WD schijf word op 1 PC niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:59
Ik heb een nieuwe pc gebouwt en daar wilde ik mijn 80 gb wd schijf in doen maar hij word niet herkend door me nieuwe pc. Ik heb de schijf in 2 andere pc's geprobeerd en daar werkt ie prima. In geen enkele stand (master, slave ect) word ie herkend. De schijf draaid alleen zonder cdrw dvd speler ect

spec's:

amd 2600+ 333 mhz fsb(word als 2500+ herkend maar de snelheid klopt wel???)
2 x 256 mb pc 3200 crosair en ocz
epox 8RDA3G

Het moederbord heeft probleemloos 3 maand gedraaid in een iets andere config. Ik heb ook verschillende ide kabel geprobeerd en een andere harde schijf en dat werkt ook dus ben ik nu ten einde raad.

• 3p0x
Niemand die er een antwoord op weet?? Ik heb trouwens ook al meerdere malen mijn bios gereset zonder resultaat :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers

Kicken mag je in principe pas doen wanneer het topic zover naar beneden is gezakt dat het niet meer in de topiclist zichtbaar is. Op de meeste subfora is dat dus na 24 uur. Anders komt het nogal opdringerig over.

[ Voor 53% gewijzigd door BalusC op 21-01-2004 09:40 ]

• 3p0x
ik heb de faq en de search al gebruikt maar ik kan nix vinden, het tropic komt er niet meer in voor dus mag ik het nu tog wel kicken?

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 22:15

NBK

Weercam-Avatar

Heb je ook al een andere +/- 80GB schijf geprobeerd op dat moederbord?
Bois al geflashed?
Andere kabel?

Let er bij WD op dat ze daar niet alleen master en slave hebben maar ook master with slave. Als ie in z'n eentje aan een kabel zit moet je de master/slave jumper dus niet gebruiken...

offtopic:
en ja, kicken mag nu wel, heb hebt immers 24 uur gewacht :)

[ Voor 16% gewijzigd door NBK op 22-01-2004 15:37 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• 3p0x
NBK schreef op 22 januari 2004 @ 15:35:
Heb je ook al een andere +/- 80GB schijf geprobeerd op dat moederbord? Jup nix geen problemen
Bois al geflashed? Jah (nu ziet ie me proc wel als een 2600+ :P )
Andere kabel? Jah maar helpt ook niet

Let er bij WD op dat ze daar niet alleen master en slave hebben maar ook master with slave. Als ie in z'n eentje aan een kabel zit moet je de master/slave jumper dus niet gebruiken...

offtopic:
en ja, kicken mag nu wel, heb hebt immers 24 uur gewacht :)
Ik heb de verschillende jumpersettings geprobeerd maar alleen als ik hem op slave instel blijft de pc niet hangen bij "Detecting ide drives..."

dan word het dus een nieuwe schijf want ik zie geen andere opties meer ;(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bois al geflashed?
TS, heb je dat nou wel of niet geprobeerd? De laatste BIOS versie van je mobo lost namelijk vaak dit soort problemen op.

offtopic:
Een spellingcontrole kan geen kwaad ;)

• 3p0x
koraks schreef op 22 januari 2004 @ 16:30:
[...]

TS, heb je dat nou wel of niet geprobeerd? De laatste BIOS versie van je mobo lost namelijk vaak dit soort problemen op.

offtopic:
Een spellingcontrole kan geen kwaad ;)
Jah ik heb de nieuwste bios erop gezet maar ut helpt niet :'( (nederlands is niet mijn beste vak ;) )

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Heb je ook al zonder jumpers op die WD schijf geprobeerd op te starten? (uit het hoofd was dat de master instelling)

BF2 stats Systemen

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

WD schijven hebben aparte settings voor MASTER/SLAVE en SINGLE (single is dus anders dan master!!) Singel is zonder jumper, meestal. Heb je daar op gelet?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Gewoon even opzoeken op de site van wd wat de jumpers moeten zijn en dan ff op cable select zetten zonder het andere ide kanaal te gebruiken... Voor de rest >

• IDE kabels checken
• Aansluitpunten mobo checken
• Bios Resetten
• zo kaal mogelijk booten

[ Voor 30% gewijzigd door Raku op 23-01-2004 04:43 ]

Raku

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

amd_at_primus schreef op 22 januari 2004 @ 15:28:
ik heb de faq en de search al gebruikt maar ik kan nix vinden, het tropic komt er niet meer in voor dus mag ik het nu tog wel kicken?
Dus iedereen mag alle open topics op een willekeurig moment omhoogkicken? 8)7
Nee, dank je.

