Na standby geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 17:01
Als ik mijn pc in stand-by zet en hem dan weer aanzet dan blijft mijn monitor in de stand-by stand.
weet er iemand een oplossing??
het betreft een microscan A715 met Geforce fx 5600.

• Tp21
weet echt niemand iets :'(

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

niet meer op stand-by zetten. kan aan windows liggen (was bij mn oude pc zo) Kan ook aan je mobo liggen. Erg nodig is het niet, dus als je er niet te veel last van hebt, zet uit ipv stand-by. Oplossing zou kunnen zijn: windows opnieuw installen.

BTW, ik denk niet dat het de bedoeling is dat je elk uur gaat posten. je moet een dag wachten voor je een nieuwe post maakt. (dat laatste weet ik niet meer zeker, maar ik weet wel dat het zeker de bedoeling niet is om elk uur te posten!}))

[ Voor 34% gewijzigd door Hann1BaL op 20-01-2004 19:53 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou het zoeken in de VGA driver.
En zoals Hann1bal al zei: kicken binnen 24uur is not done :X

• qbix
  • Laatst online: 24-01 20:21
Check dit maar ff:
qbix in "Computer start op naar 2 uur wachten"
en post ff een reply zodat ze geloven dat het niet iets is met de voeding!!!

• koraks
  • Niet online
Qbix, ik zie het verband tussen dit topic en het jouwe niet. Ontgaat mij iets?

• Tp21
volgens mij ligt het niet aan de vga-driver want met een andere versie doet hetzelfde.

en soms doet de monitor het wel maar geeft even veel strepen of flikkert het iets.
vooral bij lichte kleuren.
en het is geen oude computer. het is een pentium 4 2.4 GHz met een MSI Mobo.
hij is pas een paar maanden oud.

[ Voor 6% gewijzigd door Tp21 op 20-01-2004 20:13 ]

• qbix
Blijkbaar ligt dat dan aan jou. Want het lijkt me toch duidelijk dat we de zelfde problemen hebben...... en dat nu al bij 3 mensen de pc niet opstart en dan word ons aangepraat dat de voeding niet goed is. Terwijl ik hem net nog heb doorgemeten. En het is dat ik 2 pc's heb anders kon ik niet eens op internet komen. Dus waarschijnlijk zijn er wel meer mensen met het zelfde probleem. En die willen ook wel een oplossing en ik word een beetje gek van dat zelfde verhaal over de voeding, als ik gewoon zeker weet dat het dat niet is.....

• Tp21
qbix schreef op 20 januari 2004 @ 20:13:
Blijkbaar ligt dat dan aan jou. Want het lijkt me toch duidelijk dat we de zelfde problemen hebben...... en dat nu al bij 3 mensen de pc niet opstart en dan word ons aangepraat dat de voeding niet goed is. Terwijl ik hem net nog heb doorgemeten. En het is dat ik 2 pc's heb anders kon ik niet eens op internet komen. Dus waarschijnlijk zijn er wel meer mensen met het zelfde probleem. En die willen ook wel een oplossing en ik word een beetje gek van dat zelfde verhaal over de voeding, als ik gewoon zeker weet dat het dat niet is.....
volgens mij niet want ik zit nu op deze computer deze berichten te typen en nu doet de monitor het gewoon, maar als ik heb even in standby of slaapstand zet gaat de monitor kuren vertonen.

• qbix
zou hem dan maar niet afsluiten......

• Tp21
qbix schreef op 20 januari 2004 @ 20:18:
zou hem dan maar niet afsluiten......
niet echt handig. worden m'n ouders boos :(

[ Voor 7% gewijzigd door Tp21 op 20-01-2004 20:20 ]

• qbix
haha, kan ik begrijpen..... tja dan loop je het risico dat je 2 uur moet wachten met opstarten, zou maar vast backuppies maken. Altijd handig....

• Tp21
heb ik al heel lang hoor maar ik vind het toch vervelend.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

ligt NIET aan je pc denk ik, ik heb een soortgelijk iets met een van mijn monitoren dit is toevallig wel een wat oudere maar dat maakt volgens mij niet uit.
Het rare is dat als ik een paar keer mijn beeld horizontaal of vertikaal verschuif het nogwel eens goed wil komen.

TIP: zet je resolutie eens op 640x480 en kijk eens wat hij dan doet. => Mijn monitor doet het dan altijd! en na een tijdje ook weer op alle andere resoluties

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• qbix
hoelang is heel lang?

• Tp21
Zuig schreef op 20 januari 2004 @ 20:27:
ligt NIET aan je pc denk ik, ik heb een soortgelijk iets met een van mijn monitoren dit is toevallig wel een wat oudere maar dat maakt volgens mij niet uit.
Het rare is dat als ik een paar keer mijn beeld horizontaal of vertikaal verschuif het nogwel eens goed wil komen.

