Toon posts:

vqadmin open .qmailadmin-limits failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor het volgende probleem:

als ik in vqadmin een domein probeer aan te maken krijg ik de volgende error:

Created Domain
Create Domain: open .qmailadmin-limits failed

Door deze error wordt wel de domain dir aangemaakt in vpopmail/domains, maar niet de postmaster.
Hierdoor kan ik verder geen mailboxen aanmaken.

Iemand een idee, oplossing of sugestie?

alvast bedankt

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
uhm kijk eens of dat ebstand wel bestaat? of die de juiste permissies heeft? of de vquser wel permissie heeft om nieuwe bestanden te maken in de vqdir? dat lijken mij dingen die je als eerste nagaat ;)

Verwijderd

Topicstarter
welk ebstand bedoel je?

ik weet wel dat ik in vqdir permissies heb, omdat hij dus wel de domain aanmaakt, alleen hij maakt niet de postmaster mailbox aan.

het enige wat hij in de dir zet van het nieuw aangemaakte domain is .qmail-default
in de vpopmail/domains dir staat alleen .dir-control

met de volgende inhoud:

9
0
3
0 0 0
61 61 61
0 2 2
0 0 0

Verwijderd

Topicstarter
zou het kunnen dat er in de cgi-bin dir ook nog ergens een .qmailadmin-limits bestand hoort te staan en zo ja weet iemand waar, of zou het kunnen dat door mijn gepruts nu de mail domein database is verpruts?

iemand nog ideeën wat ik hieraan kan doen om de fout op te lossen?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Gewoon ff dat admin progie opnieuw installeren geloof ik dat bij mij altijd hielp heb ik veel last van gehad :) ook andere fouten los je meestal daarmee op. (ik heb het dus over vqadmin)

Waaraan het precies ligt zouden we eigenlijk moeten weten :P ik kreeg het als m'n vqregister niet goed werkte.

Trouwens, dat bestand qmailadminlimits hoort in de domein directory te staan van vpopmail. Als het daar fout gaat kan die die idd niet openen. Installeer ff vqadmin opnieuw dus.

edit:
vqadmin werkt denk ik via vpopmail om gebruikers aan te maken, is van zelfde makers namelijk als vpopmail en vqregister...

Dus probeer eerst eens handmatig een domain op te zetten met vpopmail als herinstallatie niet helpt.

Dus meestal zoiets:
/home/vpopmail/bin/vadddomain DOMEINNAAM
ff postmaster passwd opgeven en het domein moet werken. Je kunt ook users aanmaken met vadduser enzo. als je niks opgeeft krijg je de help te zien.

edit100: frim leert vpopmail/qmail/vqadmin enz wel goed kennen nu he :P

[ Voor 83% gewijzigd door pierre-oord op 20-01-2004 21:52 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net vqadmin opnieuw geinstalleerd en nog steeds die error :'(

is er een manier om de domains die ik door het prutsen heb aangemaakt goed te verwijderen? ik weet namelijk niet hoe die werkt.
Let wel de domains gaven errors met aanmaken en zijn dus ook niet volledig, ik krijg namelijk geen users onder dit domain, de domain staat wel aangemaakt in domains, maar ik krijg er geen users onder.

ik ga het nu handmatig even proberen zoals pierre net gezegd heeft

iedereen weer bedankt

ik krijg dan de volgende error:

Please enter password for postmaster:
enter password again:
qmail-newu: fatal: bad format in users/assign
Error: Domain does not exist

heb op google het volgende gevonden:

> qmail-newu says "fatal: bad format in users/assign"
> when users/assign has a single line reading
> "=tech:daniel:1000:100:/home/daniel:-:tech:"

The file`s last line needs to contain a dot (".") and
only a dot. That`s in the man page for qmail-users(5) ...

ga eens even proberen of dit dan misschien werkt
Edit1::
helaas dit werkt dus ook niet :'(

Please enter password for postmaster:
enter password again:
qmail-newu: fatal: bad format in users/assign
Error: Domain does not exist

iemand een idee hoe ik users/assign kan repareren zodat deze het weer goed doet?

Edit2:
hmmm ik ben weer een stukje verder, volgens mij komt het doordat er een bestand mist in de dir /qmail/users/ namelijk het bestand cdb terwijl cdb.tmp er nog wel staat, iemand een idee hoe ik dat cdb bestand opnieuw aan kan maken?

Edit3:
heb ondertussen de cdb file opnieuw aangemaakt

echter nog steeds die error waar alles mee begonnen is..
namelijk:

Create Domain: open .qmailadmin-limits failed

iemand nog suggesties....

