Toon posts:

sweex adsl router type a

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ik heb internet tot stand gebracht op 2 pc's maar netwerken met elkaar kunnen we nog niet want ik zie die andere pc niet en die andere mij niet. ;(
kunnen jullie er misschien antwoord op geven?
komt nog bij dat de handleiding die sweex erbij doet in het engels is en das ook niet prettig dus als er ergens nog nerderlandse versie's te krijgen zijn heel graag.
ik heb die handleiding van sweex wel gezien op sweex.nl maar das nog lang niet alles wat dit kastje te bieden heeft volgens mij dus laat maar weten.

Bedankt alvast.

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Geef ff aan wat je hebt: OS-en, IP's, werkgroepen, enz.

- De NT FAQ al bekeken?
- Werkgroepen van beide PC's hetzelfde?
- IP's in zelfde range? (lijkt me wel als ze allebei kunnen internetten)
- Kunnen ze elkaar pingen?
- Deel eens een directory op beide PC's, dan moet je in netwerk die dingen kunnen benaderen.

Hiermee kunnen we dus niet zoveel... :/

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Verwijderd

Sorry dat ik hem sluit, maar je zit echt helemaal verkeerd.

Het probleem is dat jij het zoekt bij je router. Deze heeft er echter helemaal niets mee te maken. Het enige wat deze doet is jouw computers fysiek met elkaar verbinden. (En daarnaast ook nog internet deelt naar die twee hosts, maar dat doet er niet toe.)

Je moet dus bezig op de PC's zelf. Hiervoor zijn echt tig handleidingen geschreven en zit je met wat je ons aan informatie geeft en met wat je aan het proberen bent helemaal fout; je zoekt het in de verkeerde hoek.

Lees dit eens door over hoe je dingen kunt sharen tussen twee computers, daar wordt het goed uitgelegd:
reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
[google=home networking guide]

En als het nog steeds niet lukt met die dingen kun je natuurlijk een nieuw topic openen, waarbij je al in je achterhoofd houdt dat het in de PC's zelf zit. Geef daar dan dus ook informatie over, niet over je router ;) Hierin staat precies wat we van je verwachten en willen weten: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642065//#2

Succes :Y)

Dit topic is gesloten.