Toon posts:

ATI FSAA prestatie en kwaliteit: geen verschil...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dom, dom, dom... Sinds anderhalve maand heb ik een Radeon 9800 Pro. Nu kan je bij de anisotropische opties kiezen tussen Prestatie en Kwaliteit. Nu staat die optie boven de schuifregelaar die de hoeveelheid AF regelt. Ik dacht dat je die knopjes daarboven niet hoefde te gebruiken en dat je de prestatie en kwaliteit gewoon regelde met die schuif...! :o Ik ben er NET pas achtergekomen dat die Prestatie/Kwaliteit knoppen los staan van de schuifregelaar... 8)7

Maar... ik heb net wat zitten zoeken op het net en kwam tot de ontdekking dat er eigenlijk haast geen zichtbaar verschil zit tussen Prestatie en Kwaliteit. Maar... de fps verschilt wel!

Klopt dit nou of niet...? Wie gebruikt er dan nog de Kwaliteit setting (ik dus, tot nu toe...)? Of zie ik iets over het hoofd?

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-03 14:20
Ja, ik ben ook al vaak aan het kijken en zoeken of het werkt maar krijg hier zelf weinig in zicht in, de verschillen zijn minimaal.

Weet iemand ergens een site waar omschreven staat er verschillen zijn of misschien weet iemand het.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ook wel benieuwd of iemand een site weet waar screenshots staan met de verschillen tussen Hoogste kwaliteit en 'gewoon' Kwaliteit bij de opties Structuurvoorkeur en Niveau mipmap...

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Zet eens je reso op 640 x 480, en ga een spel spelen die gebruik maakt van de renderer die jij veranderd hebt (openGL / Direct3D) en hou er rekening mee dat sommige spellen zelf deze settings ook kunnen aanpassen!...

Maak, als je zeker ervan bent dat de windows settings gebruikt worden, een screenshot _voor_ en _na_ FSAA op 0x en 6x gezet te hebben. En aanschouw het verschil...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:43
Gaat het hier over de prestatie/kwaliteit in de D3D instelling bij FSAA en AF of bij het menu 3D (waar openGL dus ook bij staat, drivers 4.1)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier over de pres/kwal in het 3D menu, bij zowel de optie D3D als OpenGL. Oftewel, de optie op het Aangepast menu.

En het verschilk tussen 0x FSAA en 6x FSAA kan ik zo ook wel zien. Het gaat om iets anders: het verschil tussen prestatie - kwaliteit op de Aangepast pagina.

Dus: Eigenschappen > Instellingen > Geavanceerd > 3D > en dan Aangepast voor zowel D3D als OpenGL: daar staat bij aniso een optie Kwaliteit en Prestatie. Op diezelfde pagina staat ook Stuctuurvoorkeur en Niveau mipmap-detail. Wat is daarvan de meest gebruikelijke instelling?

Ik weet wel dat ik zelf kan gaan testen en fps meten en screenshots maken, maar het effect van alle instellingen verschillen nogal per spel en ik weet ook niet precies waar ik op moet letten... Vandaat mijn vraag. Ik zou graag een artikel willen lezen MET screenshots dat laat zien wat nou precies welk effect geeft en wat de invloed is op fps. En zo. Etc. Enz.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 16:40 ]

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Kijk maar eens op deze site het gaat om de 3D Performance/Quality mode

http://www.digit-life.com/articles2/radeon/r9700pro.html

Ik heb nog een site maar die moet ik zoeken daar staat een heel verhaal over Performance/Quality mode van ATI. Ik speel al mijn games Quality

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link. Ik zie dus geen verschil tussen Performance en Quality... Waarom speel je dan toch op Quality...?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Mwa, ik kan hier dus wel degelijk verschil zien. Textures scherper, randjes realiassed, en in de verte word het geen pixelmess meer (aniso)...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Ja, DAT verschil zie ik wel (tussen geen FSAA en geen AF), maar ik zie geen verschil tussen bijvoorbeeld 8 x AF met de Prestatie optie aan en 8 x AF met de Kwaliteit optie aan.
Pagina: 1