• 3p0x
Ik heb alle stande geprobeerd dwz. master, cable select ect. ect maar dan bijft ie hangen bij: "detecting ide drives". Aleen als ik de schijf op slave start de pc verder door en kan ik ook in de bios komen. De bios heb ik al diverse malen gereset en de nieuwste bios heb ik er ook op gezet. Ik heb ook verschillende kabel en het andere ide-kanaal maar dat helpt ook niets :| .

Verwijderd

Je zegt heel de tijd wel dat je met jumper heb getest.
Haal die jumper er eens uit en kijk wat ie dan doet.

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

op de primair IDE controller..? of de IDE secondair..??

• 3p0x
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 08:01:
Je zegt heel de tijd wel dat je met jumper heb getest.
Haal die jumper er eens uit en kijk wat ie dan doet.

op de primair IDE controller..? of de IDE secondair..??
zonder jumper gaat ie ook niet ver dan "detecting ide-drives". Ik heb het geprobeerd op de primaire en secundaire controller op de master/slave stand maar dat maak ook nix uit.

Verwijderd

spint de schijf op? if not, rommel 'ns ff met de molex, heb hetzelfde probleem hier met een 40GB WD, ff aan de connector rommelen en done.

Heb je het probleem ook met andere schijven in die PC? indien wel is je IDE-controller maybe verrot.

• 3p0x
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 11:30:
spint de schijf op? if not, rommel 'ns ff met de molex, heb hetzelfde probleem hier met een 40GB WD, ff aan de connector rommelen en done.

Heb je het probleem ook met andere schijven in die PC? indien wel is je IDE-controller maybe verrot.
De schijf spint wel op en in andere pc's werkt het ie wel, ik heb een andere 80 gb en een 40 gb geprobeerd en dat werkt wel dus dan zal het wel aan de schijf liggen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt wel een permanent compatibiliteitsprobleem...kun je het probleem mss gewoon melden bij Epox? Als dit vaker is voorgekomen zouden zíj het iig moeten weten.

Verwijderd

hmm, nog een standaard mogelijkheid misschien :

- andere IDE-kabel proberen niet goed gelezen :P

en als dat ook niet werkt zou ik idd toch maar eens Epox een mailtje sturen :/

Kan je trouwens even het typenummer van de schijf geven, maakt het wat makkelijker evt. informatie te vinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 16:54 ]

• 3p0x
de gegevens van de schijf:

S/N: WMA9P1418896

MDL: WD800BB-32CCB0
DCM: HSEHBT2AH

Ik hoop dat dit voldoende is (meer staat er ook niet op :P )

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
Wat als je met je OS schijf boot terwijl deze schijf erin hangt (en je auto detectie van hardeschijven ff tijdelijk uitzet in je bios... iig voor de controller waar deze hardnekkige schijf aan hangt)........

Als je OS de schijf dan wel herkent..... tja, what's the problem? hehe.. naja, je kan er dan niet van booten, maar op zich kan je de boel dan wel benaderen.

(persoonlijk heb ik een HEKEL aan die auto-detect funcite van bios...... eerste wat ik dan ook altijd doe is in bios ff rommelen, halsstarrige schijven op niet detecteren zetten, en de overige schijven laten autodetecten en dan hard die waardes erin laten zetten.... start ie wat sneller door)

Verwijderd

Als je WD als 1 schijf aan een udma kabel hangt, zet de jumper dan op single master drive. dan doet ie het wel
Pagina: 1