Toon posts:

[XP/2000] WinXP vervangen voor win 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb laatst windows xp geinstalleerd op mijn computer (compaq 550 mhz, werkgeheugen 64 mb) maar deze is nu erg traag geworden. Ik wil nu
weer windows 2000 er op zetten maar ik weet niet precies hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb al op verschillende site's gezocht naar een handleiding maar
er staat nergens beschreven hoe dit moet, wel hoe het andersom moet maar daar
heb ik helaas niets aan... ;(
Misschien dat iemand tips heeft hoe de ik de installatie moet aanpakken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

- Backup
- Format
- Re-Install

een normale downgrade is in ieder geval niet mogelijk :)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Ik denk dat je beter een clean install van Windows 2000 kunt doen, want 'downgraden' (in jouw geval eigenlijk 'upgraden' :)) lijkt me niet zo'n goed idee (veel rotzooi als het al mogelijk is).

edit:

Zie boven :) En vergeet inderdaad niet belangrijke documenten en emails, etc. te backuppen zodat je die weer in Windows XP kan terugzetten.

[ Voor 51% gewijzigd door Ruzor op 20-01-2004 20:03 ]

[This is what you get when you mess with us]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

als je trugwil naar 2000 kun je in principe net zo goed alle overbodige tierelantijnen die xp standaard in zich draagt uitschakelen dus kiezen voor best performance en zaken als system restore uit te schakelen, xp ziet er dan uit als 2000 en draait niet veel zwaarder op je systeem en je behoud enigszins betere support voor spellen.......meer geheugen is sowieso geen overbodige luxe.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 20 januari 2004 @ 20:01:
- Backup
- Format
- Re-Install

een normale downgrade is in ieder geval niet mogelijk :)
Ik een beetje een leek op computergebied, maarre... hoe moet ik mijn schijf formateren?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

of als je een klein beetje geld hebt, er 256 mb geheugen bijgooien en win xp erop laten staan. Het zal dan al een stuk beter draaien, zo goed dat je niet meer terug naar 2000 wil :)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:04:
[...]

Ik een beetje een leek op computergebied, maarre... hoe moet ik mijn schijf formateren?
Als je dat niet weet, kun je misschien beter een handig buurjongetje vragen... je kan het proberen maar de kans is groot dat het je niet lukt alle emails / of documenten etc. over te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op 20 januari 2004 @ 20:06:
of als je een klein beetje geld hebt, er 256 mb geheugen bijgooien en win xp erop laten staan. Het zal dan al een stuk beter draaien, zo goed dat je niet meer terug naar 2000 wil :)
Daar ben ik mee bezig, had dit weekend 256 mb (pc2700) erin geplaatst maar die pakte hij niet. Ik ben opzoek naar 256 mb pc100 dimm, die schijnt niet elke computer zaak te hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Skaah schreef op 20 januari 2004 @ 20:07:
[...]

Als je dat niet weet, kun je misschien beter een handig buurjongetje vragen... je kan het proberen maar de kans is groot dat het je niet lukt alle emails / of documenten etc. over te zetten.
Dat maakt niet uit, alle bestanden staan al op cd. Ik kan dus de hele schijf wissen.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:09:
[...]

Dat maakt niet uit, alle bestanden staan al op cd. Ik kan dus de hele schijf wissen.
Compaq Restore cd erin en dan windows 2000 installeren?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:04:
Zonder vervelend te zijn moet je je dan afvragen ofdat GoT (Gathering Of Tweakers) dan de juiste plek is voor jou :)

Als we kijken naar GoT's doelstellingen, zien we:
Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen
Als je een aantal basis begrippen zoals het formatteren van een PC nog niet onder de knie hebt - pas je denk ik niet volledig in bovenstaand plaatje. Dat is helemaal niet erg - voor elke soort interesse en kennis zijn er eigen fora - maar ik ben bang dat je in dit geval op GoT niet helemaal op de juiste plek bent :)

In ieder geval - ga even rustig rond zoeken - hoe je een PC moet formatteren is echt wel achter te komen, bedenk bovendien dat als je eenmaal je bestanden ge-back upped hebt, dat je eigenlijk maar heel weinig kapot kan doen aan je PC wat niet meer te herstellen is - oftewel - hobbyen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.