Toon posts:

[sme] xs4all adsl werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu een routertje werkend te krijgen met sme server 6.0.
Dit met adsl basic van xs4all. Omdat mijn sitecom routertje een beetje vaak crasht en voornamelijk om veel connecties te kunnen maken. (en wat is er nou leuker als een leuk dedicated servertje :P)
Ik had het eerst met debian geprobeerd maar kwam er niet volledig uit en ging het maar eens proberen met een iets simpelere variant sme server.
Sme server ondersteunt zelf geen pptp. Dus ik installeer adsl4linux. Beetje kijken en het draait goed op de server. Maar aangezien ik niet zoveel linux ervaring heb krijg ik het niet gedeeld. Het grootste probleem is dat ik echt daadwerkelijk nergens op internet iets kan vinden over delen via sme. Iemand ervaring met sme server en adsl die mij kan vertellen hoe het kan?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
www.minddigger.com bevat er erg veel informatie over.

met name t forum dus.

http://forum.minddigger.com/phpBB/index.php?viewcat=3

Dit werkt zeker:

http://www.minddigger.com/handleidingen/mxstreamlinux.php

Heb ik namelijk zelf nu draaien (en geschreven :X )

Nog een topic:

http://forum.minddigger.c...c.php?topic=1782&forum=13

[ Voor 93% gewijzigd door itsme op 20-01-2004 20:40 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb die hele site platgezocht maar kan het niet vinden. Ook de site van sme heeft een howto maar die is dusdanig veroudert dat ik er niet wijs uit werd. Vooral toen ik een template moest kopieren wat alleen in blanco vorm aanwezig was.

Enigste oplossingen die ik zag waren het modem tweaken. Maar dan is het toch geen router meer die pc. Dan hou je alle connecties nog steeds. En met emule :P.

Wat is nu het nut om een server dienend als router achter router te draaien. Het is toch beter als gewoon die server(sme) draait als internetverbindingmaker. Die kan meer connecties aan als dat modempje. Die gaat bij 255 connecties erg vastlopen.
En dit is toch nog steeds zo met sip spoof aangezien hierbij nog steeds de verbinding door dat apparaat word onderhouden.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 20:47 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik mis een aantal dingen:
Ten eerste: Wat gaat er nou precies fout ? Want de ipchains regels om je internet te delen staan gewoon in de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 28/09/2003 , verder zie ik nergens staan wat voor modem je hebt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcatel speedtouch home. Zo een die je kan tweaken naar pro (had ik vroeger). En er gaat niks mis, adsl doet het maar ik zou niet weten hoe ik met sme mijn adsl verbinding moet delen. En ik vind het ook niet in de faq.

Ach ik geloof dat ik inelkgeval een goede duidelijk howto heb gevonden voor het delen onder debian. Aangezien ik eigenlijk toch al debian had is dat mischien toch handiger. Ik krijg opeens namelijk zwaar de indruk dat router distributies zoals sme server echt veel moeilijker zijn als onder debian.

Voor degene die dit topic nog lezen:
http://www.linux-scripts.nl/howto/index.php?titel=7

Dit volgen is naar mijn inzien een stuk makkelijker als proberen sme server werkend te krijgen.
Ah dit is echt veel beter, iptables is echt veel makkelijker als proberen sme werkend te krijgen. Daar zit echt geen logica in voor adsl.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 21:17 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
En als je nou eerst een de guide om mijn site leest? Heb ik die dan Hélémáál voor niets geschreven? Staat alles in met gebruik van iptables (meteen je firewall, mooie standaard config), kernel compileren, debian, bandbreedte limiteren, alles wat een normale gebruiker wil. En later zelf aanvullen :)

edit:
je moet mijn deel alleen ff aanvullen met iets voor je adsl als je je modem niet kan tweaken oid zodat die rechtstreeks ip spoofed, maar daar moet je wel uit kunnen komen. Is je linux eenmaal op internet, dan werkt je interne netwerk daarna ook wel.

[ Voor 39% gewijzigd door pierre-oord op 20-01-2004 21:59 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 04:09
Als je dit topic doorleest kom je er wel uit.
http://forum.minddigger.c...ic.php?topic=4403&forum=8
Zo is het mij ook gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mijn verslaving is weer opgedoken. Ik moest gewoon debian gebruiken. SME is gewoon te simpel (weinig functies in algemen) en ik vermoede dat het daarom ook wel makkelijk was. Ik dacht dat het zo 1 2 3 was. Maar ik vind al bij al zo te zien debian toch een stuk eenvoudiger. En al die lettertjes bij het kernel compilen :P dat kan sme niet :D

En pierre oord hartstikke bedankt voor die link :D
Die zou echt in de faq moeten die site. Die in de faq staan zijn zo onduidelijk. (in vergelijking met)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 22:48 ]

Pagina: 1