exemplaren van Bluetrek stonden altijd hoog aangeschreven qua kwaliteit en gebruiks-vriendelijkheid. Ook dit nieuwe model ziet er weer erg goed uit en heeft genoeg functies. Vergelijk hem met die van Logitech en dan is de keuze toch snel gemaakt, vooral als je al naar het ontwerp kijkt, ook al is Logitech geen slecht merk. Bovendien is de Bluetrek stukke lichter met zijn 12 gram en is op te laden in minder dan 2 uur. Wat zijn voor jouw de redenen om voor die van Logitech te gaan? Ik zelf had dus voor de Bluetrek G2 gekozen.

[ Voor 10% gewijzigd door greenlizzard op 31-01-2004 22:38 ]

• Hero

Hero

Duck power!

greenlizzard schreef op 31 januari 2004 @ 22:34:
De vorige exemplaren van Bluetrek stonden altijd hoog aangeschreven qua kwaliteit en gebruiks-vriendelijkheid. Ook dit nieuwe model ziet er weer erg goed uit en heeft genoeg functies. Vergelijk hem met die van Logitech en dan is de keuze toch snel gemaakt, vooral als je al naar het ontwerp kijkt, ook al is Logitech geen slecht merk. Bovendien is de Bluetrek stukke lichter met zijn 12 gram en is op te laden in minder dan 2 uur. Wat zijn voor jouw de redenen om voor die van Logitech te gaan? Ik zelf had dus voor de Bluetrek G2 gekozen.
Zelf zou ik ook niet voor de Logitech gaan. Het design spreekt me niet echt aan.
De Bluetrek G2 vind ik er daarentegen wel goed uitzien en heeft ook topkwalificaties. Dit topic gaat oa over de G2. Daarom heb ik hier gepost en geen nieuw topic gemaakt.

Waarom ik vragen heb over de G2: in vergelijking met vergelijkbare Bluetooth HF-oplossingen is ie erg goedkoop. Voor een Nokia, SonyEricsson, Siemens betaal je al gauw meer dan EUR. 100. Daarom vraag ik me af of er misschien een kwaliteitsverschil is?
Ik heb al enkele reviews gevonden die wel positief zijn, maar nog maar een paar gebruikerservaringen.

Als er mensen zijn die de G2 hebben, kunnen die misschien hun ervaringen posten. Belangrijk vind ik oa: hoe is de verbinding, geluidskwaliteit, duurzaamheid, bedieningsgemak, etc.

• greenlizzard
Ook als je de prijs link volgt via pricewatch dan kom je niet meer op die 69,- . De meeste telecom stores hebben hem dan ook voor 99,- of meer liggen. Er zijn er nog wel een paar die hem goedkoper aanbieden, en die zie je idd. staan bij de pricewatch. Ik heb die Bluetrek dan niet, maar ik weet dus wel dat het een van de meest geprezen bluetooth headsets is. Ik schaf zelf over een poosje misschien ook een bluetooth headset aan en zal dan gaan voor de Bluetrek G2.

• Hero

Hero

Duck power!

greenlizzard schreef op 01 februari 2004 @ 12:33:
Ook als je de prijs link volgt via pricewatch dan kom je niet meer op die 69,- . De meeste telecom stores hebben hem dan ook voor 99,- of meer liggen. Er zijn er nog wel een paar die hem goedkoper aanbieden, en die zie je idd. staan bij de pricewatch. Ik heb die Bluetrek dan niet, maar ik weet dus wel dat het een van de meest geprezen bluetooth headsets is. Ik schaf zelf over een poosje misschien ook een bluetooth headset aan en zal dan gaan voor de Bluetrek G2.
Je hebt gelijk. Ik heb alle shops gecheckt en de goedkoopste is nu EUR. 79. Ook veel shops hebben het product niet meer. Toch blijft er een prijsverschil met de 'echte' merken.

Is er (n)iemand die real-life experience heeft met de Bluetrek G2?

• greenlizzard
Daar ben ik idd. ook wel benieuwd naar, ik zit te twijfelen tussen die Bluetrek G2 en de Sony Ericsson HB-65.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb deze besteld via koopjessite.nl voor 99 euro. Nou ben ik beniewd wat betreft gebruik van twee verschillende GSM's. Ik heb namelijk de motorola V600 (besteld) en de Siemens S55. Ik wil deze allebei kunnen gebruiken met de headset dit is toch wel mogelijk???? :?

• Hero

Hero

Duck power!

