Toon posts:

[SAV]Deinstallatie van Symantec AntiVirus Client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoTters,

Ik heb een thuisnetwerk met voorheen op m'n eigen pc Symantec Antivirus Server draaien. Na een herinstallatie van mijn pc heb ik er geen Symantec Antivirus Server meer opgezet. Wel heb ik onder de herinstallatie (van Windows XP Pro op mijn eigen pc) op één van de clients geprobeert Symantec AntiVirus Client te deinstalleren. Dit lukte niet doordat hij vroeg naar het wachtwoord dat was ingesteld op de AntiVirus Server. Nu heb ik geprobeert deze handmatig te verwijderen door de map te verwijderen waar SAV in staat. Windows wilt dan niet alle bestanden weggooien omdat er een paar gebruikt worden. Nu heb ik dus in het register veel (lees: niet alles) weggegooit wat te maken had met SAV. Echter na een reboot kan ik nog niet alle bestanden weggooien. (En de geladen bestanden staan niet in taakbeheer - processen) Bij het booten van de PC krijg ik nu steeds (in windows) de installer van SAV.

Mijn vraag aan jullie is hoe ik SAV van die PC afkrijg zonder hem opnieuw te hoeven installeren (Windows)?

Spec's:

Eigen Pc:
Athlon XP 2500+, 768Mb Pc333, 80Gb WD, voor de herinstallatie Windows 2000 na de herinstallatie Windows XP Pro

Client Pc:
Athlon XP 1700+, 512Mb Pc266, 40Gb Maxtor en Windows XP Pro

ps. Ik weet dat ik stom ben geweest om het zomaar te verwijderen want nu ben ik vast verder van huis dan als ik dat niet gedaan zou hebben. 8)7

Groeten Francis

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je geprobeerd de bestanden te verwijderen in de veilige modus?

Doe na verwijderen ook nog even een register cleanup met bv Jv16 Powertools.

Verwijderd

Algemene wachtwoord is meestal: symantec.
Hiermee kon ik de client bij mij deinstalleren, terwijl ik voor de server een ander wachtwoord had gezet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:52:
Algemene wachtwoord is meestal: symantec.
Hiermee kon ik de client bij mij deinstalleren, terwijl ik voor de server een ander wachtwoord had gezet.
Het is afhankelijk van welke versie precies, als ik het goed had is het bij versie 7.6 en lager gewoon de standaard (symantec) als de server niet meer gevonden kan worden, bij 8.0 en hoger onthoud de client wel degelijk het wachtwoord. Kwestie van proberen, en anders kan je altijd nog terecht op de support site van Symantec (www.symantec.com)

Verwijderd

Topicstarter
Het wachtwoord: symantec werkt dus niet. Ik heb btw versie 8.0. Ik heb inmiddels de files verwijderd in veilige modus. Echter wist ik niet dat in veilige modus je virus scanner NIET geladen word :Y) (net als veel andere dingen). Maar had altijd in m'n hoofd zitten dat deze gewoon actief bleef in veiligemodus. Weer wat geleerd B). Heb even regcleaner gedraait en het probleem lijkt te zijn verholpen _/-\o_

Thanks Folks!