TIP: zet je resolutie een op 640x480 en kijk eens wat hij dan doet. => Mijn monitor doet het dan altijd! en na een tijdje ook weer op alle andere resoluties
Klopt Precies zo mijn monitor werkt wel op alle andere resoluties maar niet op degene waar IK hem op wil.
en het is een TFT monitor. hij werkt ook bij het inlogscherm van XP wel maar daarna niet meer. ook staat cleartype aan als dat helpt de resolutie waarin hij NIET werkt is 1280 X 1024

[ Voor 7% gewijzigd door Tp21 op 20-01-2004 20:32 ]

• Tp21
zo ongeveer sinds ik hem kocht als ik het me goed herrinner

• koraks
  • Niet online
qbix, jouw probleem is (volgens je startpost in de betreffende topic) dat je pc pas start 2 uur nadat je hem aanzet. Het probleem van TS (in dít topic) is dat er geen beeld komt nadat de machine uit standby is gehaald. Dit zijn twee verschillende problemen.

@TS: welke standbymode gebruik je, S1 of S3?

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Tp21 schreef op 20 januari 2004 @ 20:29:
[...]

Klopt Precies zo mijn monitor werkt wel op alle andere resoluties maar niet op degene waar IK hem op wil.
en het is een TFT monitor. hij werkt ook bij het inlogscherm van XP wel maar daarna niet meer. ook staat cleartype aan als dat helpt
Kijk dan eerst eens in de technische specificaties of je TFT deze resolutie uberhaupt wel aan kan !

Stommer opmerking: weet je natuurlijk al, laat maar

[ Voor 6% gewijzigd door Zuig op 20-01-2004 20:32 . Reden: me = suf en let niet op ]

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Tp21
koraks schreef op 20 januari 2004 @ 20:31:
qbix, jouw probleem is (volgens je startpost in de betreffende topic) dat je pc pas start 2 uur nadat je hem aanzet. Het probleem van TS (in dít topic) is dat er geen beeld komt nadat de machine uit standby is gehaald. Dit zijn twee verschillende problemen.

@TS: welke standbymode gebruik je, S1 of S3?
S3 dacht ik zo. er is wel een optie in het bios met de naam re-call vga bios after S3 resuming

[ Voor 11% gewijzigd door Tp21 op 20-01-2004 20:36 ]

• koraks
  • Niet online
Kun je eens kijken of het probleem ook met een andere vga-kaart optreedt?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

qbix, jouw probleem is denkelijk toch overleden hardware, met name videokaart, mobo of (écht!) voeding. Daarnaast lopen hier een kleine honderdduizend mensen rond die meer dan gemiddeld vaak met computers bezig zijn; dus zo gek is het niet als van een stuk of twee, drie op dezelfde dag hetzelfde stuk hardware overlijdt. Sterker nog: het is wel zo'n beetje zeker dat dat dagelijks voorkomt, alleen valt het niet altijd op. Om dan te melden dat mensen je dingen "aanpraten" is erg kort door de bocht...

Het probleem van Tp21 is het niet correct "opbrengen" van een monitor die naar power-off is geschakeld door XP, en dat zit 'm dacht ik in de manier waarop XP met ACPI ouwehoert. Je kan dus eens kijken of je in je BIOS een instelling kan vinden die zegt dat de monitor via DPMS (uit m'n hoofd, hoor) wordt uitgeschakeld, en daar iets anders van maken. Wel goed onthouden wat je veranderd, als je de instelling wel-of-geen-ACPI wijzigt start Windows XP niet meer op.

Heb zelf een soortgelijk probleem: als ik naar de TV-out schakel, dan de monitor in slaapstand zet, en dan probeer weer terug te gaan naar regulier, blijft de monitor uit. Heb net (om geheel andere redenen) het mobo vervangen, en heb het sindsdien niet meer op zien treden; zeker is dat Windows niet altijd goed doorheeft waar je hardware mee bezig is :)

edit:
Zeg koraks, vind je het leuk om mensen het gras voor de voeten weg te maaien :) of zo?

[ Voor 13% gewijzigd door Rataplan op 20-01-2004 20:36 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Tp21
koraks schreef op 20 januari 2004 @ 20:34:
Kun je eens kijken of het probleem ook met een andere vga-kaart optreedt?
sorry nee want dit is m'n enige op dit moment

[ Voor 5% gewijzigd door Tp21 op 20-01-2004 20:35 ]

• Tp21
en dat laatste van de ACPI aan/uit zetten wist ik al al is uitgeprobeert namelijk. >:) is niet grappig.

• Tp21
soms ook als ik m'n monitor zomaar aan en uit zet gebeurt het.
maar niet altijd.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Uhm, Tp21, zou je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop willen gebruiken als je nog wat extra's te melden hebt maar nog niemand op je vorige post gereageerd heeft? Meer posts van dezelfde user achter elkaar wordt gezien als het "kicken" van je topic in de overzichtslijsten, en dat wordt gezien als ongewenste aandachttrekkerij :) Een kick mag je pas na 24 uur zonder reakties uitdelen :>

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Rammel eens ff goed met je muis, ik heb dat namelijk ook met mijn ti4200, dat ie pas goed beeld geeft na een tijdje prutsen met je muis (10 seconde ofzow) :x

alternativ

Pagina: 1