Toon posts:

Twijfel na lezen review S7000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben al weer een tijdje op zoek naar een cam, heb hiervoor ook al eerder dit topic geopend. Om jullie reactie te peilen welke camera geschikt is voor sportfotos.
Omdat ik dus veel sportfotos wil maken leek de S7000 mij een mooie camera, ondanks de reacties die aangaven dat een DSLR de enige cameras zijn die er echt geschikt voor zijn. Uiteindelijk vond ik het prijsverschil met de D300 te groot en ik vond de mogelijkheid om korte video-tjes te kunnen maken zoals met de S7000 wel interessant. Dus ik d8 een goede keuze gemaakt te hebben.

Echter gisteren zag ik dit bericht op Tweakers.net. Dus ik gelijk naar dpreview.com en na de gehele review te hebben gelezen had ik een beetje vervelend gevoel. De resultaten waren niet helemaal wat ik er van verwacht had. De Sony F-828 fotos vond ik wel een stuk scherper net zoals de foto's van de Minolta A1. En dat terwijl ik niet al te positieve verhalen heb gelezen over de Sony. Ik kan de bewuste fotos ff niet linken want dpreview ligt eruit. Het zijn de fotos van de opstelling met een aantal drankflessen enzo. Het probleem zal hem ook wel zitten in het feit dat de Fuji iso200 als minimum had tegenover de iso64 (meen ik) van de Sony.

Uiteindelijk krijgt de camera een 8,5 en de conclusie "recommended", niet heel slecht maar ik begin nu te twijfelen.

Wat denken jullie, is de Fuji S7000 nog wel koopwaardig? Zo niet, wat is het alternatief? Voor de camera zelf wou ik rond de €650,- uitgeven, ik heb zelf nog geen echt alternatief gevonden behalve w88 en flink doorsparen voor de D300 of met een beetje geluk de D70 van Nikon (alhoewel ik er nog maar weinig over heb gelezen)

Verwijderd

Tja, als je dat budget aanhoudt dan is het een goede camera. Ga je verder kijken dan worden de resultaten ook beter (logisch, camera's moeten ook meer kosten). Of je er meer aan wilt uitgeven, dat kan alleen jij beslissen. Anders is die Fuji misschien toch jouw cam.

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:06
Het probleem met reviews is dat je altijd naar 100% ingezoomde pixels zit te kijken terwijl er bij de recentste minilabs 15 van die pixels op 1 lopend millimetertje van een fotoafdruk passen. Je ziet dus dingen die niet te zien zijn op het eindresultaat, tenzij je echt grote posters uitdraait, hetgeen bijna niemand doet.

Ruis, compressieartefacten, CA: het valt allemaal best mee, als je veel mensen mag geloven die zich baseren op afdrukken en niet op PhotoShop inzoomen.

Voor sportfotos lijken shutterlag en lichtgevoeligheid me belangrijk. Die zijn bij DSLRs inderdaad beter dan bij toestellen als de 7000, maar of dit de meerprijs waard is voor jou kan enkel jij beslissen.

Sommige winkels, zoals Fnac in België, hebben een 14-dagen teruggeef garantie. Camera kopen, paar dagen oefenen, weekje testen als gek en dan met een gerust hart de knoop doorhakken. Zoiets maakt je keuze wel gemakkelijker.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Koekoeksclocker schreef op 20 januari 2004 @ 21:00:
Sommige winkels, zoals Fnac in België, hebben een 14-dagen teruggeef garantie. Camera kopen, paar dagen oefenen, weekje testen als gek en dan met een gerust hart de knoop doorhakken. Zoiets maakt je keuze wel gemakkelijker.
Ik vraag me altijd af wat ze dan met die geretourneerde camara's doen.
Ze kunnen niet meer als nieuw verkocht worden, dus gaan ze dan gelijk in de uitverkoop ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Oh, nog even een vraagje, ik kom op de verschillende sites camera's tegen met NL garantie en Europese garantie. De camera's met Europese garantie zijn over het algemeen iets goedkoper, die hebben alleen geen NL handleiding. Dit is voor mij niet zo'n probleem.

Mijn vraag, is er een andere afhandeling van een Europese garantie?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Geen flauw idee, maar gezien je (hopelijk) in NL koopt zijn er bepaalde (wettelijke) maatregelen genomen om jou als consument te beschermen. Wat wil zeggen dat je de camera aan de handelaar moet kunnen aanbieden voor garantiekwesties. Accepteert deze dit niet, dan kan je dit aanvechten of er voor kiezen om de camera bij de fabrikant ter garantie aan te bieden. :)

Bericht hierboven

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 13:46

glashio

C64 > AMIGA > PC

Mooie Review :)

Maar ik krijg hem deze week binnen.. zal me bevindingen/foto's posten.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
en anders even doorsparen en evt kijken voor een coolpix 5700

Verwijderd

de s7000 is de opvolger van de s602zoom

Ik heb de 602 en die bevalt me erg goed. Het enige waar ik regelmatig tegenaan loop is het ontbreken van een Focus Assist lampje waardoor bij weinig licht (vrij snel) niet te focussen is. Verder is het een fijne camera voor z'n geld. Ik denk hoe dan ook dat de s7000 ook zeer prettig zal zijn al is het hier wederom ontbreken van de AF assist een tekortkoming van Fuji.

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2025
Heb je toevallig ook de review van de sony Sony F717 gelezen ?
Volgens mij ook een goede camera voor je en in de pricewatch is hij €649, precies jouw budget (of is de 650 inc. geheugen etc. ?).

Verder geen persoonlijke ervaringen ermee hoor ;)

[ Voor 8% gewijzigd door QlimaX op 09-03-2004 21:58 ]

Verwijderd

Heb je wel eens aan de Panasonic Lumix DMC- FZ10 gedacht hij komt in maart uit volgens de importeur Ik zelf twijfel nog tussen deze Panasonic en de Minolta A1 Kijk hier anders eens. [rml][ Panasonic DMC-FZ10] 12x zoom, IS, 4MP[/rml]
Pagina: 1