<font color=blue>Modbreak: Het is niet de bedoeling elke keer je topic ophoog te kicken binnen 24 uur, gebruik daarop het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knope in het vervolg</font>

heb al naar dat .qmailadmin-limits gekeken, deze bleek goed te zijn, de error blijkt voort te komen uit een probleem met cdb en glibc, de cdb die er nu opstaat heeft ook last van erno.h errors.

Dus het ziet ernaaruit dat ik cdb opnieuw moet installeren maar toch bedankt. het probleem ligt dus buiten qmail en buiben vqadmin.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 11:21 . Reden: 3 kicks verwijderd. ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Foutmelding:
open .qmailadmin-limits failed
Welk bestand zou hij bedoelen denk je? (Hint: het staat ook in de topictitel)

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen dus gekeken naar dat .qmailadmin-limits bestand, dit staat dus gewoon in de domains dir van vpopmail ook zijn de rechten goed...

is er nog een andere locatie waar dit bestand zou moeten staan?

cmd opnieuw geinstalleerd ondertussen, hij geeft nu ook daar de errno.h error niet meer, wat kan het verder nog zijn...

• pierre-oord
het ligt niet aan je . (let op dat je een . hebt) bestand waarschijnlijk. Kun je nu wel een domein aanmaken? En verwijder anders een alles en start opnieuw. De guide van qmailrocks.org is best een goeie.

Verwijder ook eens je domein directory, als die fout is aangemaakt kan het natuurlijk ook misgaan. probeer het eerst eens te verwijderen met vdeldomain ofzo (check ff die bestanden in de bin directory)

Welke linux versie draai je eigenlijk :? Als je praat over errno denk ik aan redhat?

Verwijderd

Topicstarter
ik draai op dit moment redhat 7.2
echter ik ben redhat aan het updaten en daardoor heb ik inderdaad ook gcc enzo geupdate.

ondertussen draait qmail goed, ik draai inderdaad de qmailrocks.org versie
ook draait .vqadmin goed.

alleen er is nog steeds iets geks aan de hand en dat is het volgende:

in qmail/users staat het bestand assign
Het vreemde is dat als ik daar de rechten van het bestand verander in root:qmail dat deze vanzelf weer word verandert. Wat ook gek is is dat nadat hij verandert is het bestand leeg is... terwijl deze juist de info van de virtueele domeinen behoort te bevatten, ook is dan de . inderdaad weg.

hoe komt het dat om een of andere reden dat assign bestand steeds word leeg gegooid en wat kan ik hieraan doen... dit veroorzaakt dus ook de .qmailadmin-limits error.

ik kan met behulp van vadddomain en door het assign bestand handmatig te editten, die error wel onderdrukken, maar ik wil graag een blijvende oplossing nu denkt vqadmin steeds dat ik geen domeinen heb :/

Iemand een idee?

• pierre-oord
Ik denk dat je daar niet aan moet komen. De meeste dingen moeten de vpopmail user en vchkpw groep rechten hebben. Verwijder heel vpopmail eens en installeer het opnieuw. Ik denk dat je probleem dan wel is opgelost. Doe precies wat de guide beschrijft, ook bestanden juiste permissies geven etc.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat al een aantal keren gedaan ondertussen, vqadmin verwijderen en opnieuw installeren volgens de handleiding van qmailrocks.org, maar het lijkt dat dit meer een qmail probleem is, dit omdat assign natuurlijk gebruikt wordt door qmail en vqadmin slecht die bestanden aanroept.

uiteindelijk roept vqamin de scripts van qmail aan die in de bin van qmail staan.
het bestand assign waar het hierom gaat staat uiteindelijk ook in qmail/users/assign

dus het is een hele vreemde situatie, maar voorlopig draait het zo, alleen werkt dus de list functie van vqadmin niet omdat hij dat assign bestand leeg gooit helaas.

toch bedankt weer voor je reactie

• pierre-oord
Ik zei vpopmail opnieuw installeren... geef anders ff SSH acces los ik het zo op, zo helpen soms mensen ook mij (weten wel wie ik bedoel ;) ) dus add me maar op MSN / ICQ ofzo

Overigens heb ik geen ervaring met Red Hat, alleen Debian. Dus ik al me wel ff moeten verdiepen in eventuele redhat patches, maar die vind ik wel op qmailrocks.org

En ik gebruik m'n eigen patch setje...

Pagina: 1