Toon posts:

ADSL Snelheid weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een jaartje Zonnet Family (het bevalt me niet, maar snelheid is wel oke). Ik haalde altijd met mijn USB modempje ongeveer 80/90/100KBps. Ik heb nu sinds kort een router staan met ingebouwd adsl modem van SMC met daarop 4 computers aangesloten.

Mijn snelheid is de laatste tijd echt om te huilen, met speedtest haal ik download: 13, upload: 12 (niet een keer, heb een week lang elke dag getest; geen verandering). Het moet volgens mij wel aan de router liggen die de snelheid deelt ofzo? Heb er verder geen verstand van.... Weet iemand anders misschien hoe het zit?

/edit ik doe de speedtests met alle andere computers uit, het kan dus ook niet zijn dat andere gebruikers hier in huis met hun computer de snelheid opsleurpen

Verwijderd

Om te weten of het aan je router/modem ligt zal ik eens als ik jou was de USB modem er weer eens tussen zetten en uit proberen of eht daarmee wel snel gaat B)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 19:39:
Om te weten of het aan je router/modem ligt zal ik eens als ik jou was de USB modem er weer eens tussen zetten en uit proberen of eht daarmee wel snel gaat B)
Goed plan

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kazaa en andere filesharing progs willen je snelheid ook nog wel eens drastisch verlagen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ro schreef op 20 januari 2004 @ 19:43:
Kazaa en andere filesharing progs willen je snelheid ook nog wel eens drastisch verlagen :)
Jah ik weet het, maar die staan allemaal uit

Verwijderd

en dan nu de hamvraag, WAT heb jezelf al geprobeert ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 19:48:
en dan nu de hamvraag, WAT heb jezelf al geprobeert ?
Heb ff gechecked voor brandbreednaaiende trojans e.d., heb voor de zekerheid ff al mn kabels uit mn router getrokken behalve 1tje, en heb toen op die ene de snelheid bekeken (om uit te sluiten dat de andere computers invloed hebben), heb even FAQ (snel) doorgekeken of er niets over stond.... ik kon niets ontdekken.

Wat moet ik nog meer doen?

/edit oja, heb ook nog contact opgenomen met de helpdesk, maarja dat heeft erg weinig zin. je stuurt een email, en je krijgt terug: bel de helpdesk. en als je de helpdesk belt zeggen ze: de verbinding wordt nu verbroken omdat er geen medewerkers beschikbaar zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 19:56 ]

Verwijderd

als je usb-modem ook geen soelaas biedt, is het wellicht verstandig om je splitter eens te vervangen. Ik heb zelf onlangs een kapotte splitter gehad waardoor het down nog wel goed ging maar de up op 12 bleef steken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff alle stekkers eruit gehaald en er weer opnieuw ingedaan. En ik doe weer een speedtest, haal ik dit:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jan 21 2004 om 07:52:37 UTC+0100)

Download : 80.1 KByte/sec
Upload : 13.0 KByte/sec
Connection : 397.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Een beetje als vanouds weer :D.
Het kan toch niet zijn dat ik snelheid verloor door een stekker die er niet goed in zat?

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
Jawel... een ijzertje dat niet goed connectie maakt :)

Verwijderd

Topicstarter
ehm oke... in ieder geval bedankt voor de aandacht

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Of er was iemand mee aan het kijken op je pc en zo je bandbreedte wegslurbte, en toen jij het stekkertje er uit trok, was hij z'n verbinding kwijt.
Of zeg ik nu iets doms O-)
Pagina: 1