Zie onderwerp, ik meen dat dit al eens eerder besproken is maar is hier een echte oplossing voor? Ik heb de nieuwste via drivers.
je kan proberen in het bios de agp rate op 2x te zetten ipv op 4x...
dat kan in sommige gevallen helpen bij schokken.
dat kan in sommige gevallen helpen bij schokken.
ok zal het eens proberen, thnx, bij mij is dat de optie agp 4x disabled, ik kan volgens mij niet zeggen 1x of 2x.
Ik heb het ff uitgeprobeerd voor je maar bij mij draait ie perfect stabiel onder 3dmark200.
Verwijderd
ik heb zelf een k7t pro2 (in princiepe zelfde layout alleen is mijn, euh southbridge de A versie die geen UDMA 100 ondersteunt)en ik heb geen problemen met 3D-mark, je moet echter wel de VIA-patch draaien.
-- athlon 900 TB @ 1020, 265MB en een GF2 pure
Dat is neem ik aan gewoon de driver van de via site?Op dinsdag 12 december 2000 20:42 schreef Caeculus het volgende:
ik heb zelf een k7t pro2 (in princiepe zelfde layout alleen is mijn, euh southbridge de A versie die geen UDMA 100 ondersteunt)en ik heb geen problemen met 3D-mark, je moet echter wel de VIA-patch draaien.
Kun je me ff een link geven, thnxOp dinsdag 12 december 2000 20:53 schreef Caeculus het volgende:
je moet de via 4in2 chipsetdriver hebben
edit:
Als het die 4.25(1) is die op de via site staat dan heb ik hem al.
Als het die 4.25(1) is die op de via site staat dan heb ik hem al.
Het problem met het schokken onder 3D Mark 2000 is opgelost.
Aangezien ik het niet eerder getest heb (eigenlijk stom) wist ik het niet eerder. Het probleem zit hem in de nieuwste via drivers, deze zorgen ervoor dat 3D Mark 2000 schokt, zonder deze drivers is er geen enkel probleem.
Nu kan dit natuurlijk zo zijn omdat ik gebruik maak van de nvidia driver versie 6.47. Dus nu is mijn vraag van degene die hier die via drivers gebruiken welke geforce/nvidia drivers gebruiken jullie?
Aangezien ik het niet eerder getest heb (eigenlijk stom) wist ik het niet eerder. Het probleem zit hem in de nieuwste via drivers, deze zorgen ervoor dat 3D Mark 2000 schokt, zonder deze drivers is er geen enkel probleem.
Nu kan dit natuurlijk zo zijn omdat ik gebruik maak van de nvidia driver versie 6.47. Dus nu is mijn vraag van degene die hier die via drivers gebruiken welke geforce/nvidia drivers gebruiken jullie?
Verwijderd
ik gebruik geen NVIDIA drivers, ik vond de prestaties niet veel beter als van de drivers van mijn videokaart
vraagje?? dat schokken is dat ongeveer elke seconde ???
Wat bij mij gebeurt het ook en volgens mij komt het inderdaad door die nieuwe VIA drivers.
Wat bij mij gebeurt het ook en volgens mij komt het inderdaad door die nieuwe VIA drivers.
Dat schokken deed hij inderdaad elke seconde met via drivers onder windows 2000.
Het ging zo:
zonder via, intern 128 MB: geen schokken onder 3d mark alleen snelheid niet echt naar behoren.
met via, intern 128 MB: schokken elke seconde en niet een keer 3d mark afgemaakt.
met via, intern 256 MB: score in 3d mark hoger dan 5600 punten met een geforce ddr (zie signature). Dus dat probleem is voor mij eigenlijk uit de wereld.
Het ging zo:
zonder via, intern 128 MB: geen schokken onder 3d mark alleen snelheid niet echt naar behoren.
met via, intern 128 MB: schokken elke seconde en niet een keer 3d mark afgemaakt.
met via, intern 256 MB: score in 3d mark hoger dan 5600 punten met een geforce ddr (zie signature). Dus dat probleem is voor mij eigenlijk uit de wereld.
Shit, ik draai dus ME en heb het ook, maar me geluid blijft ook hangen. Hmm reinstall draaien dus vanavond en oude drivers erop.
Altijd de nieuwste drivers draaien is ook niet de oplossing dus. ???
Ik vind Windows ME zwaar slecht dus werk alleen met 2000 en heb hier dus ook geen ervaringen mee met nieuwe drivers etc.Op woensdag 13 december 2000 14:09 schreef tspawn het volgende:
Shit, ik draai dus ME en heb het ook, maar me geluid blijft ook hangen. Hmm reinstall draaien dus vanavond en oude drivers erop.
Zelf zou ik gaan voor: Windows 2000 + DirectX8 + nvidia v 7.17 (of misschien nog nieuwer) + via 4.26 (<- nieuwe)
suc7
Euh ff een domme vraag tussendoor, wat zijn die via drivers eigenlijk? Een speciale windows driver of een driver die iets op het moederbord veranderd(soort mini bios flash dus)?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Werk op me werk ook met Win 2000 (eigenlijk Whistler) maar ik wil wel over op Win2000 maar da gaat niet omdat ik een ATI Rage Furry MAXX heb (waar ik zeer tevreden mee ben).
Dus binnenkort maar effe shoppen voor een Geforce 2 ULTRA
Dus binnenkort maar effe shoppen voor een Geforce 2 ULTRA
Heeft iemand hier ook last van schokken (ong. elke seconde) bij het afspelen van video's (windows media player)?
Mijn geluidskaart is ook geregeld "weg" de laatste tijd (sinds ik mijn BX+celeron heb vervangen door een K7T pro2+Duron).
Als met al ben ik toch maar matig positief over de KT133 chipset... mijn computer wil ook lang niet altijd normaal uit...
Mijn geluidskaart is ook geregeld "weg" de laatste tijd (sinds ik mijn BX+celeron heb vervangen door een K7T pro2+Duron).
Als met al ben ik toch maar matig positief over de KT133 chipset... mijn computer wil ook lang niet altijd normaal uit...
Soms? Heb je een idee wat het veroorzaakt? Heb je bijv. bepaalde software draaien als het "schokt", die niet draait op het moment dat je het probleem niet hebt?
Ja, Zie bovenstaand topic die via 4 in 1 4.25a drivers, en na een DIVX schokt het gluid ook
maar daar ga ik vanavond wat aan doen
Pagina: 1