Toon posts:

Vigor 2200E, spontaan in TFTP mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden heb ik mijn Draytek Vigor 2200E Firmware geupgrade naar versie 2.3.8. Toen ik vanavond thuis kwam kon ik niet internetten. Op de router knipperde het "Act" en lampje ernaast langzaam.

Ik kon op geen enkele manier de web-interface benaderen, ook niet na een paar keer resetten. |:(
Nu blijkt dat de Vigor spontaan in Firmupgrade mode is gesprongen (de 2 knipperende lampjes). Ik heb met mijn analoge lijn de .rst van de draytek site gedownload en geflashed. Alles lijkt nu weer normaal te werken.

Iemand dit eerder meegemaakt ? Ik vraag mij nl. ernstig af of het niet aan versie 2.3.8 kan liggen. Mijn router draait nl. al sinds 2001 probleemloos en dit is de eerste keer dat ie vreemd doet. Misschien kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mijn Vigor 2200e draait versie 2.3.1; deze heeft vorige week vrijdag ook plotseling problemen gegeven. Wat er precies aan de hand was weet ik nog steeds niet; wel weet ik dat ik de gehele configuratie van het ding opnieuw heb moeten doen omdat hij alles kwijt was... Zou er een exploit voor deze routers zijn gevonden of is dit toeval?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Who knows ...... Ik vindt het in ieder geval heel vaag dat is zomaar spontaan in TFTP mode schakelt. Ik moet er wel bijzeggen dat ik van versie 2.3.6 de .all versie heb gebruikt om te upgraden, zodat alle instellingen overgenomen werden.

Ik heb zojuist noodgedwongen de .rst versie moeten gebruiken. Misschien wel beter om dat altijd te doen, om dit soort problemen te voorkomen. Je begint dan na een config wel steeds met een schone versie.

Ik heb eerder al mun open ports opnieuw moeten configgen na een .all update

Als tie nou terminaal exploit, ken ik misschien wel een 2900 aanschaffen :9