Toon posts:

[premiere] Video filters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe je leuke effecten aan je filmpjes kunt geven. Bijvoorbeeld de film Amelie. Die is helemaal 'geel' achtig. En zo heb je nog veel meer verschillende effecten. Wordt dit gedaan tijdens het filmen met filters over de lens of wordt zoiets achteraf bij de beeldbewerking gedaan met bepaalde filters? En waar zijn zulke filters te vinden?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Gebruik hiervoor je effects window (als je die niet standaard aan hebt staan even aanzetten) Bij video effects is dan aardig wat om uit te kiezen :)

Voortaan wel even in de handleiding kijken he ;)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik de handleiding al gelezen en heb ik al vaker met het effect menuutje zitten spelen maar ik krijg toch echt niet de effecten die ik wel zou willen... Ik vroeg me af of er niet gewoon van die filtertjes voor zijn.

Verwijderd

Gewoon een geelfiltertje voor je lens zetten is het makkelijkst.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Misschien met Adobe After Effects...

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik zou het achteraf doen, niet met filters voor je lens. Als het dan meer?minder/sterker/zwakker/anders moet, kan dat tenminste nog. Alles wat je wegfiltert krijg je nooit meer terug! Met premiere (of zelfs virtualdub geloof ik) kan zoiets heel makkelijk. Succes!

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1