Toon posts:

ASUS R9600XT vs Flightsimulator2004

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met MS Flightsimulator 2004.
Ik heb een ASUS R9600XT in een mb ASUS P3C-D (dual PIII 533MHz) met 256Mb ram. 3DMark geeft redelijke score, maar FS stelt heel lage default waarden in (lage grafische kwaliteit). Verhogen van settings resulteert in te lage framerate zodat spel niet meer leuk te spelen is. Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervoor kan zijn?

PS. Het geheel zit in een HP Kayak xm600 systeem en heeft een HP bios. Hierin is weinig in te stellen. Balen! |:(

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 15:49
Ik denk dat je een beetje te weinig cpu kracht hebt (ook al is het een dual) tevens zou meer ram ook geen kwaad kunnen tegenwoordig en al helemaal niet voor msfs2k4.

Tevens met welke 3dmark heb je getest? 2k of 2k3? aangezien 2k3 meer een gpu bench is en die opzich niet echt slecht te noemen is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Juist spellen als FS hangen erg aan CPU power, en dat ontbreekt voor een belangrijk deel bij jouw pc :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 17:07
Minimale specs zijn 450 MHz. Daar zit je maar net boven met je 533 en aangezien FS2004 geen gebruik maakt van je 2e cpu houdt het daar een beetje mee op. Met andere woorden: je processor houdt je videokaart tegen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Beetje overkill ook he, een 9600XT in een PIII 533 :{

Ik heb net zo'n Asus kaart en heb de TB 1GHz CPU vervangen door een Thoroughbred 2000+, en dat merk je zelfs al.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 20 januari 2004 @ 22:21:
Beetje overkill ook he, een 9600XT in een PIII 533 :{

Ik heb net zo'n Asus kaart en heb de TB 1GHz CPU vervangen door een Thoroughbred 2000+, en dat merk je zelfs al.
Iedereen bedankt voor de reactie.
Natuurlijk is dit een beetje overkill, maar door een fout op de beurs prijslijst van Computerland kon ik hem kopen voor slechts 118 euro! :) Dat kon ik niet laten liggen.
Verder is FS2004 het belangrijkste spel voor mij en ik besefte niet dat het de cpu ook zwaar belaste. Ik zal rond moeten kijken voor een mobo/cpu/geheugen. Iemand suggesties?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah, dat is toch echt een kwestie van wat reviews lezen en bekijken wat je erana uit wilt geven etc. Kan je alleen zelf goed uitzoeken.

Voor de rest is het topic ook opgelost, kan dus wel dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.