Toon posts:

Probleem met virtual disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik Alcohol 120% geinstalleerd. En toen zag ik die optie 'Virtual Disk'. Toen heb ik die gebruikt om images van mn spellen op te zetten. Nu had ik over de snelheid enzow niets te klagen. Alles liep fijn en lekker snel.

TOTDAT: ik op een slechte dag mn pc aanzette, en toen bleek dat mijn pc dacht dat sectoren op mn schijf waar ik dus de virtual disk op gebruikte, in mn brander zaten. Telkens bij het opstarten begint mn brander heel vreemd te doen. Hij gaat eject zonder dat ik dat wil, begint met lezen zonder dat er ook wat te lezen is, en schrijft ook zomaar zonder dat ik ook maar wat doe of zonder dat er een CD in de brander zit. Nu doet hij het ook al buiten mijn OS (dus al bij de POST of tijdens een scandisk (of zelfs! DOS (voor hij die nie wete wat dat is... das pre-xp) ). Hier zijn mijn gegevens over de pc:

- AMD Athlon K7 700 Mhz
- Onbekend MoBo
- 128 MB RAM
- Drie HD partities; C,D,E
- Brander op G (secondairy slave; mode 4)
- CD-rom op F (secondairy master; UDMA 33)

Soms gooit hij mijn Brander er uit tijdens het testen van de IDE apparatuur aan het begin bij de Power On Self Test. Dan zit ik in Windows ook zonder Brander. Dat is op het moment van dit schrijven ook het geval. En het lampje van mn HD brand ook CONSTANT voorop de kast (is dus mijn schijf gecrashed?) Toch zie ik mn E schijf nog in de Explorer. Maar mijn brander zie ik dus niet meer.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Ligt het aan mijn partiontable? Ik ben in ieder geval de draad kwijt! HELLUP!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ie bij je POST ook al moeilijk doet lijkt het me een hardware probleem.

• alleen booten met 1 hd + betreffende CD
• load bios defaults
• bios flashen
• brander firmware flashen

[ Voor 14% gewijzigd door Mike Jarod op 20-01-2004 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 20 januari 2004 @ 21:50:
Als ie bij je POST ook al moeilijk doet lijkt het me een hardware probleem.

• alleen booten met 1 hd + betreffende CD
• load bios defaults
• bios flashen
• brander firmware flashen
Dus dan kan Alcohol 120% wijzigingen aanbrengen in mijn BIOS?

Bedankt voor de tip!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:54:
Dus dan kan Alcohol 120% wijzigingen aanbrengen in mijn BIOS?
99% nee. Omdat ie bij de post moeilijk doet lijkt het me toch echt een hardware probleem.

Verwijderd

Topicstarter
En toch zit het me enorm dwars dat software dit mn hardware heeft aangedaan! Hoe kan dat in vredesnaam! Heeft iemand anders zulke problemen gehad met Alcohol's virtual disk op Win98 ? Ik heb mn bios naar default gezet, maar dat hielp niet. Nu heb ik geen last meer van het opspelen van de brander, maar mijn HD-lampje blijft nu wel continu aan. Voor de zekerheid heb ik maar een backup gemaakt door alles up te loaden naar een ftp-pc op een paar kilometer afstand van mijn pc :) .

Hoe flash ik de firmware van mijn brander (Philips CDRW1200). Ik kan geen firmware vinden (staat zeker niet op de instal cd?). En hoe flash je zowiets?