Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:02:
Bedankt voor jullie reacties.
Misschien is het inderdaad het simpelst om een achtergrond image te maken. Hoe groot zou deze dan moeten zijn om op iedere resolutie goed er uit te zien?
Ik zou hem toch 760x420 pixels maken, en hou het volgende aan:
Als het een groot vlak is met dezelfde kleur, zet dan een tabel-cel of een <div> neer met die afmetingen en drop er als achtergrond een pixel van die kleur in. Dus één pixel! Die herhaalt zich vanzelf.
Vul het vlak niet met de Hex-kleur van die waarde, want je zult zien dat door het opslaan van je plaatjes rondom en de verschillen in browsers er nog wel eens een flink kleurverschil kan ontstaan, wat je op het eerste gezicht niet ziet. Neem dus een afbeeldinkje.
Ga niet vrolijk een vlak van zeg maar 400x500 pixels volkleur maken, dat vertraagt het laden van de pagina en is gewoon nutteloos. Een opgerekt pixeltje is even mooi van kleur als een compleet gesaved vlak in die kleur, alleen vele malen kleiner.
Een tabelcel moet ik je eigenlijk afraden, want tabellen zijn er om als tabellen te dienen, net zoals een list voor list-items is en niet om je website met kerst gemakkelijk van een slinger lampjes te voorzien. Een tabel is eigenlijk niet voor de positionering van grote vlakken website. Maar als je het makkelijker vindt, doe het gerust.
Misschien is het handig, dat als je je vlak in Photoshop/PaintShopPro/Fireworks of whatsoever hebt gemaakt, je het even uitprint. Pak dan lineaal en potlood en teken alle 'rechte gevulde' vlakken uit. Die vlakken, met of zonder textuele inhoud kun je omgeven door 'bochtige' stukken waarvoor je wél afbeeldingen zal moeten maken.
En... _Brake_, ik weet het, alle beetjes helpen, maar ik ken je, help hem nou ajb niet van de wal in de sloot...
[
Voor 5% gewijzigd door
Dark Blue op 20-01-2004 18:56
]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs