Toon posts:

Probleem met mobo/proc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige week een nieuw moederbord gekocht (Asus A7V600), een nieuwe processor (AMD Athlon xp 2600+), en nieuw geheugen (Infineon 512 Mb DDR/400 PC-3200).
Maar nu wil hij niet opstarten, hij geeft zelfs geen piepjes van foutmeldingen of iets dergelijks (moederbord is al geruild voor nieuw). nu heb ik het angstigge vermoeden dat het aan de processor ligt, kan ik dat op de 1 of andere manier testen?

Alvast bedankt.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56
Door 'n andere processor er in te doen B)

Of door alle andere apparatuur te verwisselen, en zo te elimineren wat het zou kunnen zijn :) (Geheugen, videokaart enz. )

[ Voor 69% gewijzigd door De_Bastaard op 20-01-2004 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nadeel is dat ik geen andere processor of geheugen heb. Het enige wat ik dan nog zou kunnen doen is opsturen om na te laten kijken. Ook heb ik al een andere videokaart erin gehad heeft ook niet geholpen. Ik ben nu dus een beetje ten einde raad.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 21:38 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je laat info weg. Welke PSU? Heb je troubleshooter doorgelezen etc etc.

Tevens, als je de CPU verdenkt, is het handig om naar de core te kijken.

edit:
Bastaard: Hij piept niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 20-01-2004 21:48 ]

{signature}

• De_Bastaard
Ken je ook niemand anders met 'n AMD / DDR Geheugen? Dat zou de zaak wat makkelijker maken ;)

Normaal betekend piepen iets met het geheugen/mobo/videokaart/cpu. Nja, mobo heb je al vervangen dus die kan het niet zijn.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
De PSU is een ATX van 300w. Ook ken ik niemand die zo nog een reserve(test) AMD/DDR heeft liggen. Hoe kan ik aan de core zien of die kapot is/niet goed/wel goed?

• De_Bastaard
Als er 'n hoekje af is gebroken of als er 'n scheur o.i.d. doorheen gaat...

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Aangezien ik lees dat er helemaal niks gaat draaien of piepen, is het misschien verstandig om alle aansluitingen nog even na te lopen en dan in het bijzonder je Power Switch draadje, zit deze niet verkeerd om?

Gaat er wel een lampje op je moederbord branden?

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Het lampje op het mobo gaat aan. Als ik de power switch indruk spinnen de fan's 1 keer rond en dan lijkt het wel of de stroom op is, want dan stopt alles weer met draaien en brand alleen het lampje op het mobo.

• De_Bastaard
Dan is waarschijnlijk je cpu gaar, als je echt niemand kent ... dan haal je cpu eruit en laat m checken bij 'n computerwinkel die 'n Technische Dienst heeft ;)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:41:
Het lampje op het mobo gaat aan. Als ik de power switch indruk spinnen de fan's 1 keer rond en dan lijkt het wel of de stroom op is, want dan stopt alles weer met draaien en brand alleen het lampje op het mobo.
Kijk voor de lol eens of je je cpufan ook op de aansluiting CPU_FAN hebt aangesloten.

Het is me een keer gebeurt dat ik de cpufan op een andere powerconnector had aangesloten en dat daardoor de pc niet wou booten met precies de verschijnsels die jij geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door max op 21-01-2004 21:17 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
net voor de zekerheid even gekeken, en ja hij zit op de juiste plaats (CPU-Fan) dus daar zou het niet aan mogen liggen. Ik heb er ook een kabel bij gekregen om de fan direct op de voeding aan te sluiten maar dan spint hij helemaal niet als ik de power swith indruk.

Verwijderd

negen van de 10 keer is het je switch stekkertjes.
rechtsonder op het moederbord komen deze draadjes bijeen.
Loop deze even goed na, want vaak komt de beschrijving in het moederbordboekje niet overeen met die van de behuizing..

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:16:
negen van de 10 keer is het je switch stekkertjes.
rechtsonder op het moederbord komen deze draadjes bijeen.
Loop deze even goed na, want vaak komt de beschrijving in het moederbordboekje niet overeen met die van de behuizing..
Lijkt me niet, hij gaat aan .... als er een vals contactje zou zijn, dan zou ie blijven resetten o.i.d :? Mja je kan het natuurlijk altijd nakijken eh ;)

Verwijderd

al bij 2 andere topics gezegt, misschien maakt je moederbord ergens aan de onderkant kortsluiting met je kast, zelf ook gehad en toen ook moederbord en processor vervangen en afgevraagd wat er nou mis was, maar bleek een schroef te zijn waar mijn oude moederbord op vast geschroefd kon worden die ergens tegen mijn nieuwe moederbord aan zat

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter wat het is vandaag naar mycom geweest daar de proc laten testen en die is dus de schuldige. Gaat nu terug naar de leverancier.
Pagina: 1