[XP] Gebruikersnaam sysprep*

Pagina: 1
Acties:

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 08:42

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Hoi,

Als ik de sysprep heb gedraait op een XP Home machine en ik sluit 'm netjes.
als ik later de pc opnieuw opstart om de windows key en de gebruikersnaam in te vullen, dan MOET de naam van de gebruiker hetzelfde zijn als dat hij als laatste is afgeloten.
Noem je hem anders dan krijg je 2 gebruikers en moet je bv. "gebruiker" (hoe ik hem standaard noem) verwijderen.
De instellingen op de nieuwe gebruiker zijn dan niet netjes overgenomen en moet ik dan helemaal opnieuw instellen. (op zich logisch)
Kan ik tijdens het voorbereiden van de sysprep niet zo instellen dat de gebruiker die tijdens het draaien van de sysprep de instellingen ALTIJD over worden genomen welke gebr. naam hij ook intypt.

Het klinkt misschien moeilijk maar de vraag is op zich simpel

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het OS in je topic titel staat. Verder - 'default user' profile is wat je zoekt.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;325364

Verwijderd

Default User Profile is toch alleen als het ware een sjabloon om meerder users met dezelfde instellingen eenvoudig en in te stellen..

Daarnasat werkt dit alleen in een client-server omgeving, en de wens is niet in een client-server omgeving, maar gewoon een ghost-image die op elk nieuw werkstations te zetten. De ghost-image wordt op haar beurt weer per moederbord geconfigureerd ivm hal.dll

Ik denk eerder dat het schuilt in het sysprep gebeuren.
Wanneer een systeem is geconfigureerd helemaal met de naam JanKlaasen en je draait de sysprep dan verdwijnt de gebruiker JanKlaasen niet.

Wellicht is dit op te lossen met een commandline switch van sysprep.

sysprep -factory
sysprep -reseal

-factory - Hiermee start u de computer opnieuw op in een netwerkstatus zonder dat het welkomstscherm van Windows of mini-Setup wordt weergegeven. Deze parameter is handig voor het bijwerken van stuurprogramma's, de inventarisatie van Plug en Play-apparaten, het installeren van programma's, tests, het configureren van de computer met aangepaste gegevens of het aanbrengen van andere configuratiewijzigingen in een fabrieksomgeving. Voor bedrijven die software voor schijfreplicatie (of klonen) gebruiken, kan de fabrieksmodus het benodigde aantal kopieën verkleinen.

Wanneer u de gewenste taken hebt uitgevoerd in de fabrieksmodus, voert u Sysprep.exe met de parameter -reseal uit om de computer voor te bereiden voor levering aan eindgebruikers.

-reseal - Hiermee wist u de logboeken en bereidt u de computer voor voor levering aan de klant. Het welkomstscherm van Windows of mini-Setup wordt gestart wanneer de computer de volgende keer wordt opgestart. Als u de opdracht sysprep -factory uitvoert, is het opnieuw verzegelen van de installatie de laatste stap van de voorinstallatie. Hiervoor voert u de opdracht sysprep -reseal uit of klikt u op de knop Verzegelen in het dialoogvenster van Sysprep.

Morgen ff testen...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 20:06 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

nee - Default User is idd een sjabloon (template) profiel - maar - als een user voor het eerst inlogt, en nog geen profiel heeft, krijgt deze een copy van de "Default User" profile, door dus te zorgen dat deze in orde is, zorg je ervoor dat alle user settings juist zijn :)

Verwijderd

Tja zo had ik het nog niet bekeken...:)

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 08:42

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Jah,
Voor alle mensen die het antwoord willen weten:
Default user is idd gewoon een sjabloon en moet je vervangen door het goede zelfgemaakte account.

Wat mij betreft een sluiter....

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Pagina: 1