Dag beste Tweakers,
Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, omdat ik me tot nu toe toch vaak wel wist te redden, maar 't gaat me nu toch allemaal boven mijn kennis.
Ik zal proberen zo duidelijk mogen mijn vragen uit te leggen en aan te geven wat ik wil.
Allereerst zal ik even vertellen wat de specificaties van mijn systeem zijn:
Op het betreffende systeem is het volgende OS geinstalleerd:
Wat wilde ik met deze server gaan doen:
Het volgende is eigenlijk de bedoeling om te bereiken:
Ik heb hier dus een aantal Howto's liggen, maar word er momenteel gewoon niet meer wijs uit. Ik zou graag vanaf een schone installatie willen beginnen en dan alles netjes installeren, maar aangezien niemand zoiets beschreven heeft staan, word 't voor mij allemaal wat lastig.
Ik ben nou eenmaal geen bekende op dit gebied.
Ik ben zeker bereid om aan de hand van hulp, zoveel mogelijk zelf te doen, maar ik hoop dat jullie mij wat bassis tips kunnen geven, want ik kom op dit moment gewoon niet verder.
Alvast bedankt beste Tweakers!
Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, omdat ik me tot nu toe toch vaak wel wist te redden, maar 't gaat me nu toch allemaal boven mijn kennis.
Ik zal proberen zo duidelijk mogen mijn vragen uit te leggen en aan te geven wat ik wil.
Allereerst zal ik even vertellen wat de specificaties van mijn systeem zijn:
- Pentium I, 233@262Mhz
- 2x 128 MB-ram (100Mhz)
- 2x 4,3 GB HD
- 10/100 mbit netwerk-kaart
Op het betreffende systeem is het volgende OS geinstalleerd:
- Red Hat 8
Wat wilde ik met deze server gaan doen:
- Hij moet dienen als webserver
- Hij moet PHP & MySQL ondersteunen
Het volgende is eigenlijk de bedoeling om te bereiken:
- Een server die dus webserver is met ondersteuning voor PHP & MySQL
- Er moet gewoon PHPMyAdmin op kunnen ook zodat de user's allemaal kloppen
- Op school is een systeem, dat als je een user toevoegd, deze een eigen directory krijgt. In deze directory kan deze dan via FTP z'n bestanden uploaden. Ik zal dus ook een FTP server moeten installeren.
Ik heb hier dus een aantal Howto's liggen, maar word er momenteel gewoon niet meer wijs uit. Ik zou graag vanaf een schone installatie willen beginnen en dan alles netjes installeren, maar aangezien niemand zoiets beschreven heeft staan, word 't voor mij allemaal wat lastig.
Ik ben nou eenmaal geen bekende op dit gebied.
Ik ben zeker bereid om aan de hand van hulp, zoveel mogelijk zelf te doen, maar ik hoop dat jullie mij wat bassis tips kunnen geven, want ik kom op dit moment gewoon niet verder.
Alvast bedankt beste Tweakers!