Toon posts:

[HTML] Preloading table-background?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mbv layers een pulldown-menu gemaakt, waarbij de juiste layers met javascript steeds visible worden gemaakt. Dat pulldown-menu is een tabel met een mooi schaduw-plaatje (als background van de table wel te verstaan), en daar zit mijn probleem:

Elke keer als een layer (tabel) getoond wordt, moet die image opnieuw worden ingeladen, waardoor je even niks ziet en daarna de schaduw er inspringt - heel irritant. Dit is trouwens alleen bij explorer (win), in andere gevallen lijkt hij het prima te doen.

Mijn vraag dus: waarom cache't deze image niet? Als ik er een normaal plaatje van maak doet hij dat wel, maar dan kan-ie weer niet achter de tekst langslopen. Hoe los ik dit op?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Hier wordt een truckje besproken waarmee je zonder flickering en met behulp van background-position kunt mouse-over effecten kunt preloaden.

HTML en JS horen niet in /14 trouwens

|_____vakje______|

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
HTML hoort niet thuis in P&W, maar in W&G, zoals je in de forumdescription kan lezen

P&W -> W&G

https://fgheysels.github.io/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

crisp

Devver

Pixelated

Dat is idd een IE-bug - ik heb trouwens ook slechte ervaringen met IE en dynamisch wijzigen van background-position; ook dan speelt dit probleem op.
Volgens mij is de enige oplossing gebruik maken van een img

Intentionally left blank