Diamond AT schreef op 25 februari 2004 @ 19:00:
Ik heb deze besteld via koopjessite.nl voor 99 euro. Nou ben ik beniewd wat betreft gebruik van twee verschillende GSM's. Ik heb namelijk de motorola V600 (besteld) en de Siemens S55. Ik wil deze allebei kunnen gebruiken met de headset dit is toch wel mogelijk???? :?
Lijkt me wel, volgens mij kun je de Bluetrek (???) wel met meerdere phones pairen. Laat maar weten hoe het ding bevalt!! Veel plezier er mee!

• Tasminos
  • Niet online
Freshbie schreef op 25 februari 2004 @ 21:48:
[...]

Lijkt me wel, volgens mij kun je de Bluetrek (???) wel met meerdere phones pairen. Laat maar weten hoe het ding bevalt!! Veel plezier er mee!
Ik hoop het en ik zal het je laten weten. Ben je ook van plan er een te kopen?

• Tasminos
  • Niet online
Nou ik heb hem binnen. En hij is kleiner dan ik dacht. Ik heb hem aangesloten met mij siemens s55. En hij werkt perfect. De design is ook schitterend. Ik wil alleen ook een autolader erbij. Waar zou ik deze kunnen bestellen.

Verwijderd

Diamond AT schreef op 27 februari 2004 @ 15:58:
Nou ik heb hem binnen. En hij is kleiner dan ik dacht. Ik heb hem aangesloten met mij siemens s55. En hij werkt perfect. De design is ook schitterend. Ik wil alleen ook een autolader erbij. Waar zou ik deze kunnen bestellen.
zat toevallig ff te surfen: Hier vind je m voor maar 5 euri :)

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 22:16
wilde hem ook gaan, maar toen ik hem in het echt zah vond ik dat hangding voor je oor best wel fragiel. Misschien dat ik toch voor de SE 65 ga, dan heb ik meteen een SE setje.

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:43
Ik heb de Bluetrek G2 inmiddels ook een dikke week en hij bevalt prima.

Hij voelt redelijk fragiel aan, maar dat valt in de praktijk best mee. Als je het ding op je oor zet, heb je continu het idee dat ie er af gaat vallen, maar na een paar uur kom je toch tot de conclusie dat ie toch echt wel blijft zitten. Stand by en gesprekstijd zijn ook prima :)

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41

thaMini

Tool !!

Ik denk dat ik voor de logitech ga. Ik heb laatst in een telecom zaak zo'n beetje alle headsets geprobeerd. En ze zitten allemaal hetzelfde, behalve de logitech. Die zit een stuk comfortabeler.
Maar dat is natuurlijk alleen maar mijn mening.

Be small, act BIG.

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Klopt, de Logitec zit zeer comfortabel, itt bijv. Jabra of HBH-35

Verwijderd

Diamond AT schreef op 25 februari 2004 @ 19:00:
V600 is echt heel cool, vandaag binnen gekregen.

Weet je al of hij er op werkt? Zou wel heeel mooi uitkomen namelijk, ik ben ook op zoek ;)

Werken overigens alle bluetooth headsets op iedere telefoon?

Oh en kan je die headset ook links dragen ipv rechts?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 20:48 ]

• Tasminos
  • Niet online
Ja Couragz. Hij werkt perfect en je kan hem zowel links als recht gebruiken. Het enige waar je in het begin aan moet wennen is dat het net lijkt of die van je oor valt omdat hij zo licht is. Maar dat went wel hij is heel klein en mooi. Ik had hem groter verwacht, maar dat viel gelukkig erg mee.

Verwijderd

En hij werkt ook met je (en ook de mijne :P) V600?

• Tasminos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:45:
En hij werkt ook met je (en ook de mijne :P) V600?
YES

• dracozna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05-2024
ik zit er ook over na te denken om deze te kopen
ik wil hem dan gebruiken voor internet gesprekken (skype, teamspeak, roger wilco, dat soort spul)
alleen zit ik met een probleem: ik heb nogal vreemde oren, ik kan ook geen oordopjes in en moet het dus altijd doen met koptelefoons die over mijn oren gaan.
Aangezien ik ook niet kan zien hoe deze op je oor zit wou ik graag weten: zit deze op het oor of in het oor?

• Tasminos
  • Niet online
dracozna schreef op 25 maart 2004 @ 18:48:
ik wil hem dan gebruiken voor internet gesprekken (skype, teamspeak, roger wilco, dat soort spul)
alleen zit ik met een probleem: ik heb nogal vreemde oren, ik kan ook geen oordopjes in en moet het dus altijd doen met koptelefoons die over mijn oren gaan.
Aangezien ik ook niet kan zien hoe deze op je oor zit wou ik graag weten: zit deze op het oor of in het oor?
op het oor. niet in je oor.

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dracozna schreef op 25 maart 2004 @ 18:48:
Ik ben ook vanplan die headset te kopen, maar heb je speciale software nodig om de bluetooth headset te gebruiken icm. je pc?

