[adsl modem] Portmappings

Pagina: 1
Acties:

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

Ik had voorheen een Alcatel speedtouch home, dus zonder router. Ik had deze gehacked naar de pro versie, en later naar de 510 versie. Het probleem was na enige tijd, dat hij portmappings niet goed onthoud, en ik aardig wat x niet op internet kon komen, op het gehele netwerk niet..

Het moment dat die kuren begonnen was denk ik rond het moment dat ik een 2e switch in het netwerk had geplaatst. Eerst verliep het internet vanaf de modem (en de switch daarmeteen naast) altijd direct naar de 4 pc's, nu word op 1 van die 4 plekken het internet dus weer in 2-en gesplitst, door die nieuwe switch.

Maar goed: We moesten er dus van op aan kunnen dat we internet hadden, dus dit modem eruit en de Alcatel 510 nieuw erin (t.w.v. 79 euro op kpn.nl).

Deze heb ik sinds gistermiddag, en ik had geen internet uitval oid.. totdat....

Ik 10 minuten geleden opeens even bij msn werd afgemeld.. Merkte verder niets..

En toen hoorde ik opeens dat mijn server ook down was, voor de buitenwereld, ik naar http://10.0.0.138 en ja hoor.. alle portmappings waren weg :'(

Even wat info over de modem: Ik heb direct de officieele versie 4.2.3.0.0 erop gezet.

Ik heb de volgende portmappings staan:
code:
1
2
21, 22, 80, 81 >> tcp
27015 >> udp (counterstrike)

Er is maar 1 manier om te zorgen dat ik die 27015 udp er in kan krijgen, en dat is:
Na ik de modem opnieuw geconfigureerd heb (via kpn-cd) meteen als eerste deze invullen..
Als ik me daar niet aan houd kan ik dit invullen:
code:
1
2
3
4
type = udp
ip binnen = 10.0.0.151
ip buiten = 0.0.0.0  (kan dus niet mijn echte ip invullen)
en de porten

Of
code:
1
2
3
4
type = tcp (udp wil niet als ik externe ip heb ingevuld)
ip binnen = 10.0.0.151
ip buiten = 213.84.94.196
en de porten

Als ik het externe ip op 0.0.0.0 laat dan werkt de server nog niet...

Wie kan mij tips verschaffen :?

Baal hier namelijk nogal van, denk ik van: Yes ben er eindelijk van af.. niet dus... :(

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Wat ik nu net ook nog ens zie: de uptime is ook erg laag, de modem is ook opnieuw begonnen met tellen (staat op minder dan een uur, draait sinds gister :| )

Moet ik soms bij IP addresses e.e.a. invullen? Lijkt mij sterk maar goed..

Verder staat DHCP aan, maar dat moet gewoon kunnen lijkt mij..

[ Voor 33% gewijzigd door wdekreij op 20-01-2004 20:47 ]