Line-in op SoundStorm van A7N8X neemt te hard op

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 20:49
Hoi, ik heb een Asus A7N8X Deluxe R2.0. Daarop zit onboard de SoundStormchip.
Nu wilde ik vanaf mijn (analoge) camera capturen. Ik heb dus de SVHS output van mijn camera aangesloten op de SVHS-poort van mijn Cinergy, en de audio heb ik aangesloten op de line-in van de SoundStorm.
Als ik dan de camera op afspelen zetten, kwam het geluid goed uit de speakers. Ook toen ik daarna ging opnemen, klonk het geluid, dat uit de speakers kwam tijdens het opnemen, goed.
Maar toen ik de opgenomen video afspeelde, klonk het geluid alsof het te hard was opgenomen. Het leek dus alsof de line-in te hard stond.
Ik heb toen, met een lagere line-in stand (gekozen met het control panel van de soundstorm), weer video opgenomen. Toen bleek dat de stand helemaal niet uitmaakte: hij nam gewoon altijd te hard op, waardoor dus het geluid vervormde.
Toen heb ik mijn Audigy weer geinstalleerd, en daarmee lukte het opnemen wel goed! (Daar deed het volume van de line-in er wel toe)
Het opnemen heb ik geprobeerd met zowel iuVCR als Fly 2000 TV, en met beide mislukte het dus met de SoundStorm en lukte het met de Audigy.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik gebruik de 4.09 drivers en Control Panel 4.08 van de soundstorm, maar het probleem deed zich ook voor met versie 3.66.
Volgens mij is het probleem dus het opneemvolume van de line-in. Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik weet dat het je vraag niet is, maar heeft je camera geen firewire?? alles in 1 keer opnemen, altijd goed geluid, ik heb hetzelfde mobo als jij en dat werkt perfect. Ik heb zelf nog nooit iets opgenomen met de line in, maar wel genoeg driver problemen met de Soundstorm. Dus wat zou kunnen: De drivers eraf halen, als dat niet lukt windows opnieuw installen, maar daar heb je waarschijnlijk geen zin in. Daarna opnieuw de drivers installen. Dus eerst alle drivers eraf halen!!

Zit er geen volumeknop op de camera?? Anders moet je die lager zetten, maar misschien zeg ik nou wat doms.

Verder kan ik je niet helpen, suc6

• PipelineNoise
Hann1BaL schreef op 20 januari 2004 @ 20:10:
ik weet dat het je vraag niet is, maar heeft je camera geen firewire?? alles in 1 keer opnemen, altijd goed geluid, ik heb hetzelfde mobo als jij en dat werkt perfect. Ik heb zelf nog nooit iets opgenomen met de line in, maar wel genoeg driver problemen met de Soundstorm. Dus wat zou kunnen: De drivers eraf halen, als dat niet lukt windows opnieuw installen, maar daar heb je waarschijnlijk geen zin in. Daarna opnieuw de drivers installen. Dus eerst alle drivers eraf halen!!

Zit er geen volumeknop op de camera?? Anders moet je die lager zetten, maar misschien zeg ik nou wat doms.

Verder kan ik je niet helpen, suc6
Er zit wel een firewire aansluiting op, maar die krijg ik niet aan de praat. Dus daarom doe ik het zo. Ik kan natuurlijk nog eens proberen het aan de praat te krijgen, maar ik denk niet dat het lukt.
Het opnieuw installeren van Windows, daar heb ik neit zo'n zin in. Ik kan nog weleens proberen alle nForce drivers helemaal eraf te halen. Heb je daar een tooltje voor? (deinstalleren dmv het configuratiescherm --> software heb ik al eens gedaan) Maar owieso: ook al lukt het met de firewire, dan heb ik nog steeds graag dat de line-in het goed doet.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
er zit een groot verschil tussen line in en mic in, zit daar mischien je probleem ?

• PipelineNoise
Vierkant228 schreef op 20 januari 2004 @ 20:52:
er zit een groot verschil tussen line in en mic in, zit daar mischien je probleem ?
Nee, ik gebruik de line-in (de lichtblauwe connector). De roze (=microfoon) gebruik ik ook, voor een microfoon :+. De line-in is toch van (veel) betere kwaliteit?
Volgens mij ligt het ook neit daaraan, want als ik de camera op afspelen zet, dan komt direct geluid uit de speakers, wat wel goed van kwaliteit is. Maar zodra ik het opneem en het opgenomen geluid weer afspeel, gaat het mis.

Ik neem trouwens op op 48.000 kHz, 16 bit, stereo.

• PipelineNoise
Iemand nog een idee? Ik heb met Driver Cleaner 2.7 de nForce drivers echt er helemaal afgehaald en er weer opnieuw opgezet, maar nog steeds hetzelfde resultaat.
Pagina: 1