Een vriend van me heeft namelijk ook een bluetooth headset van jabra, en die werkt voorlopig nog niet als pc-headset.... hij wordt wel herkend, maar er komt maar geen geluid uit...

met hoeveel apparaten kan de headset pairen? ik heb namelijk 3 BT apparaten..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

• dracozna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05-2024
Eastman schreef op 29 maart 2004 @ 18:01:
[...]

Ik ben ook vanplan die headset te kopen, maar heb je speciale software nodig om de bluetooth headset te gebruiken icm. je pc?

Een vriend van me heeft namelijk ook een bluetooth headset van jabra, en die werkt voorlopig nog niet als pc-headset.... hij wordt wel herkend, maar er komt maar geen geluid uit...

met hoeveel apparaten kan de headset pairen? ik heb namelijk 3 BT apparaten..
ik heb hem nog niet gekocht maar ik had begrepen dat het aan de profielen lag die bij je bleutooth hardware zitten, sommige mensen krijgen hem direct aan de praat en anderen voor geen meter.

• Eastman
  • Niet online
Ik heb nu de sitecom bluetooth adapter...

art.code CN-500

Kan iemand bevestigen of deze werkt icm de bluetrek?

Me mob. Z600 staat iig bij de compatible phone lijst....

de Z600 en me usb bluetooth adapter van sitecom werken wel goed met elkaar samen..

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Verwijderd

Ik heb straks de nieuwe headset van trust en laat jullie gauw mijn ervaring weten i.c.m. Skype enzo.
Verwijderd in "Trust BT210 Bluetooth Headset ervaringen"

Verwijderd

Het nadeel van dit ding vind ik wel de standby tijd. Als ik hem een dag heb gebruikt in de auto ofzo, dan moet ik hem direct opladen want anders is ie gewoon leeg.

Maar verder is het wel een prima dingetje, ziet er leuk uit en hij werkt prima.

• Eastman
  • Niet online
Via een andere topic kwam ik op deze site van TDK....

http://www.tdksystems.com/software/apps/content.asp?id=6

Daar wordt software aangeboden die het mogelijkmaakt om een BT-headset te gebruiken op een pc....

helaas is de software volgens de site alleen te gebruiken icm een tdk dougle...

Is er een soortgelijke software voor Sitecom spulletjes?

Verwijderd

Ik heb de Bluetrek G2 vandaag gekocht en mij valt op de de -knop minder hard klikt dan de +knop (volume).
Naar mijn weten reageren ze wel? Is dit bij iedereen zo of is dit een 'fout' modelletje zoals bij gsm's ook wel eens is??

Ik weet dat dit topic out-of-date is maar om hier een nieuw topic voor te openen vond ik ook een beetje overbodig. Vandaar dit schopje.

Verwijderd

*shopje*

niemand ervaringen met de bluetrek G2 op dit forum

of moet ik hiervoor toch maar een apart forum openen, zal toch zeker niet he :+

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:44
Heb de bluetrek G2 al een maand of 5 in bezit. Werkt super, soms wat last van galm. Pluspunt is dat er 2 devices zijn te pairen en dat er ruim op tijd wordt aangegeven dmv piepjes dat je accuutje leeg is.

Super ding en voor 59 euries bij ThePhonehouse gekocht :-)

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Verwijderd

ik heb hem nu een week en er zijn een aantal dingen die opvallen:

+ standbytijd is goed
+ pasvorm en kwaliteit van geluid is goed

- 'de andere kant' klaagt over echo (ze horen zichzelf nog een keer), als ik het volume van de speaker lager zet wordt het minder.

hebben jullie daar ook last van????????

Verwijderd

Ik vind de Plantronics toch heel wat beter zitten dan die G2. Daarbij kraakt dat ding nogal buiten als ik loop. Ik durf er niet eens aan te denken hoe dat ding gaat kraken als ik op de fiets zit!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik weet het, oud topic..

Vraagje over dit headsetje, ik heb hem uit de kast getrokken, wilde hem weer gaan gebruiken. Ik hem opladen, aanzetten... hoor biep biep biep.. maar hij connect nergens mee.

Niet met PC (sitecome BT dongle, Qtek s200, SE v630i)

Kan ik nu concluderen dat hij dood is? BT verrot? of kan ik het dingetje ook nog resetten op 1 of andere manier..

tips ervaringen iemand?

Verwijderd

ik heb de mijn al twee jaar... werkt prima... helemaal opgeladen? volgens de importeur kan hij in sleepmode. dan moet je 'm 5 sec in de lader stoppen en dan wordt ie wakker
Pagina: 1