[Powershot A60] Batterijhouder defect?

Pagina: 1
Acties:

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Mijn Canon Powershot A60 gaat niet meer aan. Meerdere (eerder werkende)batterijen geprobeerd, geen resultaat. Wat opviel bij het wisselen van de AA penlites is dat de enkele negatieve batterij op de 2e rij 1 of 2 mm verder in de camera zakt dan de andere - batterij, en zo dus misschien geen contact maakt. Kan iemand met een A60,70 of 80 even kijken of dit normaal is, of misschien het probleem kan zijn. De contactpuntjes zijn iig allen schoon.

Verwijderd

Bij mij zitten de beide minkanten van de batterijen op gelijke hoogte (A70)

• Midnightimpact
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:34:
Bij mij zitten de beide minkanten van de batterijen op gelijke hoogte (A70)
hmm dus toch, zal ik met een wattenstaafje of iets dergelijks wat geen sporen/beschadigingen nalaat het metalen wipje (waar de batterij op leunt) iets omhoog te proberen wippen? Of zal Canon dan zien dat ik eraan heb lopen kloten en geen garantie meer verstrekken?

Verwijderd

Even met een schroevendraaier voorzichtig terug omhoog buigen. Hij maakt nu maar aan een kant contact, dus als je het pinnetje onderin wat terug omhoog buigt maakt ie weer aan twee kanten contact! (wel op eigen risico)

edit: damn wat ben ik traag!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 20:41 ]

• Midnightimpact
met een kleinschroeven draaiertje met een plakbandje er omheen heb ik hem omhoog gewipt tot de batterijen nu weer op gelijke hoogte zitten. Geen resultaat :(

Zou het het aan/uit knopje kunnen zijn? , ik las in de a60/70 Faq dat hier wat meer probleempjes mee waren.

[ Voor 28% gewijzigd door Midnightimpact op 20-01-2004 20:49 ]