Toon posts:

Probleem met indeling harde schijven

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe harde schijf in mijn computer gezet, die door de leverancier in twee gedeelten is verdeeld. Ik dacht ik kijk eerst even of ik hem goed aan het werk krijg en daarna zal ik hem met Partition Magic wel even anders indelen.

En daar komt nu juist het probleem. asl ik PM wil opstarten geef hij aan dat Error 117 is geconstateerd. Na veel zoek ik het mij gelukt om te vinden wat het probleem is.

Bij partion info heb ik de volgende fouten gevonden :

Error #108: Partition didn't end on cylinder boundary.
ucEndHead expected to be 254, not 235.

Error #105: Partition didn't begin on head boundary.
ucBeginHead expected to be 0 or 1, not 236.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen ( zonder DATA te verliezen )

Ik ben al drie avonden intensief aan het zoeken, maar kom er niet uit. Dus ik plaats mijn vraag niet hier uit gemakzucht ( want daar heb ik zelf ook een hekel aan ).

graag hulp

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:29
Als je opnieuw je schijf gaat indelen heb je toch altijd DATA verlies???
ik werk nooit met PM dus zou niet weten hoe je dat oplost ik doe het
gewoon met fdisk of met de instalatie van windows

• diehard889
  • Laatst online: 15-03 12:23
waarom gaat een leverancier de schijf in 2en delen das niet logisch
als je een schijf koopt worden daar geen partities op gezet oid

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

Topicstarter
antwoord : waarom gaat een leverancier de schijf in 2en delen das niet logisch
als je een schijf koopt worden daar geen partities op gezet oid.

Ik heb dit gevraagd, want het is mijn voor jaren terug al eens overkomen een kapotte schijf mee te krijgen en hiermee heb ik dat uitgesloten. ( misschien vreemd, maar volgens mij werkt dit wel ).
Ze vroegen overigens netjes of ik hem in tweeen of in vieren gedeelt wilde hebben, maar dat maakte met toch niet uit want ik zou het zelf wel even fiksen, nou heb ik dus mooi spijt als haar op mijn hoofd

• koraks
  • Niet online
Probeer eens met de partition manager van Ranish ( www.ranish.com/part ) de schijf te bekijken. Wss geeft die ook aan dat de partitietabel ongeldig is (komt soms voor na Ghost o.i.d.), maar je kan dan wel handmatig de eindcilinder instellen. Ranish geeft vanzelf aan wanneer de partitie wél geldig is. Je zal wel ff moeten hobbyen met dit tooltje, want het is wat ingewikkelder dan fdisk ;)

Verwijderd

hebben ze niet toevallig een partion manager erop gezet.
het beste wat je kan doen is de hele disk met fdisk te formatteren, dus ook de partities eraf halen.
dan bij de maker van de hardeschijf op de site gaan kijken voor een tooltje om de hd te controleren.
en dan met de windows disk opstarten en partitioneren e.d.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:06
Ik zou zeggen: breng die schijf terug en laat hun het lekker oplossen

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op 20 januari 2004 @ 20:06:
Ik zou zeggen: breng die schijf terug en laat hun het lekker oplossen
Dat zou kunnen,m maar daar schiet ik niets mee op wan t dan gaan ze hem weer formateren en dan ben ik weer alles kwijt en kan ik weer van voren af aan beginnen. Dus ik wil het zelf oplossen en natuurlijk met jullie hulp.
Pagina: 1